بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
طبق مقررات هر اقدامی که گمراه کننده و بدون پشتوانه باشد یا ظاهری گمراه کننده را به سرمایه گذاران القا کند، تخلف محسوب شده و طبق مقررات انظباطی با متخلفان برخورد خواهد شد.
کد خبر : ۱۵۱۲۳۴
نویسنده :
کیوان فر

معاملات امروز در حالی پایان یافت که پس از پایان ساعات معاملاتی در برخی نمادها دستورهای خرید و فروش سهام بر مبنای قیمت های روز شنبه وارد سامانه معاملات شده و این احتمال وجود دارد که طی آن روز این دستورها پیش از شروع معاملات از سامانه حذف شود.

به گزارش بورس نیوز، به نظر می رسد این اقدام که پس از پایان معاملات صورت گرفته به این دلیل است که هر اتفاقی در جهت مثبت و یا منفی طی سه روز آتی که بازار بسته است، در مذاکرات روی دهد این گروه از سرمایه گذاران بتوانند در ابتدای صف های احتمالی روز شنبه باشند. حال آنکه چنین اقدامی نه تنها می تواند به بازار ظاهری گمراه کنند القا کند، بلکه در صورت حذف و یا اصلاح می تواند تخلف نیز محسوب شود.

در همین ارتباط علی صحرایی، ناظر بازار بورس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در حال حاضر در صدد بررسی این دستور های خرید و فروش هستیم که حتی برخی کدهای معاملاتی به صورت همزمان دستور خرید و فروش یک سهم را صادر کرده اند که بالاخره بایستی در یکی از این دستورهای خرید یا فروش خود متعهد باشند.

وی ادامه داد: چنانچه این اردرها طی معاملات روز شنبه چه در جهت حذف، کاهش قیمت و یا حجم سفارش و هر اقدامی از این قبیل که مدل آن با ظاهری قانونی برای فرار از قانون استفاده شود، تغییر یابد می تواند تخلف باشد. بطوریکه بورس محتوی آن را در تصمیم گیری در نظر می گیرد، اما شکل آن مهم نیست، بلکه رجحان محتوی بر شکل مهم است.

این مقام مسئول تأکید کرد: البته در حال حاضر نمی توان پیرامون این اقدام اظهار نظر دقیقی داشت؛ چراکه باید سایز و حجم این کار اعم از اینکه سهامدار خرد در این امر حضور داشته یا سهامداران عمده و اینکه حجم و ابعاد آن به چه میزان بوده، باید مورد بررسی قرار گیرد. پس از آن از طریق پیغامی اعلام خواهد شد که اگر این دستورها طی روز شنبه حذف شود یا اینکه اقداماتی که بالاتر به آن اشاره شد، صورت گیرد، مشمول برخوردهای قانونی و انضباطی خواهد بود.

صحرایی تأکید کرد: طبق مقررات هر اقدامی که گمراه کننده و بدون پشتوانه باشد یا ظاهری گمراه کننده را به سرمایه گذاران القا کند، تخلف محسوب شده و طبق مقررات انظباطی با متخلفان برخورد خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
به نظر من باید همه رو نگه دارن و با هرکی تغییر داد برخورد کنند. اگر یکبار قانونی عمل کنند دیگه تکرار نمیشه
سهامدار خرد
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
من هم موافقم . اگه یکبار اینها را تو صف نگه دارند انوقت یاد می گیرند دیگه از این غلط ها نکنند.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
در نماد حکشتی بعد ساعت معاملات 12:31 دقیقه معامله درقیمت5391 انجام شد!!!!!!در صورتی که 5دقیقه اخر بازار5739 ریال معامله میشد؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!! الله اکبر از این همه دزدی ....................................
علی
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
انجام شد؟؟؟؟؟کمی دقت کن برادر
فریده
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
سازمان دقیقا دنبال این هست که کارمزد به جیب بزنه و هیچ کار دیگه ای انجام نمیده . از سیاست ترس استفاده میکنند برای جلوگیری از تخلفات.و کارگزاران هم متاسفانه اجرا میکنند.سیستم سفارش رو پذیرفته است پس جرمی صورت نگرفته.سازمان برای جلوگیری از این کار بهتر هست راس 12:30 سیستم قفل شود.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
این کار اصلا غیر قانونی نیست. ارسال سفارش از نوع "اعتبار روز" پس از ساعت معاملات غیر قانونی است. چون ممکن است باعث اغوای بازار و جهت دهی به بازار باشد. ولی در صورتی که سفارش از نوع معتبر باشد تخلف نمی باشد. چرا که دلیل این کار را همه می دانند و آن هم غیر قابل پیش بینی بودن نتایج مذاکرات است. و هر کسی می تواند این کار را انجام دهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
اصلا چرا باید زمانی که بازار تعطیل هست اردر خرید و فروش گذاشت ؟ اگر قصد خرید و فروش بود در زمان بازار با قیمت مناسبتر امکانش هست حالا این چه شیوه ای است که بورس برای کارگزار ها گزاشته نمیدونم
ايراني
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
چگونه بعد از ساعت 12:30 امكان سفارش گذاشتن وجود دارد؟ خود اينكار مگر قانوني است؟
seyed
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
اقا من یه سوال برام پیش اومده
اگه توافق بشه همه چیز درست میشه ؟ ماشین ارزون میشه ؟! خونه ارزون میشه ؟
درامد مغازه دار ها یا حقوق کارمند ها و معلمان افزایش پیدا میکنه ؟!
اصلا تغییری تو زندگی ما در کوتاه مدت و بلند مدت ایجاد میشه ؟!
بورس هم نهایتا ده تا پانزده درصد صعود کنه که در مقابل ضرر های گذشته هیچی محسوب میشه!
ناشناس
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
چه ربطی داشت؟
امید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
چه پیش دستی جالبی با دور زدن قانون!
اگه بازار منفی شد با ضرر کم خارج بشن و بقیه صف نشینی کنند چند روز و ضرر پشت ضرر...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
اصلا چرا باید زمانی که بازار تعطیل هست اردر خرید و فروش گذاشت ؟ اگر قصد خرید و فروش بود در زمان بازار با قیمت مناسبتر امکانش هست حالا این چه شیوه ای است که بورس برای کارگزار ها گزاشته نمیدونم
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
چطور هم سفارش خرید دادن هم فروش
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
بازدوروز بازارخوب شد ایناسروکله شون پیداشد.
یاسر
Germany
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
این کار تخلف نیست
و طبق قانون هر کسی حق گذاشتن اردر باز در سیستم رو داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
اصلا نبايد اجازه بدهند كه چنين سفارشهايي بعد از ساعت معاملات چيده بشه ، اين يك تخلف آشكار هست كه متاسفانه اخيرا با وقاحت تمام چندين بار تكرار شده .
امیر
Germany
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
سلام خدمت دوستان

آقا این که اگه شنبه دستور حذف شد یعنی چه ؟
یعنی اگه بازار منفی بود خدایی ناکرده و این سفارشات هم حذف نشد خوب همشون اول صف هستن، یا اصلا باعث به سمت منفی رفتن سهم میشن دیگه غیر از اینه ؟!! اصلا چه حذف بشه چه نشه این نوع اردر گذاشتن تخلف محسوب میشه .....مسخره کرده به این جواب دادنش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
حقیقی توان این کارها ار ندارند بعضی کار گزاری و .. هستند می توانند صف خرید کنندو صف فروش کنند و هر کاری به مزاقشان خوش بیاد انجام میدهند باعث گمراه حقیقی از همه جا بی خبر می شوند کسی جوابگو نیست
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
@@@ ان دزدهایی که حضرت اقا میفرمایند شامل اینها هم میشود جو مثبت بازار را منفی میکنند همین بانکها را نکاه کنید صف های فروش میلیونی .جان مولا اینها را تنبیه کنید؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
توافق پنجشنبه صبح اعلام ميشه.

اینها هم صفهایی رو که ساختن حذف می کنند.

سازمان بورس هم مثل سابق هیچ کاری نمی کنه.
مختار
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
$$$ باید تاسف خورد به این اشخاص چه حقیقی چه حقوقی. صبح شنبه باید سیستم را قطع کرد تا شاید چند تا از انها سکته را بزنند. چی میشه تا از این حقه بازیها را یاد ندهند؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
برای این عمل آیا قانون مکتوبی تصویب شده؟...جواب نه هست و تا قانون مکتوب نشه هیچ کاری نمیشه کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
کدومو قبول کنیم؟!

مدیر اداره نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس پاسخ داد:
ممنوعیتی وجود ندارد/ القاي ظاهري گمراه كننده در ورود سفارش و حذف آن تخلف است!

وی تأکید کرد: شرايطي كه امروز پيش آمده بيشتر ناشي از عدم اطمينان سرمايه گذاران از وضعيت معاملات فرداست؛ در این بین عده اي هم از شرايط استفاده كرده اند ، اما به نظر مي رسد با توجه به وجود شرايط برابر و عدم شبهه القاي ظاهري گمراه كننده، به شرط اينكه سفارشات انباشته غير عادي نباشد، موضوع بلامانع است.

http://www.boursenews.ir/fa/news/146058/%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D9%84%D9%82%D8%A7%D9%8A-%D8%B8%D8%A7%D9%87%D8%B1%D9%8A-%DA%AF%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%83%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%88-%D8%AD%D8%B0%D9%81-%D8%A2%D9%86-%D8%AA%D8%AE%D9%84%D9%81-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
به هیچ عنوان تخلف نیست لطفا متن ایین نامه رو منتشر کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
این کار تخلف نیست، یه امکان هست برای کارگزار که بعد از. بازار معاملات روز بعد را به صورت معتبر تالغو یا تاریخ بگذاره، اگر تخلف هست اصلا چرا سازمان چنین امکانی در سیستم گذاشته، خوب خیلی راحت میتونه قفل کنه سیستم را بعد معاملات بازار
علی
United States of America
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
طبق قانون انجام هرگونه معامله گمراه کننده خلاف است و نه سفارش روز بعد. ثانیاً اگر سفارش روز بعد خلاف است نباید امکان آن برای کارگزاری ها آزاد باشد. ثالثاً این سفارشات گمراه کننده نیست بلکه بر اساس پیش بینی هر معامله گر از نتیجه مذاکرات است. رابعاً اگر خلاف بود در 16 فروردین چرا برخورد نشد تا عده ای که دیدند در آنجا حقشان ضایع شده اینبار اقدام به این کار کنند و حالا بخواهند ضرر کنند؟! لابد دفعه قبل آقایان مانند گند کاری کبین خودشان دست اندر کار بودند! خامساً نهایتاً می توانند قبل از ساعت معاملات همه را حذف نمایند و از این به بعد قانون باشد. سادساً اینکه سلیقه ای امروز بگویند تخلف است درست نیست چون قانون عطف به ما سبق نمی شود...
ناشناس
چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
لطفا در نوشتار خود فارسی را پاس بدارید ، و از واژه های اولا ، ثانیا و غیره استفاده نفرمایید
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۶
چی میگی ..
حسین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
امکان نداره بخوان نذارن حذب بشه یا بخوان حذف نکنن مگه میشه اخ مثلا زامیاد میخواد 60 میلیون صف خرید باز بشه واقعا یا اکثر سهم ها میخوان صف فروش باز بشن در بدترین حالت تمام اردر ها رو حذف میکنن چه فروش و چه خرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
از طرز سفارش معلوم میشه حقوقی دوست نداره قیمت سهام افزایش پیدا کنه.
نمونش بانک صادرات هستش .چطور میشه تا اخریت لحظه بازار قیمت سهم بیش از 100تومان مشتری داره و معامله میشه بعد اتمام بازار 97 تومان صف میزارن.
این 2حالت داره یا طرف اصلا به سهام پولی نداده یا جایزه گرفته یه مفتی بهش دادن که حاضر میشه به کمترین قیمت ممکن بفروشه
حالت دوم اینه که خیانت کاره و با اینکار میخواد به بازار ضربه بزنه
این حالت دوم زیاد بهشون میخوره
علی
Germany
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
وقتی مقام ناظر بازار خلاف قانون صحبت می کند از دیگران چه انتظاری می توان داشت؟
1- قراردادن اردر پس از بازار خلاف نیست.
2- اگر توافق صورت گیرد این سهام صف خرید می شوند.پس قراردادن اردر خرید جهت دهی به بازار نیست فقط پیش بینی بازار است.
3- اگر توافق صورت نگیرد این سهام صف فروش می شوند.اصولا پیش بینی آینده و حرکت بر مبنای آن در هیچ کجا جرم نیست
کریم
چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
اگر قرار دادن اوردر پس از بازار خلاف نیست پس باید برای همه ازاد باشد وسیستم اوردر همه را قبول کند2-می گویید اگر توافق صورت گیرد پیش بینی بازار است در صورتی این پیش بینی درست است که برای همه یکسان باشد فکر می کنید تنها شما پیش بینی می کنید اگر واقعا پیشبینی شما درست است چراقبل ازبسته شدن بازار خرید نکردید3- اگر توافق صورت نگیرید چرا فروش نکرده اید پس این پیش بینی نیست بلکه پیش دستی است به بازاری که باز نیست ونوعی رانت به حساب می اید وخلاف است
شاهین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰
راستی حالا مقررات انضباطی چی هست و ضمانت اجرای این خلافکاریها چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۲
اقای صحرایی : اولا تخلف نبوده. ثانیا اینا قطعا این سفارشات رو شنبه ویرایش میکنن. ثالثا شما هیچ کاری نمکنید ، چون توانشو ندارید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
مقصر اصلی ناظر بازار و سیستم های معاملات آنها است که چنین اجازه ای را به کارگزارها می دهد تا سفارشات غیر واقع را ثبت کنند و سپس روز موعد هر سفارشی که به ضررشان باشد را حذف کنند. اگر این روش درست است ، خوب این امکان را برای همه باز بزارند تا با شرایط یکسان همه استفاده کنند. نه اینکه یک عده ای مفت خورو
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
به نظر من در شرایط خاص مثل روز شنبه (در صورت توافق یا عدم توافق)کل سفارشات روز قبل باید حذف شود.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
آقای صحرایی،بزرگوار
من کارگزار بدبخت هشتصد تومن خالص دریافتیمه.من چقدر تو زندگیم باید استرس بکشم؟ یک روز خواجه نصیر میگه تخلف نیست.یک روز میگید تخلفه؟!
ما خون کسی رو نریختیم اومدیم تواین شغل که همیشه تو کارگزاریها باید تن وبدن مامعامله گرها بلرزه.مشتری ازماها کار میخواد.باید براش اردر بچینیم که چرخ کارگزاری بچرخه.
اگرواقعا این کار تخلف هست.یک قانون براش مصوب کنید ما هم تکلیف خودمان را بدانیم.
بخدا بااین شرایط بازار روزی صدبار باخودمون میگیم غلط کردیم اومدیم تواین شغل..
دوتا از همکلاسیهای قدیمم که ارشد دانشگاه تهران تموم کردن بخدا افسرده و روانی شدن تو این دوسال که کارمندکارگزاری شدیم.
سال قبل کارگزاری خوشنام ما بیست درصد حقوق ماهیانمون رو بخاطر بدبودن بازار کم کرد.
هرروز هم با تهدید اخراج مواجه میشیم.میگن مشتری ندارین.
ما هم مثل شما زحمت کشیدیم و درس خوندیم..
خواهشا تکلیفتون رو با خود مشخص کنید.ما بین مشتری و سازمان گیرکردیم.ازهرطرف که رفتیم جزوحشتمان نیفزود.
عزت زیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
اگر تخلف است لطفا بفرماييد چرا اجازه دسترسي داده شده است. اما ظاهرا با توجه به اينكه تعداد سفارشها نسبت بدفعات قبل اندك ميباشد اين سناريو براي به چنگ اوردن سهام حقيقي هاي معمولا بازنده بوده و هيچ ارتباطي به حقوقي ندارد-با اين تصميمهاي سليقه اي حتما بورس ما امادگي خود را به سرمايه گذاران بين المللي اعلام مينمايد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۱
نظارت؟؟؟؟؟؟؟ در بازار توافقی کارگزاران هر لحظه از شبانه روز می توانند توافقی معامله کنند و این یعنی عین بی عدالتی و بی قانونی
باید شرایط برای همه سهامداران یکسان باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
اجازه حذف هيچيك از درخواست ها را بورس ندهد تا اون هايي كه هم زمان در صف خريد و فروش در كارگزاري هستند حالشون جا ببياد. ضمنا چرا انلاين ها نمي توانند درخواست خريد يا فروش بدهند
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
جالبه :
1- کجا عدالت هستش که کارگزاری ها بتوانند بعد از ساعات پایانی معاملات سفارش بگذارند ولی بقیه نتوانند؟؟
2- عرضه عمده شپدیس با نرخ 20000 ریال اعلام میشود و با نرخ 9619ریال یعنی 48 ٪ زیر قیمت پایانی اش معامله می شود!!! این یعنی چه؟؟؟
3- در اطلاعیه کدال شرکت کورز دعوت به جلسه مجمع سالیانه را برای هفته بعد زده و یمساعت بعد از آن اطلاعیه صورتجلسه هفته بعد را نیز کامل زده است؟؟؟!!!؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
باکارگزاری بایدبرخوردبشه معلوم نیست اینها دکان برای خودشان بازکردند یا برای ررانت جیب مردم را
شهروند بازار بورس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
کدام نهاد ناظر بر کارگزاری هاست چرا این همه هنگ و قطعی تو سامانه هاشونه این چند روز برای همه ثابت شد وگرنه مفید همیشه حداقل میانگین روزی یکساعت از بازار را از دست ما میبره با این وضع معاملات بر خط نباشه بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
کسی که اول صبح ثبت سفازش کرده و تا پایان زمان معاملات منتظر شده که سهم رو بخره ولی نوبتش نشده ، (اونم ی سهم خیلی خیلی کوچیک) چطور میتونه زرنگ بازی در بیاره ، و تاثیر در نماد مربوطه بزاره. به نظر من باید برای کسانی که سهم کمی سفارش میدن نباید این قانون شامل حالشون بشه. چون فقط به ضرر کسانیه که خیلی دستشون پر نیست و نمیتونن خرید زیادی بکنند و به نفع کارگزاریهاست
Seyed
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
چرا برای من زده منقضی شده نمیتونم ثبت فروش بزنم میگه کارگروه به شما اجازه فعالیت در این نماد نمیده کسی میدونه جریان چیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
من سفارش عرضه اولیه دادم ولی به پرتفوی من اضافه نمیشه چیکار کنم حذف سفارش هم میزنم حذف نمیشه؟؟؟
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
سلام خسته نباشید من الان سه ماه هست که سهام خود را فروختم ولی هیچ پولی برای من واریز نشده چرا ؟