بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر : ۱۲۹۵۸۵
انتخاب:معاون وزیر امورخارجه کشورمان گفت: من در این مورد خصوصا اسما اعلام کردم که در رابطه با فوردو و اراک تاکنون هیچ توافقی صورت نگرفته است و اینکه پیشرفت در مذاکرات بوده به معنی صورت گرفتن توافق نیست.

"سیدعباس عراقچی" با اشاره به رایزنی‌ها با مصر برای ارسال کمک‌های لازم به غزه اظهار داشت: رایزنی‌ها ادامه دارد اما متأسفانه مشکلات فنی مختلفی وجود دارد و یا ایجاد شده است.  
 
وی ادامه داد: ما با مقامات فلسطین، مصر، صلیب سرخ در حال رایزنی و پیگیری هستیم و هواپیمای حامل 90 تن کمک از سوی جمهوری اسلامی ایران آماده پرواز است و از طرف دیگر آماده پذیرش مجروحین فلسطینی نیز هستیم.  
 
معاون وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به آزادسازی اموال ایران و چگونگی پرداخت قسط‌ها گفت: با توجه به تمدید 4 ماه دوره توافق مقدماتی معادل 2.5 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران قرار شد در 6 قسط مختلف از جمله 4 قسط 500 میلیون دلاری و 2 قسط 400 میلیون دلاری پرداخت شود.  
 
عراقچی افزود: جمعه گذشته موعد اولین قسط بود که طبق روالی که در 6 ماه گذشته داشتیم رسما آزادسازی صورت گرفته و ترتیبات اداری آن برای انتقال پول به حساب بانک مرکزی انجام شده است.  
 
عراقچی با اشاره به اظهارات اخیر وندی شرمن گفت: من بارها به صورت علنی و خصوصی به خانم شرمن گفته‌ام اینکه آنها در داخل کنگره مشکل دارند را می‌فهمیم اما مشکل مشکل خودشان است و اینکه نیاز دارند برای توجیه نمایندگان و یا افکار عمومی دست به اظهار نظراتی بزنند ما این موضوع را درک می‌کنیم اما حق ندارند این کار را به هزینه ما انجام دهند و مطالبی را اظهار کنند که صحت ندارند.  

وی تصریح کرد: من در این مورد خصوصا اسما اعلام کردم که در رابطه با فوردو و اراک تاکنون هیچ توافقی صورت نگرفته است و اینکه پیشرفت در مذاکرات بوده به معنی صورت گرفتن توافق نیست.
 
معاون وزیر امورخارجه کشورمان تأکید کرد: پیشرفت‌ها به این معنی است که اختلافات دقیق و روشن و حد و مرزهای آن مشخص شده است و طرفین از مواضع یکدیگر آگاهی لازم را به دست آورده‌اند همچنین در بعضی موارد راه حل‌ها و گزینه‌های مختلفی ارائه شده که تعدادی از آن قابل قبول و دیگری قابل قبول نیست و هر ادعایی که مبنی بر به نتیجه رسیدن مذاکرات باشد پذیرفتنی نیست.  
 
عراقچی در پایان خاطرنشان کرد: طرفین باید اجازه دهند که مذاکرات پشت میز مذاکره توأم با آرامش دنبال شود که هر زمان که ما به نتیجه برسیم گزارش جزئی و دقیق آن را صادقانه خدمت ملت بزرگمان ارائه خواهیم داد.  

اشتراک گذاری :
ارسال نظر