بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
در حال حاضر به گفته برخی از فعالان بازار فایل‌های فروش با کاهش چشمگیری مواجه شده است.
کد خبر : ۱۳۷۸۲۰

دنیای اقتصاد نوشت: یکی از فعالان بازار مسکن در غرب پایتخت می‌گوید: به جز کاهش خریدار و فروشنده در ماه محرم شایعه افزایش قيمت مسکن سبب شده برخی فروشنده‌ها از قیمت‌های پیشنهادی خود کوتاه نیامده و تخفیف‌های مورد انتظار خریداران را ندهند. 

 

او ادامه می‌دهد: فایل‌های فروش مسکن کاهش پیدا کرده است و فروشنده‌ها منتظرند نشانه‌های افزایش قیمت را در بازار مشاهده کنند.

 

این در حالی است که کارشناسان مسکن پیش بینی می‌کنند رونق بازار مسکن افزایش قیمتی را در پی نخواهد داشت و عرضه و تقاضا در بازار فعلی به شکلی است که قیمت‌ها تا چند ماه ثبات خواهد داشت.


از آن سو خریداران نیز همچنان با کمبود نقدینگی برای خرید مسکن روبه‌رو هستند و اتفاق تازه‌ای در این بخش رخ نداده است. یکی از فعالان بازار مسکن درباره ریشه شایعه افزایش دوباره قیمت مسکن می‌گوید: در حال حاضر قیمت‌ها به كف خود رسیده است، در حال حاضر زمزمه‌‌هایی از افزایش 25 درصدی قیمت آهن و دیگر مصالح ساختمانی به گوش می‌رسد.

 

بر همین اساس نمی‌توان انتظار كاهش قیمت داشت. او با بیان اینكه هرچند به دنبال افزایش قیمت قدرت خرید مردم كاهش خواهد یافت، می‌افزاید: البته باید توجه داشت كه هیچ بساز و بفروشی حاضر نیست كه خانه خود را به پایین‌تر از قیمت تمام شده ساخت بفروشد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر