بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۵
مدیر مالی شرکت سیمان ارومیه عنوان کرد:

دریافت درآمدهای صادراتی به صورت ترکیبی/حباب در قیمت سهام

این روند صعودی به دلیل حضور برخی سفته بازان در روند معاملاتی سهام شرکت مشاهده می شد، به گونه ای که قیمت سهم "ساروم" طی دوره مذکور حبابی به نظر می رسید.
کد خبر : ۱۱۱۱۲۹
شرکت های فعال سیمانی از جمله شرکت هایی هستند که در پی افزایش نرخ فروش محصولات تولیدی خود بازدهی مناسبی را طی سال جاری برای سهامداران خود به ارمغان آورده اند.

براساس گزارش بورس نیوز، در حالی حرکت دسته جمعی و رو به رشد قیمت سهام شرکت های این گروه طی روزهای اخیر مشاهده می شود که در این بین شرکت سیمان ارومیه برخلاف هم گروهی های خود روندی معکوس را در پیش گرفته است.

در همین ارتباط، مدیر مالی شرکت سیمان ارومیه به خبرنگار ما گفت: نماد معاملاتی سهام این شرکت حدود یک ماه به دلیل اعلام تعدیل مثبت پیش بینی سود هر سهم متوقف بود که پس از بازگشایی نماد و انجام معاملات روزانه آن، قیمت سهام شرکت از محدوده قیمت 800 تومان به حدود 1000 تومان صعود کرده است. حال آنکه این روند صعودی به دلیل حضور برخی سفته بازان در روند معاملاتی سهام شرکت مشاهده می شد، به گونه ای که قیمت سهم "ساروم" طی دوره مذکور حبابی به نظر می رسید.

سعید صفدری روند قیمتی نزولی "ساروم" در حال حاضر را به دلیل رشد قیمتی اخیر آن دانست و اظهار داشت: روند قیمتی سهم مذکور هنوز نیز جای افت دارد، چراکه تا رسیدن به قیمت واقعی آن اندکی فاصله وجود دارد.

وی قیمت واقعی سهم "ساروم" را در محدوده قیمت 800 تومان دانست و گفت: با انتشار گزارش های عملکرد 12 ماهه اخیر شرکت و مشخص شدن نحوه عملکرد آن طی دوره مذکور، می توان گفت که قیمت سهام شرکت به قیمت واقعی آن خواهد رسید.

این مقام مسئول روند تولید و فروش محصولات طی دوره عملکرد شش ماهه نخست سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 92 را متناسب با برآوردها و پیش بینی های انجام شده برای دوره مذکور ارزیابی کرد و اظهار داشت: این شرکت به طور معمول بودجه سال مالی خود را با نگرشی محتاطانه تعیین می کند و تا پایان سال مالی نیز به برنامه های برآوردی خود دست خواهد یافت، با این تفاوت که روند تولید و فروش محصولات با نوسان مثبت حدود 15 درصدی همراه خواهد شد.

مدیر مالی شرکت سیمان ارومیه در خصوص وضعیت صادرات محصولات تصریح کرد: در حالی صادرات 600 هزار تنی برای سال مالی جاری برآورد شده بود که برنامه صادرات حدود 428 هزار تن از این میزان به دلیل شرایط مناسب جغرافیایی منطقه استقرار کارخانه تولیدی و نیز بازار مناسب فروش خارجی طی نیمه اول سال جاری محقق شده است. از این رو 172 هزار تن باقی مانده از میزان برآوردی طی نیمه دوم امسال صادر خواهد شد، به گونه ای که می توان گفت بخش اعظمی از برنامه صادرات طی نیمه اول سال انجام پذیرفته.

صفدری افزود: بخشی از درآمدهای حاصل از صادرات تولیدات به کشور عراق به صورت ریالی دریافت می شود و مابقی درآمدها به دلیل نیاز به ارز مصرفی جهت خرید قطعات و لوازم مورد نیاز، به صورت ارزی دریافت و با نرخ ارز مبادله ای در حساب ها و صورت های مالی "ساروم" تسعیر می شود. با همه این اوصاف می توان گفت درآمدهای ارزی حاصل از صادرات که به صورت ترکیبی از ریالی و ارزی عاید شرکت می شود و قیمت فروش صادراتی به طور میانگین کمتر از نرخ فروش داخلی نخواهد بود.

وی درخاتمه پیرامون بدهی های ارزی این شرکت سیمانی بیان کرد: میزان بدهی ارزی شرکت حدود 20 میلیون یورو است که حدود هشت قسط آن طی سال مالی جاری پرداخت می شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر