بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
در گفتگو با مدیر امور مالی شرکت بیمه پاسارگاد:

قصد تجدید ارزیابی دارایی ها را نداریم!

در سطح جهانی زندگی مردم با صنعت بیمه عجین شده و بسیاری از حوادثی که هر لحظه روی می دهد، تحت پوشش بیمه ها کمترین اثر منفی را بر حادثه دیدگان می گذارد.
کد خبر : ۱۱۵۳۹۰
از جمله دلایل مهم فاصله سودآوری شرکت های بیمه کشور در مقابل صنعت بیمه جهان، عدم فرهنگ سازی مناسب و وسیع در بین اقشار مختلف مردم است. در حالی که صنعت بیمه کشور دارای بیمه نامه های بسیار متنوع و پوشش های بسیار گسترده ای است که می تواند میزان ریسک در زندگی مردم را به حداقل برساند.

در این راستا مدیر مالی شرکت بیمه پاسارگاد در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اعلام کرد: در سطح جهانی زندگی مردم با صنعت بیمه عجین شده و بسیاری از حوادثی که هر لحظه روی می دهد، تحت پوشش بیمه ها کمترین اثر منفی را بر حادثه دیدگان می گذارد. این تصور که مردم بدون بیمه شدن گذران عمر کنند، در بسیاری از کشورها به مانند کابوسی دردناک است. اما در کشور ما به این دلیل که مردم از فواید انواع بیمه ها کمتر مطلع هستند از مزایای این صنعت نیز کم بهره اند.

خورسند افزود: مهم ترین معضلی که بیمه ها با آن دست و پنجه نرم می کنند توجه به فرهنگ بیمه است، که البته بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سطح کلان، تلاش های بسیار گسترده ای را در مورد معرفی انواع خدمات این حوزه به عموم مردم از طریق رسانه های گروهی انجام داده است. اما با توجه به این نکته ضروری است که فرهنگ سازی در بلند مدت آثار خود را نمایان می سازد و این روند همچنان باید ادامه یابد.

وی در خصوص وضعیت شرکت های بیمه در دوران تحریم اعلام کرد: با اتحاد شکل گرفته بین شرکت های بیمه و تدابیری که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است، شرکت های بیمه از جانب تحریم های اعمال شده کمترین تأثیر را پذیرفته اند. صنعت بیمه کشور بعد از اعمال تحریم ها با توجه به وابستگی کمی که به شرکت های بیمه خارجی داشته، توسط بیمه مرکزی توانسته به تشکیل صندوق ویژه "تقسیم ریسک" همت گمارد. البته در صورت لغو تحریم ها می توانیم از سهیم شدن در ریسک برخی پروژه ها استفاده نماییم که در این صورت مشارکت بین شرکت های داخلی و خارجی بالا می رود.

مـدیر امور مالی شرکت بیمه پاسارگاد در خصـوص سرمایه گذاری های شرکت های بیمه در صنایع مـختلف عـنوان کرد: حـق بیمه های دریافت شده طبق آیین نامه سرمایه گذاری در بخش هایی سرمایه گذاری می شود که بتوانیم پاسخگوی خسارت های وارد شده به بیمه گذاران خود باشیم. گفتنی است، این شرکت با استفاده از منابع مربوط به ذخایر فنی، ارزش ویژه و سایر منابع مالی خود و با رعایت مفاد آیین نامه شماره 60 مصوب شورای عالی بیمه، اقدام به سرمایه گذاری در زمینه هایی سپرده های بانکی (ارزی و ریالی)، شرکت های بورسی و غیر بورسی و پروژه های ساختمانی نموده است. علاوه بر این توضیح این نکته ضروری است که در سرمایه گذاری های انجام شده، مواردی از قبیل حفظ منافع بیمه گذاران، پرهیز از سوداگری در سرمایه گذاری ها، استفاده مطلوب از ظرفیت های سرمایه گذاری در گروه مالی پاسارگاد، کسب سود متعارف با حداقل ریسک ممکن و حفظ منافع سهامداران مورد توجه ویژه شرکت قرار داشته است.

شایان ذکر است، مدیریت آگاهانه بر ترکیب پرتفوی بیمه­ای شرکت بیمه پاسارگاد از طریق حضور در بازارهای جدید، بررسی ریسک های پیشنهادی و قبول آنها براساس اصول بیمه گری و مدیریت ریسک، از مهم ترین اهداف و برنامه های این شرکت به شمار می آید.

وی در پایان با بیان این نکته که شرکت بیمه پاسارگاد در صنعت بیمه کشور شرکتی نوپا به شمار می آید افزود: شرکت بیمه پاسارگاد به نسبت شرکت های دیگر که عمر دارایی های ثابت بالایی دارند، دارایی های جدیدتر و منحصر به فردتری دارد. از این رو در این شرکت تجدید ارزیابی دارایی های ثابت به منظور شناخت سود در نظر گرفته نشده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ساسان
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
سیگنال خروج فوری از بورس زده شد
ali
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
اين چه وضعشه مگر مدير مالي سياست گذار شركت است كه اين طوري تز ميده حالا اگر تجديد ارزيابي دادند چي اين آقا مياد جور سهامداراني كه خارج شده اند بدهد ؟
جالبه سازمان بورس هنوز نتوانسته توي بودجه يك ساله مديران شركت را براي يك سال كه شده اعلام نمايند . سرمايه گذار بايد در تاريكي تصميم بگيرد آيا به هدف ميخورد يا نه