بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
مجوز انجام پروژه زمین اردبیل در شرکت بازرگانی شاهد دریافت شده تا کلیه کارهای این پروژه که در منطقه آزاد تجاری است توسط "ثشاهد" اجرایی شود.
کد خبر : ۱۵۳۹۴۲
نویسنده :
جمشیدی
شرکت سرمایه گذاری شاهد در نظر دارد تا برنامه افزایش سرمایه را در یکی از زیر مجموعه های خود یعنی شرکت عمران و توسعه شاهد که تملک 70 درصدی آن را در اختیار دارد، اجرایی کند و در پی آن سرمایه "ثشاهد" را افزایش دهد.

مدیر بودجه و بررسی عملکرد شرکت شاهد با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این مجموعه اجرای برنامه افزایش سرمایه 133 درصدی "ثعمرا" از محل انجام و فروش پروژه میرداماد و برخی از پروژه های شرکت های تابعه آن را جزو برنامه آتی خود قرار داده و پس از انجام آن در نظر دارد تا از محل انجام برنامه افزایش سرمایه مجموعه مذکور و سایر زیر مجموعه ها، سرمایه "ثشاهد" را 50 درصد افزایش دهد.

علی اصغر صالحی به پروژه های در دست اجرای شرکت سرمایه گذاری شاهد اشاره کرد و اظهار داشت: مجوز انجام پروژه زمین اردبیل در شرکت بازرگانی شاهد دریافت شده تا کلیه کارهای این پروژه که در منطقه آزاد تجاری است توسط "ثشاهد" اجرایی شود.

تاکنون حدود چهار میلیارد تومان برای پروژه مذکور هزینه شده و کل پروژه به سرمایه گذاری 200 میلیارد تومانی نیاز دارد و به نظر می رسد بتوان هزینه پروژه مذکور را از محل فروش یا پیش فروش واحدهای آن که عمدتاً تجاری است، تأمین کرد و انتظار می رود طی بازه بلندمدت سودآوری مناسبی برای این مجموعه داشته باشد.

وی به برنامه های شرکت برای فروش املاک و دارایی اشاره کرد و اظهار داشت: این شرکت در نظر دارد تا ملک وردآورد که تملک 100 درصدی آن را در اختیار دارد به فروش برساند. علاوه بر این، زیرمجموعه های عمران و توسعه شاهد و نیز بازرگانی سعدی که مالک دو دانگ پروژه میرداماد می باشند در حال مذاکره برای فروش پروژه مذکور هستند. از این رو انتظار می رود تا شرکت سرمایه گذاری شاهد امسال بتواند از محل اجرای پروژه ها و املاک مذکور به سود برآوردی 308 ریالی خود دست یابد.

در کنار موارد فوق می توان به یکی از مهمترین برنامه های شرکت همچون فروش 9 درصد از سهام بانک ایران زمین اشاره کرد که احتمال دارد در صورت فروش آن سود 60 تا 70 میلیارد تومانی عاید این مجموعه شود.

مدیر بودجه و بررسی عملکرد شرکت سرمایه گذاری شاهد در خصوص برنامه های آتی شرکت جهت تزریق درآمدهای کسب شده از محل فروش پروژه و املاک به حوزه های مختلف ابراز داشت: سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورس از محل درآمدهای کسب شده یکی دیگر از برنامه های آتی "ثشاهد" به شمار می رود. چراکه به نظر می رسد قیمت سهام شرکت ها در شرایط فعلی به کف رسیده است. علاوه بر این سرمایه گذاری در بخش املاک و زمین هایی که کاربری تجاری آنها دریافت شده نیز یکی دیگر از این برنامه ها به شمار می رود.

صالحی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بازار مسکن در رکود به سر می برد و پروژه ها در زمان افزایش قیمت فروش نهاده های ساخت اجرا شده آیا متقاضی کافی برای واحدهای ساخته شده وجود دارد و توجیه اقتصادی فروش آنها چیست؟ گفت: این مجموعه در حوزه ساخت و ساز و تکمیل پروژه چندان فعالیت نمی کند و در بخش فرآوری فعالیت می کند. به گونه ای که زمین را خریداری می کند و پس از اجرای مراحلی از ساخت، پروژه را به فروش می رساند. مگر اینکه پروژه تجاری باشد، همچون پروژه اندیشه که مراحل ساخت آن از سال 89 آغاز شد و پس از اتمام آن امسال سود مناسبی از محل فروش پروژه عاید شرکت شد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: عمده پروژه های در دست اجرای شرکت به مراحل پایانی رسیده اند و در صورت ایجاد فرصت مناسب برای فروش، این موضوع اجرایی می شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
لطفا یک گزارش کامل از ثعمرا تهیه کنید.
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
ثشاهد واقعا از ارزش ذاتي خود در شده
الان ارزش سرمايه گذاري ميان مدت دارد
محمدی
GERMANY
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
وقت خرید ثشاهد رسیده ،آینده بسیار خوبی برای این سهم متصور می باشد،ضمن اینکه پایان مهرماه مجمع این شرکت می باشد.