بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
کد خبر : ۱۳۲۲۰۲
رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی از افزایش فاینانس 22 میلیارد دلاری چین به ایران خبر داد.

به گزارش فارس، محمد خزایی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری گیلان اظهار کرد: نخستین جلسه سرمایه‌گذاری در استان‌ها را در رشت، شهر پر از خاطره برگزار کردیم.

وی گیلان را از استان‌های حساس کشور عنوان کرد و افزود: وجود منابع انسانی متخصص از ویژگی‌های گیلان است.

خزایی با بیان اینکه جلسه سرمایه‌گذاری گیلان تنها مربوط به منابع خارجی نیست، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری خارجی یکی از موضوع‌ها در توسعه گیلان محسوب می‌شود.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، دریا را از مزیت‌های گیلان دانست و بیان کرد: جنگل و کشاورزی از جمله قابلیت‌های گیلان است.

وی با اشاره به اینکه معادن از مزیت‌های گیلان است، خاطرنشان کرد: دسترسی گیلان به استان‌های داخلی و کشورهای خارجی از دیگر قابلیت‌های این استان محسوب می‌شود و توسعه‌نیافتگی حق گیلان نیست.

خزایی بر ضرورت تهیه نقشه راه توسعه گیلان تاکید کرد و گفت: آمایش سرزمینی در توسعه استان‌ها حائز اهمیت است.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران تدوین نقشه راه را سبب جلوگیری از هدر رفت نیروها و سرمایه‌گذاری خواند و یادآور شد: اگر در فرآیند توسعه‌ای سرمایه‌گذاری و تامین منابع دیده نشود، ممکن است همدیگر را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران تامین منابع مالی خارجی مانند فاینانس را به عهده دارد، اظهار کرد: دریافت مطالبات ایران از خارج از کشور از طریق سازمان مذکور انجام می‌شود.

خزایی به اختصاص فاینانس 22 میلیارد دلاری چین به ایران اشاره کرد و افزود: دو دور مذاکره برای افزایش فاینانش مذکور برگزار شده و سقف فاینانس افزایش پیدا می‌کند.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه تامین منابع مالی نقشه راه توسعه گیلان است، تصریح کرد: منابع مالی به صورت فاینانس و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی انجام می‌شود.

وی بر حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی تاکید کرد و گفت: قبل از اینکه برای سرمایه‌گذاران خارجی فرش قرمز پهن کنیم باید مشکل سرمایه‌گذاران داخلی برطرف شود.

خزایی حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی در جذب سرمایه‌گذاران خارجی را تاثیرگذار خواند و بیان کرد: بعضی اوقات سرمایه‌گذار داخلی را با بی‌توجهی جایگزین سرمایه‌گذار خارجی می‌کنیم.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران تامین مالی را فرا دستگاهی عنوان کرد و یادآور شد: استاندار در راس موضوع مذکور است و بر تمام حوزه‌های کاری نظارت دارد.

وی با اشاره به اینکه تامین منابع مالی با محدودیت‌هایی مواجه است، خاطرنشان کرد: منابع مالی خارجی تنها را توسعه نیست.

خزایی رابطه با کشورهای هدف را براساس دانش، تکنولوژی، تامین منابع مالی و نوع روابط سیاسی تعریف کرد و افزود: رابطه با کشورها باید طبق راهبردها لحاظ شود.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران تیزبینی و درایت مقام معظم رهبری و برنامه‌های بسیار حساب‌شده  ایشان در ایجاد فرصت‌ها برای جمهوری اسلامی ایران را مهم برشمرد و اظهار کرد: روی کار آمدن دولت جدید و خلق حماسه سیاسی مردم در رابطه کشورها با ایران تاثیرگذار بوده است.

وی بر اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: اجرای طرح‌ها باید با برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت توسعه‌ای همراه باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر