بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر : ۱۳۰۵۳۸
در راستای جلوگیری از قاچاق بنزین در مرز ایران و عراق، با پیشنهاد شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی قیمت هر لیتر بنزین به 3500 تومان در مرز پرویزخان کرمانشاه افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، در پی بروز درگیری‌های نظامی در عراق و فعالیت گروه تروریستی داعش ، تمام راه‌ها به پالایشگاه بیجی بزرگترین پالایشگاه عراق مسدود شد و در نتیجه شمال عراق با کمبود بنزین روبه رو شد که این امر موجب اقدام سودجویان ایرانی در راستای قاچاق بنزین به شهر مرزی بیاره شد.

بر این اساس آنطور که اواخر تیرماه اعلام شده بود، هر یک از 200 قاچاقچی فعال در این منطقه با 450 قاطر بنزین را از ایران به عراق قاچاق میکرد و روزانه دست کم 100 دلار درآمد کسب می کرد.

در این راستا با پیشنهاد شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی، پیرو مصوبه کارگروه سوخت استان کرمانشاه، مبنای نرخ فروش بنزین که پیشتر بر پایه نرخ ٢٤٠٠ تومان (قیمت فوب منطقه) محاسبه می شد، از ١٥ مرداد ماه امسال به نرخ تعادلی ٣٥٠٠ تومان افزایش یافته است.

سید رمضان هاشمی ،مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه در این باره اعلام کرده که تا قبل از این مصوبه، بهای هر لیتر بنزین بر مبنای فوب منطقه ١٧٠٠ و برای خودروهای عراقی ١٤٠٠ تومان محاسبه می شد، در حالی که براساس مصوبه اخیر کارگروه سوخت استان کرمانشاه، هم اکنون بهای هر لیتر بنزین برای خودروهای ایرانی ٢٨٠٠ تومان و برای خودروهای عراقی ٢٥٠٠ تومان محاسبه می شود.

وی گفت: از آغاز اجرای مصوبه کارگروه سوخت تا ٢٤ مردادماه، به ازای فروش ٣ هزار و ١٤٢ لیتر بنزین با نرخ تعادلی، ٧٩ میلیون و ٨٩٦ هزار و ٣٥٠ ریال دریافت شده است.

به گفته هاشمی در هفته قبل از اجرای این مصوبه که بنزین برپایه نرخ فوب منطقه عرضه می شد، به ازای فروش ٢٩٠١ لیتر فروش بنزین، ٤٩ میلیون و ٤٨٧ هزار و ٦٧٦ ریال دریافت شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به هم مرز بودن این استان با کشور عراق (از طریق مرز پرویز خان) اعمال مصوبه اخیر کارگروه سوخت استان کرمانشاه در خصوص عرضه بنزین به نرخ تعادلی، درآمد قابل توجهی برای کشور ایجاد می کند. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر