بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر : ۱۳۲۰۵۸
معاون اول قوه قضاییه گفت: اجرای قوانین و حسن اجرای آن زمینه ساز دستیابی به عدالت است و اگر همه ملتزم به قانون نباشیم مشکلات عدیده ای دامنگیر جامعه خواهد شد.


حجت الاسلام ˈغلامحسین محسنی اژه ای ˈ چهارشنبه در حاشیه آیین معارفه رییس کل دادگستری استان فارس افزود:همه باید در مقابل قانون خاضع و عمل به قانون در اولویت امور باشد .

وی ، اجرای سلیقه ای قانون را یکی از آفات حکومت دانست و بیان داشت:قانون باید به خوبی اجرا شود و یکی از وظایف قوه قضاییه نظارت بر حسن اجرای قوانین است و هرکس در هرجا به قانون عمل نکرد، باید براساس قانون با او برخورد شود.

این مقام قضایی ادامه داد:باید افراد ظالم، مجرم ، متجاوز و کسانی که قصد انجام جرمی را دارند مطمئن باشند که شدت و سختی مجازات قانونی، از لذت عمل خلاف و ظلم و تجاوز آنان بسیار بیشتر است.

محسنی اژه ای ، پیشگیری از وقوع جرم را یکی از اهداف اصلی دستگاه قضایی برشمرد و گفت:باید هزینه های انجام جرم را آنقدر بالا برد تا هیچ کس به سمت آن نرود.

معاون اول قوه قضاییه افزود:وظیفه حکومت اسلامی تنها توصیه کردن نیست بلکه فراهم کردن زیرساخت ها برای جلوگیری از خدشه دار شدن اخلاق و فرهنگ جامعه از عمده وظایف و ضرورت هایی است که باید به آنها اهتمام داشت.

محسنی اژه ای اضافه کرد:حکومت اسلامی موظف است زمینه اشتغال ، رفاه اجتماعی توام با عدالت و امنیت و آسایش را تا حد ممکن برای همه آحاد جامعه فراهم کند.

وی گفت:از بین بردن بیسوادی، بیکاری ، فساد، توزیع مناسب و عادلانه ثروت و فرصت ها و تامین سلامت جسمی و روحی از دیگر وظایف حکومت اسلامی است تا همگان در فضایی توام با سلامت و آسایش زندگی کنند.

محسنی اژه ای بیان کرد: در دوره دوم ریاست آیت الله آملی لاریجانی بر قوه قضاییه ، تصمیم بر این شد که برنامه ها ، سیاست ها و راهبردهای نوشته شده، عملیاتی شود از این رو مقرر شد در برخی از مدیریت ها جا به جایی صورت گیرد تا برنامه های عملیاتی با شتاب بیشتری انجام شود.

معاون اول قوه قضاییه در بخش دیگری از مطالب خود افزود:در دستگاه قضایی استان فارس کارهای بسیار خوبی انجام شده و بدون شک کارهای زیادی هم باقی مانده که باید انجام شود.

محسنی اژه ای ، چرخش مدیران را برای ارائه بهتر خدمت به مردم دانست و گفت:امید است انتصاب رییس کل جدید دادگستری استان فارس این استان را به جایگاه واقعی خود در زمینه تامین امنیت و توسعه برساند.

معاون اول قوه قضاییه گفت:برخورد با متجاوزان ، متخلفان ، متعرضان به حقوق عمومی ، مظاهر فساد و ناهنجاری ها از اولویت های دستگاه قضایی استان فارس است .

در این آیین ˈعلی القاصی مهرˈ (دادستان پیشین شیراز) به عنوان رییس کل دادگستری استان فارس معرفی و از خدمات ˈذبیح الله خداییانˈ رییس پیشین این اداره کل تقدیر شد.

ذبیح الله خداییان به عنوان معاون حقوقی قوه قضاییه منصوب شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
تازه بعد از 30سال در قوه قضایی به این نتیجه رسیدی خسته نباشید؟