بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
در گفتگو با سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران عنوان شد:

تایرسازان پیگیر افزایش نرخ لاستیک خودرو

به نظر می رسد به تدریج با دولت به یک تعامل در خصوص نرخ فروش دست یابیم و بتوانیم هزینه ها را مدیریت کنیم بنابراین در صورتی که نظارت دولت برای کاهش فشار واردات و رقابت ناعادلانه از جانب ورود کالاهای چینی صورت گیرد می توان چشم انداز مناسبی را برای صنعت متصور بود.
کد خبر : ۱۲۷۲۹۱
نویسنده :
رهنما
با توجه به اینکه دولت از صنایع خواسته است که در سه ماه ابتدایی سال هیچ گونه افزایش نرخی را اعمال نکنند و صنایع این همکاری را با دولت انجام دادند بنابراین با اتمام این زمان هم اکنون صنایع پیگیر اخذ مجوز برای تغییر نرخ فروش خود متناسب با افزایش هزینه های ناشی از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها هستند.

مصطفی تنها در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ادامه داد: دولت می بایست سیاست هایی را در جهت حمایت از تولیدکنندگان اجرایی کند تا هم منافع تولیدکننده و مصرف کننده حفظ گردد.

وی پیرامون وضعیت تولید در صنعت تایر در ابتدای سال ابراز داشت: در سه ماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید تایر در کارخانه های تولیدی با درصدی افزایش همراه بوده است و لذا شرکت ها به لحاظ تولید با مشکل خاصی رو به رو نسیتند.

تنها با اشاره به معضل واردات بی رویه افزود: در حال حاضر مسئله واردات و عدم اجرای سیاست های حمایتی دولت از تولیدکنندگان از جمله مهمترین مشکلات این صنعت است چراکه با نشست ها و جلسات مکرری که با مقامات مربوطه در دولت داشتیم اقدام به ارایه طرح و ایده عملی برای برطرف نمودن معضلات صنعت نمودیم و به مرحله تصویب هم رسانده شد ولی متأسفانه در مرحله اجرایی شدن با موانع و مشکلاتی رو به رو گردید و در واقع به مرحله اجرا نرسید.

وی تصریح کرد: با توجه به همکاری مناسبی که تولیدکنندگان در این صنعت با دولت انجام دادند در مقابل انتظار می رود که دولت نظارت بیشتری را بر مقوله واردات و تحقق وعده های داده شده داشته باشد.

در خاتمه سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران اظهار داشت: به نظر می رسد به تدریج با دولت به یک تعامل در خصوص نرخ فروش دست یابیم و بتوانیم هزینه ها را مدیریت کنیم بنابراین در صورتی که نظارت دولت برای کاهش فشار واردات و رقابت ناعادلانه از جانب ورود کالاهای چینی صورت گیرد می توان چشم انداز مناسبی را برای صنعت متصور بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر