بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
کد خبر : ۱۳۲۱۴۷

به گزارش اقتصاد پرس ،پس از آرامش نسبی چند ماهه دربازار ارز، هفته گذشته مردم شاهد افزایش 165 تومانی نرخ دلار از 3150 تومان به 3165 تومان بودند . این اتفاق بسیاری را متعجب نمود چراکه انتظار نمی رفت که همچنان شاهد موج افزایش قیمت ارز در بازار باشیم .

در پاسخ به اینکه چرا قیمت دلار هفته گذشته تا مرز 3165 تومان پیش رفت ، از علی عباسی یکی از فعالان بازار بورس خواستیم تا به خوانندگان اقتصاد پرس توضیح دهد .

علی عباسی به خبرنگار اقتصاد پرس گفت : متاسفانه بازار هنوز هم حساس به اخبار مذاکرات هسته ای است . هفته گذشته پس از شنیدن خبر موج دوباره تحریم های اقتصادی آمریکا علیه کشورمان ، بازار واکنش نشان داد و قیمت دلار 165 تومان افزایش پیدا کرد . البته این افزایش موقتی بود و بازار شاهد کاهش دوباره نرخ دلار بود اما بهرحال این مساله نشان داد که هنوز هم مذاکرات هسته ای می تواند در قیمت گذاری ارز در بازار کشورمان تاثیر گذار باشد .

این فعالان اقتصادی در ادامه گفت : البته هنوز هم بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که با انضباط مالی صورت گرفته در دولت و کمک نهادهای اقتصادی به افزایش آرامش در بازار ، انتظار افزایش صعودی قیمت دلار در ماه های آینده اندکی نامحتمل است .

وی تصریح کرد : این افزایش نرخ دلار اما نشان داد که متاسفانه هنوز هم عوامل خارجی می توانند باعث آشفته سازی بازار داخلی ما شوند اما به هر روی باید دولت اقداماتی جدی انجام دهد که بازار استقلال خود را حفظ کرده و از تاثیرات و تکانه های سیاسی اقتصاد تحریم دور بماند .

عباسی در پایان گفت : بازار باید به این درک اقتصادی برسد که در دوره فعلی نباید سرشت اقتصادی خود را به نتیجه مذاکرات پیوند بزند چراکه جمهوری اسلامی ایران نیز همواره گفته که استقلال و رشد اقتصادی ایران تابع مستقیم اقتصاد تحریمی غرب علیه ایران نیست


اشتراک گذاری :
ارسال نظر