بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر : ۱۳۱۰۵۲
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: صرافی هایی که قادر به افزایش سرمایه نیستند می توانند با تجمیع به فعالیت خود ادامه دهند، چرا که بازار ارز باید یکبار و برای همیشه ساماندهی شود.

اسماعیل جلیلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، تصمیم به افزایش سرمایه صرافی ها را در راستای گسترده تر شدن فعالیت‌های اقتصادی آنان دانست و افزود: هرچه سرمایه صرافی‌های رسمی افزایش یابد، دامنه عملیات ها گسترده تر شده و از طرفی هم معامله ارز در کف خیابان محدود خواهد شد.

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از محدودیت هایی که به دلیل کم بودن سرمایه در صرافی ها وجود دارد، پایین بودن حجم معاملات در مبادله ارزها است و تصمیم شورای پول اعتبار برای افزایش سرمایه، کمک می کند که حجم فعالیت ها رشد کند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم شورای پول و اعتبار به زیر زمینی شدن مبادلات منتهی نمی شود، گفت: تلاش برای افزایش سرمایه، به منظور حذف صرافی های فاقد مجوز بوده و اقدام به توسعه فعالیت آنها، صرافی های فاقد مجوز را محدود و از ایجاد اخلال آنها در بازار جلوگیری می کند که در نهایت هم به نفع اقتصاد خواهد بود.

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل در مجلس همچنین به صرافی های مایل به بقا پیشنهاد داد که با تجمیع فعالیت های خود را گسترده تر کنند و افزود: به هر حال باید یکبار و برای همیشه بازار ارز را ساماندهی کرد و این تصمیم شورای پول و اعتبار به تحقق خواسته ها منتهی خواهد شد.

گفتنی است که شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی طی اقدامی در جلسه مردادماه خود مصوب کردند که سرمایه صرافی‌های نوع اول از ۱۰۰ میلیون تومان به ۵ میلیارد تومان افزایش و صرافی‌های نوع دوم به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است./


اشتراک گذاری :
ارسال نظر