بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
تحلیلگر بازار سرمایه بررسی کرد؛

پتروشیمی ها و افق پیش رو

با توجه به نسبت قیمت به سود پایین شرکت های پتروشیمی و با درنظر گرفتن پتانسیل رشد سهام این شرکت ها در افق های پیش رو، همچنین با درج طرح های توسعه ، ورود بخشی از نقدینگی تزریق شده به بازار به این سهام ها دور از انتظار نبود.
کد خبر : ۱۳۸۰۵۸

یک تحلیلگر بازار سرمایه در مورد اقبال سرمایه گذاران به صنعت محصولات شیمیایی گفت: این صنعت دیروز و امروز تاثیرگذارترین گروه بر روند شاخص بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، بهروز زندی فر ادامه داد: با توجه به نسبت قیمت به سود پایین شرکت های پتروشیمی و با درنظر گرفتن پتانسیل رشد سهام این شرکت ها در افق های پیش رو، همچنین با درج طرح های توسعه و نیز نظر به اینکه این شرکت ها در هفته های گذشته در مقایسه با شرکت های دیگر از رشد قیمتی چشمگیری برخوردار نبوده و به اصطلاح می توان گفت از رشد جا مانده بودند، ورود بخشی از نقدینگی تزریق شده به بازار به این سهام ها دور از انتظار نبود.

وی با اشاره به تحرک دیروز سهام دار عمده در نماد نفت و گاز پتروشیمی تامین ابراز داشت: بدیهی است با درنظر گرفتن گزارش شش ماهه این صنعت که نشان از پوشش مناسب شرکت های تولیدکننده اوره ،آمونیاک و متانول داشته و حتی در برخی موارد قیمت محصول صادراتی بسیار محتاطانه درج شده است ، انتظار تعدیل های مثبت وجود داشته باشد.

زندی فر تصریح کرد: برخی از این شرکت های پرپتانسیل شامل پتروشیمی کرمانشاه، خارک، فن آوران و در تولید کنندگان الفینی و پلیمری می توان به مارون و امیر کبیر اشاره کرد که به خوبی پیش بینی های خود را فراتر از انتظار پوشش داده اند و هنوز هم جای رشد داشته و قیمت های کنونی با دید میان مدت و بلند مدت کاملا ارزنده اند.

این تحلیل گر بازار به شرکت های سرمایه گذاری توصیه کرد تا بخشی از پرتفو خود را به این شرکت های معظم اختصاص دهند و تصریح کرد: بدیهی است با در نظر گرفتن رفع تحریم های این صنعت و ورود سرمایه گذاران خارجی یکی از صنایع جذاب که مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت صنعت پترو پالایش کشورمان خواهد بود.

وی در توضیح این موضوع ابراز داشت: زیرا این شرکت ها هم دارای حجم کافی برای تزریق سرمایه های سنگین بوده و هم صنعتی استراتژیک محسوب می شوند. کافیست سرمایه گذاران به طرح های توسعه برخی از این شرکت ها رجوع کنند تا متوجه شوند با خرید این هلدینگ ها چه مجموعه های ارزنده ای را با نسبت قیمت به سود پایین تصاحب می کنند. حتی پا را فراتر گذاشته و در بدترین حالت این مجموعه ها را به چشم اوراق مشارکت نگاه کنیم که قطعا سود حاصل از رشد قیمت هر کدام از آن ها در سال های آتی چندین برابر قیمت فعلی بوده و سرمایه گذاران را به سود کاملا رضایت بخش خواهد رساند.

این تحلیل گر بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: آنچه این شرکت ها را در ماه های گذشته کمی مهجور کرده و باعث کاهش قیمت آنها شده بود نگرانی از نرخ خوراک بود که همیشه مورد مناقشه و بحث بوده که انشالله دولت و مجلس با دید امنیت سرمایه گذاری به این موضوع نگاه می کنند. زیرا سرمایه گذاران بخصوص سرمایه گذاران خارجی برای ورود به این شرکت ها با دید طرح های توسعه و رشد میان مدت اقدام می کنند و مهمترین پارامتر مد نظر آنها قطعا تثبیت نرخ خوراک در محدوده ای قابل قبول است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر