بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
عنوان پربازده ترین صنعت از میان صنایع مختلف در حالی از آن گروه انتشار و چاپ با بازدهی مثبت بیش از 44 درصدی تک نماد آن یعنی "افست" شد که دو گروه ذغالسنگ و استخراج نفت به جزءکشف در ردیف های دوم و سوم قرار گرفتند.
کد خبر : ۱۳۰۳۳۰
نویسنده :
جمشیدی
معاملات هفته گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با بازدهی منفی حدود 0.3 درصدی از 74 هزار و 613 واحد در اولین روز از معاملات هفته به 74 هزار و 363 واحد طی چهارشنبه هفته گذشته رسید.

پربازده ترین صنعت

بر اساس گزارش بورس نیوز، عنوان پربازده ترین صنعت از میان صنایع مختلف در حالی از آن گروه انتشار و چاپ با بازدهی مثبت بیش از 44 درصدی تک نماد آن یعنی "افست" شد که دو گروه ذغالسنگ و استخراج نفت به جزءکشف در ردیف های دوم و سوم قرار گرفتند.

معرفی پربازده ترین و کم بازده ترین صنعت

کم بازده ترین صنعت

این در حالی است که صنعت مبلمان با بازدهی منفی تک سهم آن یعنی سرمایه گذاری پردیس به عنوان کم بازده ترین صنعت مطرح شد و در پی آن گروه های وسایل ارتباطی و نیز بانک ها و نهادهای مالی جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

معرفی پربازده ترین و کم بازده ترین صنعت

پربازده ترین سهم

بر اساس این گزارش، بیمه رازی طی هفته گذشته بازدهی مثبت بیش از 144 درصدی را بدست آورد و بدین ترتیب صدر نشین جدول پربازده ترین سهم بورس شد. پس از آن شرکت های افست و گاز لوله رتبه دوم و سوم را از آن خود ساختند.

معرفی پربازده ترین و کم بازده ترین صنعت
کم بازده ترین سهم

اما در مقابل شرکت مخابراتی ایران از کسب بازدهی مثبت بی نصیب ماند و با تحقق بازدهی منفی بیش از 24 درصدی به عنوان کم بازده ترین سهم بورس شناخته شد. بعد از موسسه اعتباری توسعه و شرکت پتروشیمی کازرون در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.


معرفی پربازده ترین و کم بازده ترین صنعت

براساس اطلاعات موجود، بورس در حالی به معاملات خود طی هفته گذشته پایان داد که بازدهی مثبت دستاورد 175 نماد بود، هشت نماد بدون بازدهی مثبت یا منفی همراه شدند و مابقی نماد ها یعنی 200 نماد با تحقق بازدهی منفی موجب کاهش سرمایه سهامداران خود شدند.

نقد شونده ترین سهام

عنوان نقد شونده ترین سهام طی هفته گذشته نیز به شرکت های ایران خودرو، بانک صادرات ایران و سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین اعطا شد و در مقابل آن شرکت های نوش مازندران، پمپ ایران و سیمان مازندران در انتهای این جدول قرار گرفتند.

در پایان این گزارش می افزاید،در مجموع 57 هزار و 128 کد معاملاتی با جابجایی بیش از دو میلیارد و 960 میلیون سهم طی 277 هزار و 244 دفعه معامله ارزشی به مبلغ هفت هزار و 432 میلیارد ریال را رقم زدند.

معرفی پربازده ترین و کم بازده ترین صنعت

اشتراک گذاری :
ارسال نظر