بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
معاون وزیر نفت گفت: تعجب می‌کنم روسیه که تقریباً برابر با عربستان نفت تولید می‌کند چرا حاضر نیست در کنار ونزئلا، ایران و عراق قرار بگیرد تا ۲ میلیون بشکه از تولید نفت کم کنند.
کد خبر : ۱۴۲۷۴۶
عباس شعری‌مقدم در حاشیه همایش پنجاهمین سالگرد تشکیل شرکت ملی پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعجب می‌کنم روسیه که تقریباً برابر با عربستان نفت تولید می‌کند چرا حاضر نیست در کنار ونزوئلا، ایران و عراق قرار بگیرد تا 2 میلیون بشکه از تولید نفت کم کنند. وی افزود:‌این کار نقش عربستان را کمرنگ کرده و بازی را از دست آنها خارج می‌کند. مدیرعامل شرکت پتروشیمی تأکید کرد: اگر قرار باشد جنگی برعلیه ایران و روسیه سازماندهی شود ایران و روسیه باید با هم متحد شوند تا در این جنگ پیروز شوند و نباید منفعل عمل کنند. وی تأکید کرد: نمی‌دانم چرا روسیه و ونزوئلا و ایران و عراق در کنار هم قرار نمی‌گیرند تا در برابر این اقدام موضع بگیرند. شعری مقدم ادامه اظهار داشت: ما 20 میلیون تن ظرفیت تولید خالی در پتروشیمی‌های کشور داریم که افزایش خوراک این ظرفیت خالی را به کار می‌گیرد. شعری‌مقدم ادامه داد:‌ از ابتدای امسال حدود 12 میلیون تن صادرات محصولات پتروشیمی به ارزش تقریبی 9 میلیارد دلار داشته‌ایم. وی گفت: باید برای رسیدن به چشم‌انداز تلاش کنیم و اگر وضعیت تغییر نکند به آن نخواهیم رسید، چنانکه حتماً تیم مذاکره‌کننده‌ هسته‌ای باید موفق به شکستن تحریم‌ها شود و بدون آن، تلاش ما برای رسیدن به اعداد چشم‌انداز ثمر نخواهد داد. معاون وزیر نفت اضافه کرد: اگر شرایط مناسب شود تا سال 1404 حدود مجتمع پتروشیمی 100احداث خواهیم کرد و ارزش محصولات پتروشیمی ایران به 70 میلیارد دلار خواهد رسید. وی افزود: اخیراً بازار اروپا تا حدودی باز شده و محصولات پتروشیمی به سمت ایتالیا، سوئیس و امثال آن می‌رود. شعری‌مقدم گفت: شورای نگهبان خوشبختانه فرمول خوراک گاز مصوب مجلس را تأیید کرده و قرار است سه وزیر نفت، صنعت و اقتصاد آیین‌نامه آن را تنظیم کنند و من بسیار خوش‌بین هستم که این سه وزیر بتوانند آیین‌نامه مناسبی تدوین کنند. وی تصریح کرد: بورس ما بیشتر تحت تأثیر تبلیغات قرار دارد و با تبلیغات بالا و پایین می‌رود و من معتقدم 13 سنت قیمت بسیار مناسبی برای گاز پتروشیمی‌ها است و آنها با این قیمت کاملاً سودآور هستند. معاون وزیر نفت با تأکید بر اینکه ثبات قیمت هم باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: از نظر شرکت ملی پتروشیمی ساده‌تر است که قیمت گاز ارزان و حتی مجانی شود تا برای سرمایه‌گذاران جذابیت ایجاد شود، اما واقعیت آن است که فروشنده گاز هم می‌گوید در حالی که به ترکیه 48 سنت در هر متر مکعب می‌فروشم چرا باید به پتروشیمی‌ها در هر متر مکعب 13 سنت بدهم. وی در پایان گفت: اگر تحریم بزودی و نه 7 یا 8 سال دیگر برداشته شود با علاقه‌ای که خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران نشان می‌دهند قادر خواهیم بود با توجه به 67 مجتمع نیمه‌کاره و 36 مجتمعی که تعریف می‌کنیم 100 مجتمع جدید داشته باشیم و در مجموع 120 میلیون تن به 60 میلیون تولید فعلی محصولات پتروشیمی اضافه خواهد کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در گفتگو با مدیر سرمایه گذاری های شرکت بیمه اتکایی ایرانیان عنوان شد:

دلار 5500 تومانی دور از ذهن نیست !

در گفتگو با مدیر سرمایه گذاری های شرکت بیمه اتکایی ایرانیان عنوان شد:

دلار 5500 تومانی دور از ذهن نیست !

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
با همین استدلال همه شرکت ها را ورشکست کردین
ناشناس
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
واقعا چقدر اینها دانشمند و فرزانه هستن ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
همانطور که از اسمش پیداست شعر می گوید
ناشناس
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
واقعا امور این مملکت بدست چه عقلایی افتاده
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
قیمت نفت این قدر آمده پایین آیا قیمت گاز رفته بالا؟
شما چرا قیمت خوراک پتروشیمی ها را بالا می برید؟
حتما پتروشیمی ها نیز مثل سایر شرکت ها باید به ضرر بیفتند تا بفکر بدتر کردنشان باشید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
اگر چندتا دیگه از این معاونین و مشاورین مثل این تو مملکت باشد باید در این مملکت را گچ گرفت.
در ضمن اون فروشنده ی گاز که میگه من گاز را به ترکیه گرون میفروشم پس باید به داخل هم با همون قیمت فروخت میگم که گاز مال بابات که نیست این گاز مال همه مردم است و باید در جهت تولید این کشور به کار رود تا جوونا مشغول به کار باشن اون وقت سودش خیلی بیشتر از اون گاز 48 سنتی میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
جناب دوتا دیگه از این نظرا بدی دیگه از بورس هیچی نمیمونه.
حتما"که آیه نازل نشده هرکی بخواد اظهار وجود کنه.
برو عموجون کنار بذار ببینیم ی خبر مثبت میاد.یا امثال شما طاقت ندارن خدای ناکرده دو ریال سود تو جیب ما سهامدار بره.
اگه نرخ خوراک ارزون شه غریبه که سود نمیکنه بچه های همین مملکت هستن که سود میکنن.همونایی که همیشه تو صحنن تا افرادی مثل شما ریاست کنن.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
شرکت های پتروشیمی باید قرارداد خرید با قطر و کویت ببندند. لااقل اهل دبه و هاپولی نیستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
آقای معاون وزیر خوب اگر میتونید همه گاز کشور با نرخ 48سنت صادر کنید مثلا به پاکستان ....!!!!! چرا صادر نمیکنید ؟؟؟ بخدا ما راضی هستیم....!!!!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
امثال جناب شعری مقدم تو توهم زندگی میکنند، آقای معاون وزیر ! باشه شما خوراک گاز رو به نرخ فوب خلیج فارس بفروش به پتروشیمیا اما ببینم پول از کجا میخواین بیارید محصولاتشون رو با همون نرخ فوب خلیج فارس بدون سوپسید بخرید ؟؟؟ یا مثل یکسال گذشته هم گرون میفروشید هم ارزون میخرید ؟؟؟
سورن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
جناب آقای مقدم برای اینکه به چشم اندازتان که افزایش صادرات پتروشیمی ها می باشد برسید تصور نمی کنید که در بدترین حالت نرخ خوراک حداقل باید با نرخ جهانی برابر باشد؟
سوال دوم اینکه شما تصور می کنید فقط بورس تحت تاثیر تبلیغات قرار گرفته؟
بهره مالکانه،تغییر نرخ خوراک ،تغییرات قیمت ارز ،نرخ سود بانکی سپرده ها ،کیفی سازی و نامشخص بودن نرخ در پالایشی ها و سیاستهای مالی انقباظی ،تغییر قیمت جهانی نفت و موارد دیگر که تححق برخی از آنها نتیجه تصمیمات عجولانه و شتاب زده عده ای بوده ، هیچ تاثیری در روند کاهشی بورس ندارد؟
خدا را شکر می کنم که شما روشنگری فرمودید!!
یرشته
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
برای همین وزار ت خونه ها یکی بدتر از اون یکیه. همچین معاون های نخبه ای داره!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
دوستمون تازه تعجب کرده چرا روسیه با ایران همکاری نمیکنه...!یکی بره بش بگه حاجی رودست خوردین نه اینطور!
iraj
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
پارسال زمستان 70 روز پتروشيمي پرديس بدليل كم بودن گاز غير فعال بود آيا حمايتي از زيان سهام دارانش شد . يا شما فقط سود را مي بينيد .
مخمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
بجای اینکه نرخ گاز و بهره مالکانه معادن را در این ریزش قیمتهای جهانی بالا ببریم و باعث ضرر دیدن همین چند تا کارخانه وپتروشمی که دارند با هزار بدبختی تولید میکند وبا وجود تحریم صادرات هم دارند بیایید از سود سپرده های بانکی که بدون دردسر پولداران دارند بالای 25درصد سود میبرند مالیات بگیرید در جایی که تولید کننده کمتر از 20 درصد سود میبرد بجای مالیات از شرکتهای تولیدی که باعث ایجاد کار میشوند ونیروی بیکار را در جامعه کم میکنند بیاید از رشد حباب گونه مسکن وزمین مالیات بگیرید تا دولت ما مالیات را از جاهای درست نگیرد کار درست بشو نیست وهمیشه این مشکلات در مملک ما هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
سودآورند ؟؟؟؟!!!
حتما" میخوایی بگی دلفینها هم پرواز میکنن !
صدر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
کاملا درست گفته.سود کرماشا پارسال 190 تومان بوده امسال شده 160 تومان که همچنان سود بسیار بالایی است و شرکت فقط در یک سال بیش از سرمایه اولیه اش سود می سازد...قرار نیست که همه چیز مفت باشه که ما سهامدارا سود کنیم...کشور بخشهای دیگه هم داره
ناشناس
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
اخه برادر من سهامدار اگه بیشتر از سود بانکی در یک سهم منفعت نبرد که در بورس سرمایه گذاری نمیکنه ، وضعیت بورس را همین تفکرات به اینجا کشونده !!بعد میگن چرا مردم پولشون را گذاشتن بانک و وارد چرخه تولید نمیکنن
نارون
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۲
اگه. روسیه دوست ایران بود و اگه چین برادر ایران بود حداقل یکبار تو این سالها قطعنامه ها غلیه ایران رو وتو میکردن ... چین و روسیه از اینکه ایران در مضیغه باشه بیشترین سود رو به جیب میزنن ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
عسلویه عسلویه عسلویه عسلویه

روزی یکی ازمهندسان عالی رتبه ژاپنی برای بازدیدبه عسلویه میرودناگهان موضوعی ذهنش رامشغول میکندجلودرب ورودی.چنان ساکت می ایستدونگاه معنی داری میکند که مترجم ایرانی اوتعجب کرده وازاومیپرسد که چه شده پرفسوراشاره میکندبه صندوق جلودرکه هرکس واردمیشددران پول می انداخت.گفت این چه حکمتی داره.ایرانی مترجم گفت این صندوقهادرتمام نقاط ایران گذاشته شده تا افرادی که وضع مالیشون خوبه کمک کنندبعدجمع میشن درکمیته امدادبین افرادفقیرتقسیم میشن .میگه اینوکه گفتم پرفسوره اهی کشیدوچنان به طرفم نگاه کردکه فکرکردم حرف بدی زدم بعدازمکث کوتاهی گفت ایران عسلویه داردفقیرهم دارد.من تعجب کردم وبه اوگفتم پروفسورمیشه منظورتوبهترتوضیح بدین.گفت یعنی درامدعسلویه به اندازه ای هست که هفت کشورباجمعیت ایران راکه به همه افرادحقوق بدهندجوابگوست اونوقت شما میگین فقیرهست اگرعسلویه توکشورمابودمردم مابهترین ارامشها داشتند