بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
پنجمین همایش مدیران گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی با میزبانی شرکت توسعه برق و انرژی سپهر و با حضور مدیران عامل شرکت‌های بورس انرژی، بانک صادرات، سرمایه‌گذاری خوارزمی، شرکت توسعه برق و انرژی سپهر، رئیس دانشگاه صنعتی شریف و سایر مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‏های وابسته به گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی در تاریخ ۶ و ۷ خردادماه ۹۴ در کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر : ۱۴۹۳۰۸
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار های مالی (ایستانیوز) در دومین روز این همایش مدیر عامل بورس انرژی ایران طی سخنان خود به بیان عملکرد و چشم‌انداز بورس انرژی در صنعت برق کشور پرداخت.

دکتر سید علی حسینی ضمن تشریح جایگاه بورس انرژی در بازار سرمایه به جایگاه این بورس در برنامه‌های وزارت نیرو پرداخت و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بازار سرمایه جهت یاری رساندن به صنعت برق را مورد اشاره قرار داد.

ایشان در ادامه سخنان خود با اشاره به آمار معاملات و اقدامات انجام گرفته در بازار برق بورس انرژی، به تشریح برنامه‌های آتی بورس انرژی ایران در زمینه فراهم آوردن شرایط حضور مصرف‌کنندگان بزرگ برق در بورس انرژی، فراهم آوردن شرایط تامین مالی شرکت‌های فعال در زمینه بازار انرژی، فراهم آوردن امکان صادرات برق از طریق رینگ بین الملل بورس انرژی ، تشکیل بازار عمده‌فروشی برق و سایر برنامه‌های پیش رو در راستای توسعه معاملات برق پرداخت.

مدیر عامل بورس انرژی در پایان ابراز امیدواری کرد: با همکاری وزارت‌خانه ‏های نفت و‌ نیرو و سایر نهادها و دستگاه‌های ذیربط بتوان به برنامه‌ها و اهداف تعیین شده جهت توسعه بورس انرژی ایران جامه عمل پوشاند.

لازم به ذکر است که نیروگاه‌های بخار و سیکل ترکیبی شهید منتظر قائم که متعلق به شرکت توسعه برق و انرژی سپهر است از شهریورماه 92 در بازار برق بورس انرژی پذیرفته شده و در حال عرضه برق در بورس انرژی هستند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر