بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر : ۱۲۱۲۴۰

در حالی كه 2 ماه به پایان لغو 6 ماهه تحریم ها باقی مانده خودروسازان خارجی هنوز به ایران نیامدند.

آرش محبی نژاد، دبیر شورای هماهنگی انجمن های تخصصی قطعات خودرو اظهار داشت: از زمان تعیین شده برای لغو 6 ماهه تحریم های مذاكرات ژنو تنها 2.5 ماه باقی مانده و اكثر شركت های خارجی نیز با توجه به اینكه برنامه ریزی های بلند مدتی برای تولیدات دارند چندان تمایلی برای همكاری با خودروسازان ما در این مدت كوتاه نداشتند.

وی خاطر نشان كرد:همچنین هنوز چشم انداز درستی از همكاری با شركت های مطرح خودروساز وجود ندارد و همین امر باعث شده كه مطمئن ترین كشور به لحاظ ارزانی و در دسترس بودن قطعه چین باشد.

محبی نژاد با بیان اینكه قیمت گذاری دستوری با بكارگیری قطعات فرانسوی هم خوانی ندارد گفت: علت اصلی ارزان بودن خودرو در شرایط كنونی استفاده از همین قطعات چینی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در 12 ماهه سال 92 رقمی به ارزش 499 میلیون دلار قطعات گوناگون خودرو به ایران وارد شده كه از این میزان رقمی به ارزش 197 میلیون دلار و بیش از 39 درصد قطعات از كشور چین وارد شده است.

از جمله قطعاتی که در این مدت به کشور وارد شده است می توان به: چرخ دنده مارپیچی پمپ فرمان پیكان، چهار شاخ گاردان پیكان وانت و صفحه كلاچ پیكان، سمند و پژو و دیسك ترمز كامیون و... اشاره كرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رسول مانیان
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
صنعت خودرو کره که راه افتاده ایران 10سال بود خودرو پیکان وجیپ شهباز تولید میکرد!!!!! حالا اونها کجا ما هنوز اندر خم یک کوچهایم ؟ یعنی ما نمی توانیم قطعات خودر پیکان 44ساله وپژو28 ساله را تولید کنیم یا که............؟؟؟؟؟؟
عیسی
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
نبایدم بیان. ما که سرمایه گزار داخلی بودیم و داروندارمونو بخاطر شعار حمایت دولت از بورس و تولید به بورس بردیم نصف سرمایمون توسط دولت از بین رفت . خارجیا ادمهای منطقی هستن دیدن دولت به شهروند خودش رحم نکرد واسه همین دیگه نمیان .
ياحق
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴
بسمه تعالي
از جائيکه ما خودروساز نيستيم و خودرودزد هستيم و يک اهن پاره را بهم جوش ميدند و مردم توش سوار مي‌شوند و با کمترين حادثه اي ساندويچ پيچ ميشوند. 20 ساله داريم پرايد ميسازيم و هنوز در قطعات اساسي با رشد تکنولوژي و به روز بودن تجهيزات توليد قطعه هنور ناتوانيم از توليد قطعات و همهش قطعات غير حساس آنهم با تلرانس بي نهايت باز توليد ميشود.
سرمایه گذار
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
بیان چیکار؟ سرمایشونو به باد بدن برن؟
حسن
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
سخنگویی دولت قبل در شیراز گفته ما داشتیم استقلالمان را تمام میکردیم که دولت تدبیر وامید نگذاشت بابا شما در صنعت خودرو موندی دیگه بس است باز چه فکرایی در سر دارین