بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
کد خبر : ۱۴۳۱۲۵

به گزارش خبرنگار سیاسی قضایی خبرگزاری شبستان، فتنه 88 از جهت اشخاص، خیلی اهمیت ندارد، قوه قضائیه آماده برگزاری دادگاه سران فتنه، انتقاد وزیر دادگستری از دولت آمریکا، نامه سازمان بازرسی درباره برداشت ۴.۱ میلیاردی از صندوق توسعه، لاین، واتساپ و تانگو فیلتر می‌شوند، دستگاه قضایی با تخلفات "پدیده شاندیز" با جدیت برخورد کند، روحیه آرمان‌گرایانه و عدم عقب‌نشینی مردم نقطه قوت ماست برخی از اخبار دی ماه در حوزه قضایی بود.ادامه اخبار را در گزارش زیر بخوانبد:

هفته اول

9 دی تبلور بصیرت سیاسی ملت ایران است/فتنه 88 از جهت اشخاص، خیلی اهمیت ندارد

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: 9 دی تبلور بصیرت سیاسی ملت ایران و حادثه مهمی است که باید آن را به یک تجربه که توانمندی نظام را در مقابل چالش‌های بیرونی افزایش می دهد تبدیل کنیم.

محمدجواد لاریجانی در اولین سالگرد درگذشت استاد علی اکبر پرورش که در گلزار شهدای اصفهان برگزار شد، مرحوم پرورش را افتخاری برای کشور، نظام اسلامی و مردم پرافتخار استان اصفهان دانست و گفت: راه و روش مرحوم پرورش باید الگو و مدلی برای نسل گذشته و نسل حال و آینده انقلاب اسلامی باشد.

عفو بین‌الملل: داعش مرتکب جنایات علیه بشریت شده است

سازمان عفو بین‌الملل گزارش داد که زنان و دختران ایزدی که به‌دست نیروهای داعش ربوده شده‌اند هدف آزار و اذیت‌های جنسی، تجاوز و شکنجه قرار می‌گیرند که نشان‌دهنده میزان وحشی‌گری آن‌هاست.

عفو بین‌الملل در گزارش خود با عنوان «فرار از جنهم شکنجه و بردگی جنسی در اسارت داعش » هشدار داد هزاران زن و دختر از اقلیت ایزدی‌ها که توسط نیروهای داعش ربوده شده‌اند در معرض ازدواج اجباری، فروش و حتی پیشکش به حامیان و دیگر سربازان قرار دارند که به طور قطع در این شرایط هدف انواع آزار و اذیت‌ها قرار می‌گیرند.

دوناتلا روورا، یکی از مشاوران عفو بین‌الملل در این باره گفت: زندگی صدها تن از زنان و دختران ایزدی به دلیل خشونت‌های جنسی و بردگی جنسی در اسارت نیروهای داعش نابود شده است.

انتقاد وزیر دادگستری از دولت آمریکا

وزیر دادگستری خطاب به آمریکا گفت: آمريكا با افتخار خود را رهبر جريان پيشرفت می داند در حالی كه اين كشور پيشرفته حتی نمی تواند بين مردم خود برابری و برادری ايجاد كند.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدي با اشاره به تاراج منابع نفتي ملت هاي اسلامي تحت سياست هاي عربستان، گفت: از نظر وضعيت اقتصادي در مضيقه هستيم اما دشمن بداند كه ما از اين شرايط عقب نشيني نمي كنيم.

وی فزود: چند سال پيش ايران روزانه دو ميليون و 400 هزار بشكه نفت را با قيمت هر بشكه تا 145 دلار مي فروخت و اين رقم اكنون به حدود 56 دلار رسيده است اما درحال حاضر ميزان صادرات نفت ما به كمتر از يك ميليون بشكه رسيده است.

5500 پرونده در نوبت دیوانعالی کشور/انتقاد از قانون جدید مجازات اسلامی

رئیس دیوانعالی کشور از 5500 پرونده در نوبت رسیدگی دیوانعالی کشور خبر داد.

حجت الاسلام حسین كريمي از ایجاد شعب اختصاصی اعاده دادرسی در دیوانعالی کشور خبر داد و گفت: آن زمان كه ما اين شعب اختصاصي را راه اندازي كرديم ، معتقد بوديم كه اگر بتوانيم پرونده ها را كنترل كنيم در نهايت ورودي ما هم كم خواهد شد و همين طور هم شد؛ يعني الان وقتي كه آمار را نگاه مي كنیم، قبلاحدود 2500 تا آمار وارده داشته ايم اما الان آمار پرونده هاي وارده ما تقريبا زير 1000 فقره رسيده است.

وی افزود: قبلا هر شعبه از اعاده دادرسي ها 1000 يا 1500 فقره پرونده موجوديشان بود اما الان به 300 تا 500 رسيده است ،‌و از اين جهت ما خودمان را موفق مي بينم.

هفته دوم

توقف واگذاری آشوراده با تذکر سازمان بازرسی/ به محیط زیست نامه نوشتیم

معاون سازمان بازرسی کل کشور از توقف واگذاری آشوراده با پیگیری و تذکر کتبی سازمان بازرسی خبرداد.

محمد جواد حشمتی در خصوص برخی اخبار در مورد توقف واگذاری جزیره آشوراده با حکم سازمان بازرسی گفت: بعد از وصول اخبار و اطلاعات و همچنین شکایتی که به سازمان بازرسی شده بود، سوالاتی را از سازمان محیط زیست مطرح کردیم و سوابق این مسئله را خواستیم که آنها نیز به سازمان بازرسی ارسال کردند و متعاقب پیگری و تذکر سازمان بازرسی در حال حاضر خود سازمان محیط زیست این مسئله را منتفی کرده تا بررسی‌های لازم صورت بگیرد.

وی درباره مفاد نامه ارسالی از سوی سازمان بازرسی کل کشور به سازمان محیط زیست اظهار داشت: در این نامه اشاره شده که اخبار و اطلاعات دریافتی حاکی از این است مذاکراتی انجام گرفته و فعل و انفعالاتی در آن منطقه در حال صورت گرفتن است.

قوه قضائیه آماده برگزاری دادگاه سران فتنه/ اتهامات در پرونده زیاد است

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اينكه هرگاه مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص حصر سران فتنه تغییر یابد، دستگاه قضایی آماده برگزاری دادگاه آنها است گفت: البته دادگاه جای درد دل کردن نیست.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تسلیت شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) و تبریک آغاز ولایت و امامت امام زمان(عج) و با آرزوی توفیق برای تمام شیعیان ایران و جهان در پیروی و بهره‌مندی از انوار طیبه ائمه اطهار(ع)، میلاد حضرت مسیح(ع) را به مسیحیان جهان تبریک گفت.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه ائمه اطهار(ع) نعمات بزرگ برای مردم و شیعیان ولایت مدار و خلفای خداوند بر زمین هستند و پیروی از آنان توفیق بزرگی در گام برداشتن در مسیر الهی است، حضرت مسیح(ع) را پیامبر صلح و دوستی و رحمت دانست و گفت: انتظار این است که سران کشورهای غربی و استکباری که خود را پیروان حضرت مسیح می‌دانند در عمل پایبند به تعالیم نوراني آن حضرت باشند.

معاون دادستان کل کشور از ممنوعیت تبلیغات پدیده شاندیز و تبرک خبر داد.

سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه 14 روز قبل دادستان مشهد نامه ای به دادستان کل کشور نوشت، گفت: در این نامه آمده بود به دلیل تخلفات زیاد شرکت های پدیده شاندیز، تبرک و پردیسبان تا اطلاع ثانوی و تعیین تکلیف قضایی، تبلیغات این شرکت ها در رسانه ها ممنوع شود.

وی افزود: حجت الاسلام رئیسی دادستان کل کشور نامه ای به رئیس صدا و سیما، وزیر فرهنگ و وزیر راه نوشت تا تبلیغات این شرکت ها در تمامی رسانه ها، صدا و سیما، فرودگاه ها، راه آهن و غیره ممنوع شود.

اقدام شهرداری درباره پاساژ علاءالدین قانونی است

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری اعلام کرد که شهرداری تهران می تواند طبقه هفتم علاءالدین را تخریب کند.

چند روز قبل دیوان عدالت اداری در مورد حاشیه های تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین به مهر گفت: مالک پاساژ در مورد رای کمیسیون ماده 100 شهرداری (مبنی بر تخریب طبقه هفتم) به دیوان عدالت اداری شکایت کرد تا دستور تخریب متوقف صادر شود و دیوان هم در شعبه مربوطه رای صادر کرد که بر اساس این رای درخواست مالک رد شد و عنوان شد که رای کمیسیون ماده 100 شهرداری در مورد تخریب اجرا شود.

بر اساس این گزارش از آنجائیکه مالک بعنوان شاکی حق دارد بعد از 20 روز از رای دادگاه بدوی درخواست تجدید نظر کند این پرونده در مرحله تجدید نظر قرار گرفت. اما شهرداری تهران تصمیم گرفت به دلیل این تخلف غیرقانونی طبقه هفتم را تخریب کند.

نامه سازمان بازرسی درباره برداشت ۴.۱ میلیاردی از صندوق توسعه

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به سران قوا در مورد برداشت دولت از صندوق ذخیره ارزی نامه نوشت.

با توجه به خبرهای ضد و نقیضی که در روزهای اخیر در خصوص برداشت و یا عدم برداشت از صندوق توسعه ملی منتشر شد، متن نامه ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس هیئت نظارت صندوق توسعه ملی به سران قوا جهت تنویر افکار عمومی منتشر می‌شود.

متن این نامه به شرح زیر است:

با توجه به خبرهای منتشره در رسانه‌ها پیرامون برداشت و یا عدم برداشت مبلغ حدود ۴.۱ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی توسط بانک مرکزی، موضوع توسط هیئت نظارت صندوق توسعه ملی مورد بررسی قرار گرفت که اهم آن به شرح زیر است:

بانک مرکزی مبلغ مزبور را در تاریخ ۱۷/۳/۲۰۱۴ (۲۶/۱۲/۱۳۹۲) از حساب‌های صندوق توسعه ملی برداشت و با توجه به پیگیری‌های به‌عمل‌آمده متعاقباً در پایان فروردین‌ماه ۱۳۹۳ با تنظیم سند اصلاحی وجوه برداشت‌شده را به تاریخ روز برداشت به حساب‌های ارزی صندوق توسعه ملی واریز نموده است.

هفته سوم

گسترش همکاری‌های دو جانبه ایران و عراق موجب تقویت جهان اسلام و ثبات منطقه است

رئیس قوه قضاییه گسترش همکاری‌های دو جانبه میان ایران و عراق را موجب تقویت جهان اسلام و امنیت و ثبات منطقه اعلام کرد.

آیت آیت‌الله آملی لاریجانی در دیدار با عمار حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق انسجام و وحدت ملی دولت و مردم عراق و گروه‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف این کشور را عامل مهمی در بازگشت آرامش، امنیت و ثبات به کشور عراق و مقابله با توطئه‌های دشمنان مردم عراق توصیف کرد و گفت: وحدت و انسجام ایجاد شده در عراق در مقابل جریان تکفیری داعش تجربه بسیار موفقی است که آینده کشور عراق را در سایه همین وحدت و انسجام به سمت ثبات و آرامش و توسعه سوق خواهد داد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط و مناسبات با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه، همکاری دو کشور ایران و عراق را ضرورتی مهم در تقویت اقتدار و انسجام جهان اسلام دانست و گفت: دو ملت ایران و عراق در حال حاضر با تکیه بر مشترکات دینی و تاریخی خود فصل نوینی از روابط را رقم زده اند که نمونه بارزی از آن را در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی امسال دیدیم

لاین، واتساپ و تانگو فیلتر می‌شوند

یک منبع آگاه گفت: سه نرم افزار موبایلی لاین، واتساپ و تانگو تا ساعاتی دیگر فیلتر می‌شوند.

این منبع آگاه به جزئیات بیشتری در این مورد اشاره نکرد.

گفتنی است پیش از این خبرهای ضد و نقیضی در مورد فیلتر نرم افزارهای لاین، واتساپ، تانگو و برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی موبایل محور منتشر می‌شد

دستگاه قضایی با تخلفات "پدیده شاندیز" با جدیت برخورد کند

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس به اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون مجموعه "پدیده شاندیز"، گفت: دستگاه قضایی به تخلفات "پدیده شاندیز" با جدیت برخورد کند.

ابوالقاسم جراره عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به مباحث مطرح شده در زمینه "پدیده شاندیز"، گفت: با توجه به تخلف مالی که در مجموعه "پدیده شاندیز" صورت گرفته است، لازم است دستگاه قضایی کشور به صورت جدی در این قضیه ورود کرده و آن را تعیین تکلیف کند.

وی افزود: جایگاه دستگاه قضا، احقاق حق مردم است و باید اگر کسی حقی دارد، به حق خودش برسد، بنابراین انتظار ما از دستگاه قضایی، قاطعیت در اجرای قانون و احقاق حق سرمایه‌گذاران و ذی‌نفعان در موضوع "پدیده" است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین تأکید کرد: مثال تخلف صورت گرفته در مجموعه "پدیده شاندیز"، مانند این است که ساختمانی تولید شده و با ورود از مبادی قانونی، مجوزی برای آن صادر می‌شود که این خوب است، اما در حاشیه آن تخلفاتی صورت گرفته که باید به آن رسیدگی شود.

هفته پایانی

قانون در مورد فیلتر شبکه‌های اجتماعی چه می‌گوید؟

یک وکیل دادگستری گفت: رسانه ملی با پخش برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، مردم جامعه را با نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی در حال گسترش آشنا کند.

«فرهاد شهبازوار» با اشاره به ضرورت پالایش محتوای مجرمانه در شبکه‌های اجتماعی، گفت: استفاده از فضای مجازی و اینترنتی در جامعه ما و در تمام دنیا تبدیل به امری رایج و همگانی شده که بعضاً در مواردی همین شبکه‌ها ساعت‌ها ذهن کاربر را به خود معطوف و مشغول می‌کنند.

وی ادامه داد: استفاده هدفمند هر فناوری سبب گسترش و رشد فضایل اخلاقی و علمی در محیط‌های شخصی و جامعه می‌شود.

این حقوقدان تصریح کرد: در استفاده از فضای مجازی باید آسیب‌شناسان هم کارکردهای علمی، اخلاقی و هم کارکردهای غیراخلاقی و مجرمانه را مورد بررسی قرار دهند.

یک منبع آگاه گفت: دفاتر فعال سهام شرکت پدیده شاندیز در تهران توقیف و پلمب شد.

یک منبع آگاه با اشاره به توقیف دفاتر سهام شرکت پدیده شاندیز در تهران اظهار داشت: دفاتر فروش سهام پدیده شاندیز در شهرهای مختلف کشور تعطیل و دادستانی کل کشور نیز نسبت به فعالیت و تبلیغات این شرکت هشدار داده‌اند.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده تخلفات پدیده از سوی سخنگوی دستگاه قضا خواهد بود و بررسی‌ها بر روی این پرونده ادامه دارد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی:

روحیه آرمان‌گرایانه و عدم عقب‌نشینی مردم نقطه قوت ماست

وزیر دادگستری در جمع مردم شهرستان دشتستان، روحیه شاد و اعتماد راسخ مردم در جای جای کشور را نکته تعیین کننده و اساسی بر شمرد که علیرغم وجود مشکلات فراوان اقتصادی و اجتماعی، پشتیبان نظام و دولت هستند.

حجت الاسلام و‌المسلمین "مصطفی پورمحمدی" در ادامه برنامه‌های سفر به استان بوشهر با حضور در جمع مردم و مسئولین شهرستان دشتستان، حجم فراوان مشکلات کشور و دغدغه‌های مردم را از مجاری نفوذ دشمنان برشمرد و اظهار داشت: مشکلات فراوان اقتصادی و اجتماعی موجود و کاهش شدید قیمت نفت با توجه به اتکای بخشی از بودجه کشور به درآمد نفتی شرایط را برای نفوذ و تلاش دشمنان در ایجاد جوّ ناامید کننده و دلسردی در جامعه مهیا می‌کند.

وزیر دادگستری با اشاره به پیشنهادهای مطرح شده برای عدم فروش نفت در شرایط فعلی گفت: با توجه به شرایط جهانی و اصول حاکم بر بازار و به خاطر تعهدی که در فروش نفت به برخی کشورهای خریدار داریم، مجبوریم برای حفظ بازار و اثبات حسن نیت خود، وفای به عهد کنیم و در قیمت بالا و پایین به تعهد خود عمل کنیم.

حادثه فرانسه توطئه هماهنگ شده غرب برای گسترش اسلام هراسی است

رئیس قوه قضاییه با اشاره به حادثه اخیر فرانسه، جنایت­های تروریستی به نام اسلام و ترویج موج سکولاریسم در کشورهای اسلامی را دوتوطئه همزمان و برنامه ریزی شده غرب و رژیم صهیونیستی خواند.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تأکید بر ضرورت انسجام و همدلی تمام قوا در برخورد با مفاسد بر نقش اساسی دولت در کاهش وقوع جرایم و از بین بردن بسترهای وقوع و دستیابی به رانت­های اقتصادی تأکید کرد و افزود: دولت باید به صورت جدی بحث مبارزه با فساد را در دستور کار قرار دهد و اين مبارزه از سخن و كلام به مرحله عمل برسد. در اين صورت مسلماً قوه قضاییه نیز همان طور که پیش از این نیز در گفتار و عمل نشان داده حامی دولت در مبارزه با فساد خواهد بود.

رئیس قوه قضاییه خواهان نظارت­های همه جانبه دولتی در خصوص مشکلات موجود در نظام بانکی و منابع طبیعی و ساير زمينه‌هاي فسادخيز و بستن منافذ و بسترهای وقوع جرم و دستیابی به رانت­های اقتصادی شد و با تأکید بر اینکه «مهمترین راه افزایش اعتماد مردم به سرمایه گذاری و افزایش تولید داخلی، مقابله با فساد و افزایش نظارت­ها است» گفت: برخوردهای قاطع و پیشگیری بهترین راه اعتماد سازی برای تمام کسانی است که قصد خدمت و سرمایه‌گذاری در کشور را دارند.

دستور قضایی فیلترشدن نرم‌افزارهای موبایل لازم‌الاجرا است

دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به دستور دادستانی مبنی بر فیلترینگ برخی از نرم‌افزارها گفت: این دستور همچنان پابرجاست و دستگاه های مربوطه موظف به اجرای دستورات قضایی صادره هستند.

عباس جعفری دولت آبادی در خصوص موضوع صدور دستور قضایی مبنی بر فیلترینگ برخی نرم افزارهای ارتباطی گفت دستور دادستانی تهران خطاب به مراجع ذیربط در خصوص فیلتر کردن این قبیل نرم افزارها هم چنان به قوت خود باقی است و دستگاه های مربوطه موظف به اجرای دستورات قضایی صادره می باشند.

وی در عین حال افزود اخیرا برخی سایت های خبری مطلبی دایر بر توافق روسای دو قوه قضائیه و مجریه دایر بر مسکوت ماندن موضوع فیلترینگ این نرم افزارها منتشر کرده بودند که این موضوع صحت ندارد


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
جناب آقای جراره اول تخلفات پدیده را اثبات کنید بعد اتهام تخلفات مالی را بزنید موضوع پدیده با جهاد کشاورزی به ما سهامداران ارتباطی نداره چرا باعث تشویش اذهان عمومی میشید پدیده که ميگه جهاد اگه پولی میخواهد بیاد جلو دیگه مشکل کیاست؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۶
پدیده حمایتت میکنیم تا الان کجا بودید حالا یاد پدیده افتادید سازمانهایی که از پدیده پول مردم گرفتند تبلیغات کردند اگه پس بدهند هیچ حقی از مردم ضایع نمیشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷
بترکه چشم حسود.بخصوص اونایی که پیشرفت پدیده براشون قابل تحمل نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
سخنی با وجدان های بیدار؛
علت انتشار اخبار منفی درباره پدیده چیست؟
حجت الاسلام جواهری*
تاریخ:1393/11/06 
  ساعت:11:09 
در روزهای اخیر، اخبار فراوانی درباره پدیده منتشر شده است اما حجم اصلی این اخبار مربوط به گزارش هایی است که از مشکلات و تخلفات احتمالی این مجموعه سخن به میان آمده است.نکته اول این است که ظاهرا آنچه قانون می گوید تا قبل از قطعی شدن حکم دادگاه، نمی شود چیزی درباره آن اعلام کرد، از دید رسانه ها در خصوص پدیده صدق نمی کند. اما نکته جالبتر اینست که چرا همین رسانه ها از پوشش اخبار پدیده در دفاع از خود سرباز می زنند.

در ادامه به بیان دلایل احتمالی رسانه ها درباره سکوت منفیشان می پردازیم.

1)پدیده مجرم است!

پدیده دو بار تاکنون در دادگاه حاضر شده است و در هر 2 مرحله حکم قاضی به نفع پدیده بوده است و در پرونده اخیر هنوز نه دادگاهی تشکیل شده و نه اتهامی تفهیم شده و نه حکمی صادر که البته حق مسلم دادستان است که مراحل قانونی را دنبال کند. پس رسانه ها می توانند همانگونه که اخبار منفی درباره پدیده را منتشر می کنند ضمن رعایت تقوای رسانه ای مستندات و دلایل پدیده را هم نشر دهند

2)تبلیغ پدیده ممنوع است!

اگر اطلاع رسانی یکطرفه برای مجرم نشان دادن پدیده، تبلیغ منفی علیه پدیده محسوب نمیشود پس انتشار اخبار در دفاع از پدیده هم تبلیغ نیست. پدیده الان بیش از تبلیغ نیاز به رسانه دارد تا در کنار حجم انبوه حملات، امکان حداقلی برای دفاع از خود را داشته باشد و قطعا تلقی کردن این پاسخ ها به عنوان تبلیغ تنها توجیه برای رفع مسئولیت اطلاع رسانی رسانه هاست.

3)پدیده بخش خصوصی است!

برای برخی روزنامه ها و صدا و سیما پدیده به مثابه چک پول با تعداد صفرهای بالاست. روزنامه ای که هرروز، روز شمار پروژه های پدیده را در صفحه یک خود با قیمتهای میلیونی منتشر می کرده است قطعا برای اطلاع رسانی اخبار پدیده به دنبال صفرهای بیشتر است. بدیهی است انتشار خبر بدون چک پول خط قرمز این رسانه هاست.

4)ترس از بدنامی

وقتی رسانه ها منتصب به یک جریان خاص، در پروژه ای هدفمند انتشار اخبار پدیده را به گرفتن پول و انتشار رپرتاژ آگهی تشبیه کردند بسیاری از رسانه های دیگر نیز از ترس بدنام شدن در انتشار رپرتاژ، از اطلاع رسانی و انعکاس اخبار پدیده امتناع کردند. بدیهی است که در سکوت رسانه های بی طرف، آنچه بیشتر به چشم مردم می آید اخباری است که از سوی رسانه هایی با خط مشی مشخص طرح می شود.

اما واقعیت ...

واقعیت این است که پدیده هم مشابه هر رویداد اقتصادی و اجتماعی با بیش از 1،110،000 متر مربع که به فرمایش مقام معظم رهبری اقتصاد را به همراه فرهنگ و ارزش ها دینی با متراژ 30،000 متر مربع کاربری فرهنگی که حداقل 120 هزار خانواده سهامدار و 30 هزار نفر کارمند دارد و حدود یک میلیون نفر در چرخه اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی از آن برخوردار هستند اذهان بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده است. پدیده نیز بایستی امکان بیان دیدگاهایش را داشته باشد و شکستن سکوت رسانه ها شاید تنها راه رسیدن به آرامش این حجم مخاطب تشنه ای باشد که سردرگم در صفحات شبکه های اجتماعی به دنبال سر خطی می گردد که پیگیری کند تا از دغدغه هایشان کاسته شود.

* حجت الاسلام جواهری - مدیر دفتر فرهنگی پدیده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
بورسلی جان تو همه دردت پدیده ست خداوند به دردهایت بیفزاید
آمین
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
"ناشناس" ممنون که این مطلب رو گذاشتین سایت وزین! بورس نیوز و فارس روزنامه خراسان که مشخصا منبع پخش شایعات علیه پدیده هستن اگه راست میگن و واقعا یه سایت خبری هستن می بایست تمام اخبار پدیده رو به مردم برسونن نه اینکه با اهداف خاص فقط قصد تخریب پدیده رو داشته باشن
به لطف خدا حقانیت پدیده با این دروغ ها پایمال نمیشه
نگران
UNITED STATES
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
پس کی پدیده پول مارو واریز میکنه ؟ من یک ماه پیش سهاممو فروختم !
نیروانا
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸
نگران نباش همون زمان هم که فروختی بهت گفته بودند حتما 45 روزه .
سید عماد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
سلام آقای نگران
پدیده گفته که 45 روزه پولت میده نگران نباش. دو هفته دیگه طاقت بیار رفیق نیمه راه.
ما تا آخر با پدیده میمونیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
از كي تا حالا زگيل شده جز اوراض مهم؟
برهان
ROMANIA
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸
اقاى نگران نميدونم كى هستى اگه سهامدارى ( كه فكر نكنم سهامدار باشى) شركت ٤٥روزه پولو واريز ميكنه بى سواد البته ميدونم كه اين مطلبو بورس نيوز چاپ نميكنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۴
جالبه پدیده پولتونو واریز نکرده من و چندین نفر مثل من که چهل وچند روز پیش یعنی قبل از اخبار جنجالی سهامم رو فروخته بودم ومبلغ نسبتا زیادی هم بود همون روز چک گرفتیم و تمام پولمونم نقد شد خواهشا الکی شایعه سازی نکنین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
ان الله مع الصابرین