بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸
از میان 44 صنعت فعال در بورس طی دوره مذکور تنها صنایعی همچون خرده فروشی، محصولات فلزی، وسایل ارتباطی، ماشین آلات و تجهیزات و نیز دستگاه های برقی به بازدهی مثبت دست یافتند.
کد خبر : ۱۴۱۲۸۶
نویسنده :
جمشیدی
معاملات تالار شیشه ای طی سه ماهه فصل پاییز با بازدهی منفی هشت درصدی شاخص کل به پایان رسید. به گونه ای که نماگر بازار سرمایه با عقبگردی پنج کاناله از 75 هزار و 248 واحد در اولین روز معاملاتی فصل پاییز به 69 هزار و 537 واحد طی آخرین روز معاملاتی رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، از میان 44 صنعت فعال در بورس طی دوره مذکور تنها صنایعی همچون خرده فروشی، محصولات فلزی، وسایل ارتباطی، ماشین آلات و تجهیزات و نیز دستگاه های برقی به بازدهی مثبت دست یافتند.

افت 8 درصدی بورس در فصل خزان/80 درصد شرکت ها روندی نزولی داشتند

بدین ترتیب از میان 44 صنعت فعال در بورس بازدهی مثبت دستاورد تنها شش صنعت بود و مابقی گروه ها یعنی 38 صنعت بازدهی منفی محقق ساختند.

در این بین صنعت فنی و مهندسی با کسب بازدهی منفی بیش از 26 درصدی در جایگاه نخست جدول کم بازده ترین صنایع قرار گرفت و بعد از آن گروه های سایر معادن و محصولات کاغذی در ردیف های دوم و سوم جای گرفتند.

افت 8 درصدی بورس در فصل خزان/80 درصد شرکت ها روندی نزولی داشتند

براساس اطلاعات موجود، طی معاملات فصل پاییز سهام 432 شرکت در بورس معامله شدند که از میان آنها روند معاملاتی تنها 83 مجموعه با رشد قیمتی همراه بوده و در مقابل آن 347 شرکت با کاهش ارزش سهام خود مواجه شدند و در نهایت معاملات دو مجموعه نیز بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی خاتمه یافته است.

برهمین اساس، شرکت اشتاد ایران در نماد "تشتاد" با تحقق بازدهی مثبت بیش از 130 درصدی عنوان پربازده ترین سهام را طی فصل پاییز از آن خود کرد که البته نماد معاملاتی این مجموعه در بازار پایه توافقی معامله می شود و با حجم معاملاتی بیش از 14 هزار سهمی، رتبه نقدشوندگی 407 مرتبه را به خود اختصاص می دهد.

علاوه بر این، مجموعه هایی همچون ایران ترانسفو، شیشه دارویی رازی و ماشین سازی اراک در ردیف های نخست جدول پربازده ترین سهام قرار می گیرند.

افت 8 درصدی بورس در فصل خزان/80 درصد شرکت ها روندی نزولی داشتند

این در حالی است که شرکت کیسون بازدهی منفی 35.42 درصدی را طی دوره مذکور به دست آورد و بدین ترتیب به عنوان کم بازده ترین سهم مطرح شد. نماد معاملاتی "کیسون" نیز در بازار پایه توافقی معامله می شود و با حجم معاملاتی بیش از چهار میلیون و 853 هزار سهمی رتبه نقدشوندگی 306 مرتبه را به خود اختصاص می دهد.

پس از آن نیز مجموعه های تکین کو، صنایع غذایی مینو شرق و نیز کارتن ایران در جایگاه های اول جدول کم بازده ترین سهام قرار می گیرند.

افت 8 درصدی بورس در فصل خزان/80 درصد شرکت ها روندی نزولی داشتند

بانک حکمت ایرانیان، پارس خودرو، ایران خودرو و بانک صادرات ایران مجموعه هایی هستند که عنوان نقدشونده ترین سهام به آنها اعطا شده و در مقابل شرکت های بهمن لیزینگ، گلوکوزان و معدنی دماوند در انتهای جدول رتبه بندی شرکت ها از منظر نقدشوندگی جای می گیرند.

در پایان این گزارش می افزاید در حالی معاملات بورس طی سه ماهه فصل پاییز خاتمه یافت که تعداد 353 هزار و 721 کد معاملاتی با جابه جایی بیش از 20 میلیارد و 67 میلیون سهم طی یک میلیون و 795 دفعه معامله ارزشی به مبلغ بیش از 52 هزار و 201 میلیارد ریال را رقم زدند.

علاوه بر این، سهام شرکت پارس خودرو، بانک صادرات ایران، بانک پاسارگاد، بانک تجارت، بانک گردشگری، ایران خودرو و سایپا در ردیف های نخست پرگردش ترین سهام قرار گرفتند و در مقابل شرکت معدنی دماوند به عنوان کم گردش ترین سهم برگزیده می شود.

افت 8 درصدی بورس در فصل خزان/80 درصد شرکت ها روندی نزولی داشتند

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
از سازمان بورس خواهش ميكنم به يك ترتيبي نماد معدني گل گهر را ببندد! به قول معروف «ما را به خير تو اميد نيست، شر مرسان!» اين سهم از بقيه سهام بيشتر سرمايه ما را نابود كرد! در سه ماه گذشته يك روز مثبت نداشته!!؟ واقعا چه بلايي بر سر اين شركت آمده؟؟؟ يك نفر به ما بگويد؟! 1250 تومن خريدم!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
من خواهشم از بورس نیوز این هست که یک اماری هم از بورس های جهان در همین فصل خزان بدهنند که همگی شگفت اور در حال رشد هستند تا مشخص شود مملکت ما واقعا در چه وضعیتی هست با تشکر