بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
با تحقق 62 درصد بازدهی مثبت در سال 93 رقم خورد:

صنعت ماشین آلات و تجهیزات در صدر شگفتی سازان بورس

این صنعت در سال 93 با تحقق این میزان بازدهی مثبت در میان پنج صنعت پربازده بورس قرار گرفته که شرکت پمپ پارس با کسب بازدهی مثبت نزدیک به 467 درصدی شگفتی ساز صنعت و البته طبقه خود شده است.
کد خبر : ۱۴۴۱۷۱
نویسنده :
کیوان فر
62 درصد بازدهی مثبت رهاورد سهام شرکت های فعال در صنعت ماشین آلات و تجهیزات از ابتدای سال 93 تاکنون بوده است.

به گزارش بورس نیوز، این صنعت در سال 93 با تحقق این میزان بازدهی مثبت در میان پنج صنعت پربازده بورس قرار گرفته که شرکت پمپ پارس با کسب بازدهی مثبت نزدیک به 467 درصدی شگفتی ساز صنعت و البته طبقه خود شده است.

"تفیرو" و "تکشا" نیز پس از آن در جایگاه های دوم و سوم پربازده ترین ها ایستادند و به ترتیب بیش از 276 و 151 درصد بازدهی مثبت را عاید سهامدارانشان کردند.

البته طبقه انواع بالابر تحت تأثیر دو نماد "تفیرو" و "تمحرکه" بازدهی مثبت بیش از 149 درصدی را رقم زدند تا بر این اساس پربازده ترین طبقه فعال در صنعت مورد بررسی باشند.

در مقابل اما "تکنو" با تحقق بیش از 30 درصد بازدهی منفی در جایگاه آخر نمادهای هم گروه خود قرار گرفت.

گفتنی است در میان نمادهای فعال این صنعت "وتوشه"، "هپکو" و "تمحرکه" بهترین رتبه های نقدشوندگی را دارا می باشند؛ این در حالی است که سایر نمادهای گروه اغلب دارای رتبه های نقدشوندگی پایینی به ویژه در کل بازار سهام هستند.

در پایان شایان ذکر است بازدهی مثبت حدود 62 درصدی در صنعت ماشین آلات و تجهیزات در حالی رقم خورده که سه نماد "تپمپس"، "تایرا" و "لازما" متوقف هستند و در میان آنها نماد معاملاتی شرکت تراکتورسازی جهت اعلام تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف گردیده که طبق گمانه زنی ها به نظر می رسد این تعدیل مثبت باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر