بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۵
کد خبر : ۱۳۴۵۰۹
حامد کرزی رئیس‌جمهور افغانستان در آخرین سخنرانی خود گفت: صلح در افغانستان آمدنی است و از فردا به عنوان یک شهروند افغان مرحله دیگری از زندگیم را آغاز خواهم کرد.

به گزارش تسنیم، لحظاتی پیش آخرین سخنرانی حامد کرزی رئیس‌جمهور افغانستان برای خداحافظی با مردم این کشور آغاز شد و گفت: صلح در افغانستان آمدنی است و از فردا به عنوان یک شهروند افغان مرحله دیگری از زندگیم را آغاز خواهم کرد.

وی گفت: ۱۳ سال قبل هر بیگانه‌ای حق ورود به افغانستان را به خود می‌داد و این سرزمین مورد تاخت و تاز قرار داشت. حامد کرزی افزود: تلاش من این بود که برای ساختن افغانستان آزاد متحد شوند. رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت: نیاکان ما در تشکیل یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های منطقه سهیم بودند و در طی سال‌ها از آن حفاظت کردند. اکنون نیز مردم ما با اتحاد و زیر یک پرچم برای ساختن آینده خود تلاش می‌کنند.

کرزی ادامه داد: حال با گذشت ۱۳ سال، بر فراز کوه‌های بلند هندوکش و نمایندگی‌های سیاسی افغانستان نیز پرچم این کشور به اهتزاز درآمده است. رئیس جمهور افغانستان همچنین گفت: و برای من افتخار است که در تمام افغانستان کودکان این سرزمین دسته دسته به مدرسه می‌روند و برای تحصیل و آینده‌ای بهتر می‌کوشند.

وی تاکید کرد: امروز نیروهای ارتش و پلیس افغانستان از تمامیت ارضی این سرزمین دفاع می‌کنند و مردم ما نیز در ۱۳ سال گذشته بنای استواری را در این کشور بنیان نهادند تا تا فرزندان افغانستان آزاد لوح جاودانگی را نصب کنند. حامد کرزی تصریح کرد: در سال های گذشته با شادی و غم‌های شما مردم افغانستان شریک بودم؛ درد و رنج شما در ترورها و بمباران‌های خارجی شنیدم و برای صلح بسیار تلاش کردم اما متاسفانه برآورده نشد.

رئیس جمهور افغانستان گفت: صلح در افغانستان آمدنی است و آرزو دارم که بزودی در این سرزمین گام نهد بنابراین مردم و حکومت آینده بازهم برای صلح در افغانستان تلاش کنند. وی اظهار داشت: فردا مسئولیت‌ها را به عهده رئیس جمهور منتخب افغانستان می‌گذارم و پس از آن به عنوان شهروند جمهوری اسلامی افغانستان مرحله دیگری از زندگیم را آغاز خواهم کرد.

کرزی افزود: من با تمام توان از رئیس جمهور، حکومت آینده و قانون اساسی افغاسنان حمایت می‌کنم. رئیس جمهور افغانستان در ادامه تشکیل حکومت وحدت ملی توسط «اشرف غنی احمدزی» و «عبدالله عبدالله» را به مردم این کشور تبریک گفت و از خداوند کامیابی افغانستان را خواستار شد.

وی تاکید کرد: دوره رقابت‌های انتخاباتی گذشته و اکنون دوره برادری است. افغانستان شایسته آرامش و زندگی مترقی است و من به آینده بهتر این کشور مطمئن هستم. رئیس جمهور افغانستان ادامه داد: این کشور از آزمون‌های بزرگ پیروز و سربلند بیرون آمده و یقین دارم که آینده آن بدست مردمش ساخته خواهد شد.

حامد کرزی از مردم، رسانه‌ها و سیاستمداران افغانستان خواست تا با حکومت جدید این کشور همکاری کنند. وی اظهار داشت: برادران و خواهران برای آینده بهتر و ساختن خانه مشترکمان تلاش کنیم. کرزی گفت: در این مدت ریاست جمهوری پشتیبانی مردم برای من افتخاری بوده و خداوند شما را سربلند کند، ملت افغانستان پاینده باد، خوشحال و شادمان باشید و خداحافظ همه شما مردم افغانستان.

حامد کرزی فردا دوشنبه در مراسم تحلیف اشرف‌غنی احمدزی رئیس‌جمهور جدید افغانستان در محل ارگ ریاست‌جمهوری در کابل حضور یافته و در این مراسم سخنرانی خواهد کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از برگزاری مراسم تحلیف، حامد کرزی ارگ ریاست‌جمهوری را ترک کرده و این مکان را به احمدزی تحویل می‌دهد.

کرزی نخستین رئیس‌جمهور افغانستان است که براساس انتخاب مردم این کشور در سال ۲۰۰۹ به حکومت انتقالی مصوب در اجلاس «بن» ادامه داد و پس از ۱۴ سال فردا دوشنبه حکومت افغانستان را به اشرف‌غنی احمدزی رئیس‌جمهور جدید این کشور تحویل می‌دهد. این نخستین انتقال دموکراتیک قدرت در افغانستان است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر