بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵
کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصویب کرد

یک گام تا تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها

کد خبر : ۱۳۹۵۸۵
کمیسیون برنامه و بودجه در آستانه ابلاغ لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی طی مصوبه‌ای تعیین فرمول و قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی‌ها را در اختیار دولت قرار داده است. به گزارش «سنا»، موسی‌الرضا ثروتی، نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان مطلب فوق گفت: در مصوبه‌ای که مربوط به طرح تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت است درخصوص قیمت‌گذاری خوراک گاز پتروشیمی‌ها مصوب شد تا چگونگی فرمول و قیمت در اختیار دولت قرار بگیرد. وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: طی این مصوبه مقرر شد دولت متناسب با قیمت‌های منطقه‌ای خوراک پتروشیمی‌ها را قیمت‌گذاری کند و‌ همچنین برای پتروشیمی‌های تازه‌تاسیس حتما تخفیف‌های ویژه‌ای قائل شود.
این نماینده مجلس همچنین لزوم ثبات در قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی را مورد تایید قرار داد و گفت: در مصوبه کمیسیون بودجه آمده است قیمت‌ها حداقل به مدت 10 سال باید تثبیت شوند، البته اگر دولت برای قیمت مواد اولیه فرمول تعیین کند، باید این فرمول قیمتی درخصوص فروش محصولات شرکت‌های پتروشیمی نیز رعایت شود.
وی با بیان اینکه تمام شیوه قیمت‌گذاری و اعلام نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به دولت سپرده شده اظهار کرد: کل فرآیند قیمت‌گذاری به دولت سپرده شده است و دولت بر اساس این مصوبه موظف خواهد بود متناسب با قیمت منطقه و قیمت ترجیحی اقدام کند.ثروتی در ادامه خاطر‌نشان کرد: حمایت از پتروشیمی‌ها در دستور کار مجلس است و این موضوع در کمیسیون بودجه تصویب شده و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود تا تبدیل به قانون شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص افزایش یکباره قیمت خوراک پتروشیمی‌ها در سال جاری نیز گفت: تا سال گذشته قیمت خوراک پتروشیمی‌ها مبلغ دو و نیم سنت بوده در حالی‌که براساس داده‌های ما در اکثر کشورها حداقل 13 سنت بود، اما رسما در هیچ جای دنیا چنین رقمی که ما به واحدهای پتروشیمی می‌فروختیم، وجود نداشت.وی در بخش پایانی گفت‌وگو با «سنا» افزود: رشد و سودآوری صنعت باید در گرو افزایش بهره‌وری و استفاده از تکنولوژی‌ها و علوم جدید باشد تا به این ترتیب درآمد بنگاه‌های اقتصادی افزایش یابد و به دنبال آن بورس نیز رونق پیدا کند.ثروتی با اشاره به حجم بالای نقدینگی در دست جامعه گفت: بورس می‌تواند با افزایش شفافیت و فرهنگ‌سازی نقدینگی موجود در جامعه را جذب کند. وقتی بهره‌وری شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بالا برود، درآمدشان افزایش پیدا می‌کند، به این ترتیب مردم رغبت می‌کنند وارد سرمایه‌گذاری در بورس شوند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
نمایندگان مجلس محبت کنند با تصمصیمات کارشناسی نشده وعجیب وغریب زیر پای بورس را خالی نکنند ، کمک کردن پیش کشش
صنعت پتروشیمی روشما ذلیل کردید
مجتبی
Germany
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
خود همین نماینده ها بودند که از آبان ماه سال گذشته با مطرح کردن این موضوع همه رو به خاک سیاه نشوندند
ظریف
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
اگر چنگیز خان مغول به بورس حمله می کرد . خسارت ان کمتر از خسارتی است که ... خیلی محترم به بورس زده .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
کشورهای عربی گاز را بین سه تا هفت سنت می دهند. نرخ ما با توجه عدم ثبات داخلی و خارجی و ریسک های شدید، باید کمتر از آن ها و رقابتی باشد. یعنی ترجیحا دو سنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
نماینده کمیسیون : رشد و سودآوری و بهره وری و تکنولوژی !
شما تا کنون در کشور دیگری زندگی میکردید ؟
با تکنولوژی عهد بوق و تحریم چه انتظاری دارید؟
شما که عقل کل تشریف دارید بفرمایید سکان پتروشیمی را اداره کنید .
ezaa
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
با تعیین قیمت خوراک اینم شده قضیه پارس جنوبی که مثلا بعضی مدیران از سر لجبازی و حالا زدو بندهای دیگه انقدر به تاخیر انداختن تا قطر کلا گاز را تخلیه کنه هنوز اینها تو فازها گیر کردنند