بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
کد خبر : ۱۵۴۴۷۳

پرونده پدیده شاندیز بسته شد. درست هشت ماه از آن روزهای پرالتهاب می‌گذرد؛ روزهایی که دفاتر فروش سهام پدیده که خارج از بورس عرضه ...

 
 

پرونده «پدیده شاندیز» بسته شد. درست هشت ماه از آن روزهای پرالتهاب می‌گذرد؛ روزهایی که دفاتر فروش سهام پدیده که خارج از بورس عرضه شده بود، پلمب شدند. صحبت از میلیون و میلیارد تومان نبود، حرف از چند هزار میلیارد تومان سرمایه بود. یک باره شایع شد 94 هزار میلیارد تومان کلاهبرداری شده، کمی‌بعد خبر آمد محسن پهلوان مقدم، مدیر عامل پدیده شاندیز فرار کرده است. او اما ضدجریان عمل کرد و همان روزهایی که مردم در جلوی معدود دفاتر تعطیل نشده پدیده شاندیز صف کشیده بودند، در جمعی از سهامداران پدیده گفته بود: «جلوتر از قانون حرکت نمی‌کنیم و در برابر قوه قضائیه و مردم همیشه پاسخگو خواهیم بود.»


این فرار رو به جلوی پهلوان، بازی را تغییر داد. در حالی که همه انتظار بازداشت و محاکمه مدیران پدیده را داشتند، پرونده در مجاری غیرقضایی به گردش افتاد. از سویی دیگر همین اسفند و فروردین بود که خبرهای تلخی از موسسه میزان به گوش می‌رسید. میزان هم قربانی مالی زیادی گرفت و صف طویل طلبکاران، با حوادث ناگوار آتش‌سوزی‌ها همراه شد. دو پرونده به طور ویژه در دستور بررسی قوا قرار گرفتند؛ وزارت دادگستری و شورای تامین استانداری‌ها در قوه مجریه، کمیسیون‌های تخصصی در قوه مقننه و طبق معمول بررسی پرونده در دادگاه‌های قوه قضائیه. این ماجرا تا جایی پیش رفت که دو ماه پیش، رحمانی فضلی وزیر کشور در اینستاگرام خود از کارگروه پیگیری موضوع نوشت: «جای تعجب و شگفتی است که چگونه اتفاق پدیده شاندیز با اشکالات و تخلفات بسیار فاحش و بی‌شماری مانند تملک، تغییر کاربری، جوازات، تصرفات، نحوه فروش سهام شرکت، هویت سهامی‌خاص از یک سو و از طرفی دیگر در نظر نگرفتن مسائل زیست محیطی، حریم رودخانه، ساختار شهر شاندیز و ارتباطات جاده‌ای در کنار چشم تمام مسئولان مربوطه اتفاق بیفتد و در سطحی گسترده صداو سیما در کنار رسانه‌ها تبلیغ کنند و کمترین اقدام عملی در جهت برخورد قانونی موثر صورت نگرفته باشد! مردم عزیزمان تنها به خاطر اعتماد، فقدان اطلاعات جامع و عدم امکان بررسی دقیق با خرید سهام در این پروژه مشارکت کرده و نهایتا نگران سرمایه خود هستند و البته که حق هم دارند. دولت با همکاری قوه قضائیه تلاش دارد با رسیدگی به تخلفات و برخورد با مجرمان، حق مردم و بیت‌المال را تامین نماید. لذا با هماهنگی وزارت کشور کارگروه پیگیری موضوع تشکیل شده و با بررسی‌های انجام گرفته موارد تخلف و ادعاها شناسایی شده است که امیدواریم با همکاری مسئولان پروژه و پیگیری دستگاه‌های اجرایی به خصوص قوه قضائیه در مدت زمان مشخص تعیین تکلیف و این مشکل حل شود و بی شک آنچه اولویت دارد صیانت از حقوق سهامداران می‌باشد که همه در این باره متفق‌القول هستند»





* بهره‌برداری از پدیده، راه پرداخت دیون




از پنجشنبه گذشته، گویا برای پدیده معجزه‌ای رخ داده باشد، به یک باره «بهره‌برداری از پدیده، راه پرداخت دیون» اعلام شد. به گزارش ایسنا، غلامعلی صادقی، دادستان عمومی‌و انقلاب مشهد گفت: «قلع و قمع پدیده، شدنی نیست زیرا بهره‌برداری از آن راه پرداخت دیون است. آغاز کار شرکت پدیده متفاوت از ادامه فعالیت آن است، زیرا متاسفانه این شرکت برای ادامه کار خود، بیش از ۴۰ هکتار اراضی کشاورزی را بدون مجوز قانونی تغییر کاربری داده است. نسبت ساخت‌وسازهای پروانه‌دار انجام شده در آن، به تعداد ساخت‌وسازهای بدون پروانه بسیار ناچیز است. متاسفانه با کوتاهی‌های انجام شده، مقدار سهام این شرکت از زمانی که هر سهم حدود سه هزار تومان بود به ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان رسید و تعداد برج‌های آن در حجم وسیعی افزایش یافت. زمانی که ادعا شد سرمایه‌های این شرکت ۲۰ هزار میلیارد تومان است، نگرانی‌ها افزایش یافت؛ زیرا مدیرعامل این شرکت بعد از مدتی مدعی شد که نقدینگی کافی را ندارد در حالی که قبل از آن گفته بود با وجود پروژه‌های کیش، اصفهان و… می‌تواند مجموعه خود را کامل کند. با مشارکت دستگاه‌ها توانستیم دو کار مهم انجام دهیم؛ یکی جلوگیری از تبلیغات این شرکت و دوم جلوگیری از خرید و فروش سهام به شکلی که از ابتدا آغاز شده بود. اقدامات پرهزینه با پول مردم مشکل‌ساز شد و تمام اقدامات ما در حال حاضر از باب پیشگیری انجام می‌شود. ۸۰ درصد از پول‌های پدیده مربوط به مردم است که سرمایه‌گذاران تنها با ۲۰ درصد تعهد خود باید پول مردم را کامل برگردانند. سازمان‌های دست‌اندرکار مانند کشاورزی، ساختمان‌سازی و… باید به این شرکت نگاه ارفاقی داشته باشند.»


او همچنین با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اموال منقول و غیر منقول توسط مدیران این موسسات به نام اعضای خانواده آنها شده است، افزود: «برخی از این موسسات تاکنون چهار دست بین افراد گشته‌اند و اموال مردم را به عناوین مختلف به جیب زده و در انتها آنها را به نزدیکان خود انتقال داده‌اند. حال با مشکلات مطرح شده قوه قضائیه به عنوان مقصر شناخته می‌شود در صورتی که وقتی کسی سهم دو هزار تومانی را ۱۴ هزار تومان می‌فروشد، تقصیر دادستانی چیست؟ حق مردم باید به طور کامل پرداخت شود و دولت نیز از پدیده باید ۸۰ درصد قیمت زمین تغییر کاربری داده شده را دریافت کند. اولویت اصلی دادستانی، مردم هستند؛ زیرا معتقدیم کوتاهی از طرف دولت است که یک شرکت به راحتی اراضی کشاورزی را تغییر کاربری می‌دهد.» صادقی با بیان اینکه شرکت‌های تبرک، پردیسبان، گرند و… در ابتدای کار از فعالیت مشابه آنها جلوگیری شده است، گفت: «پیشنهاد ما به بانک مرکزی این است که قبل از وقوع یک حادثه به فکر چاره بوده و انتظار نداشته باشد که با یک نامه موسسه‌ای که پول مردم در آن قرار دارد به راحتی تعطیل شود. طبق آخرین تصمیمات قرار شد که صادرات به عنوان بانک عامل، اموال میزان را به نقدینگی تبدیل کرده و آن را بین سپرده‌گذاران توزیع کند.» و این شد آغازی بر اتمام ماجرای پدیده و میزان.





* پرونده‌ای که غیرقضایی حل و فصل می‌شود




خبرگزاری میزان، خبرگزاری قوه‌قضائیه، جمعه گذشته و یک روز پس از اظهار نظر متفاوت دادستان مشهد، در گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام و المسلمین مظفری، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، از حل و فصل غیرقضایی پرونده «پدیده شاندیز» خبر داد و گفت: «ستاد تدبیر» در استانداری خراسان رضوی برای بررسی وضعیت این پرونده مستقر شده است که مصوباتی را برای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ارسال کرده و منتظر تصویب این مصوبات از سوی این شورا هستیم. هنوز این مصوبات به ستاد ارجاع نشده است و منتظر هستیم به تایید برسد. تدبیر شده است تا به شکل غیر قضایی پرونده حل و فصل شود و ماهیت مصوبات این ستاد نیز بر حل غیرقضایی پرونده پدیده شاندیز تاکید دارد و در غیر این صورت با رویه قضایی حل می‌شود.»





* ضربه آخر در مجلس




موسی‌الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه پرونده پدیده شاندیز و موسسه میزان بسته شد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: «در آخرین جلسه نمایندگان با وزرای اقتصاد و دادگستری این موضوع تعیین تکلیف شد. آخرین تصمیمات در مورد پرونده شاندیز حاکی از آن است که این پرونده به جریان عادی تبدیل شده به طوریکه مجوز بخشی از ساختمان‌ها برای فروش صادر و شرکت پدیده می‌تواند تحت نظر بورس به فعالیت خود ادامه دهد. تغییر کاربری غیرمجاز و ساخت زیربناهای مازاد بر مکمل دو مشکل عمده پرونده پدیده شاندیز بود که طبق تصمیمات اتخاذ شده در هر دو مورد از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط جرایم اخذ و پدیده شاندیز می‌تواند به فعالیت خود ادامه ‌دهد، در این زمینه مردم می‌توانند با مراجعه به شرکت‌ مذبور به فعالیت‌های خود ادامه دهند.»


این نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی‌درباره آخرین وضعیت پرونده موسسه میزان، نیز گفت:‌ «در آخرین جلسه‌ای که با حضور آقای ابوترابی نایب رئیس مجلس، وزیر اقتصاد، وزیر دادگستری، رئیس کل بانک مرکزی، مدیرعامل بانک صادرات و معاون دادستانی کل کشور و تعدادی از نمایندگان در مجلس تشکیل شد راهکارهایی برای تعیین تکلیف موسسه میزان مدنظر قرار گرفت و صورت جلسه آن در ۱۶ شهریور ۹۴ توسط بانک مرکزی به بانک صادرات اعلام شد. نخستین راهکار وجود سرمایه‌گذارانی است که بر اساس آن بانک مرکزی آمادگی آن را دارد تا مجوز یک موسسه اعتباری یا بانک را به آنها داده تا سرمایه‌گذاران بتوانند سهام میزان را خریده و بدهی‌های میزان را پرداخت کند. در این میان شهرداری مشهد، یکی از شرکت‌های بانک صادرات و دو سرمایه‌گذار حقیقی اعلام آمادگی کردند تا در پرونده موسسه میزان سرمایه‌گذاری کنند. دومین راهکار فروش اموال میزان و سومین راه‌حل نیز فروش اموال بدهکاران به میزان است که از طریق آن این اموال به سپرده‌گذاران واگذار شود که ارائه خط اعتباری از سوی بانک مرکزی نیز به عنوان آخرین راهکار مدنظر قرار گرفت. هم‌اکنون حدود ۱۳۵۰ میلیارد تومان از پول‌های میزان دست ۱۷ نفر یا شرکت است و ۱۸۵۰ میلیارد تومان نیز از این پول‌ها در اختیار ۴۵ نفر است، همچنین ۲۵۰۰ میلیارد تومان از پول‌های میزان دست افراد است که می‌تواند این مطالبات را وصول کرده و به دست سپرده‌گذاران بدهد.‌ از بانک مرکزی تقاضا داریم تا زمانی که این اموال به فروش برسد یک خط اعتباری را در نظر گیرد تا پول سپرده‌گذاران تسویه شده و سپس فروش املاک و اموال در دستور کار قرار گیرد چراکه از این طریق مالباختگان سریع‌تر به پول خود می‌رسند.»





* حل قضایی یا غیرقضایی؟




پرونده‌های کلان فساد مالی اخیر در کشور، آنقدر پیچیده است که تمام قوا برای حل آنها به پرونده ورود می‌کنند و حتی کارگروه تخصصی تشکیل می‌دهند. اگر ماجرای پدیده و میزان با این تدابیر عاقبت به خیر شوند، می‌توان نشان داد که در مواردی این چنینی راه‌حل جایگزینی پیدا کرده‌اند. می‌شد ماجرا همان سرنوشت پرونده سه‌هزارمیلیاردی را پیدا کند یا حتی مشابه با ماجرای بابک زنجانی پیش برود. اما گویا این بار تصمیم بر آن شده که به جای ساختمان‌های نیمه تمام، پول‌های گمشده و کلاف سردرگم اظهارات ضدونقیض متهمان، فرصت جبران در فضایی کنترل شده داده شود، به عبارتی پرونده غیرقضایی حل و فصل شود.




محمدجواد ترابی | هفت ‌صبح |

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
ضمن نشکرازمدیرسایت وسلام به تمام سهامداران جزء پدیده سرخط اکثرخبرگزاریهاخبرمختومه شدن پرونده پدیده ومیزان رااز قول مجمع نمایندگان محترم استان خراسان رضوی بچاپ رساندند درحالی که این دوپرونده بیش از یک میلیون نفرطلبکاربلاتکلیف درپی دارد این اتفاق درتاریخ ایران ثبت خواهد شد وازحقوقدانهای صاحبنظرخواهش داریم نسبت به آن اعلام نظر فرمایند نمایندگان محترم شماچه تضمینی رابرای احقاق حقوق مردم که اکثرا زندگی خود رادرگروشرکتهای یادشده قرار دارد اخذ کردید.؟
داریوش
ARMENIA
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
تمام مسئولین ورسانه هایی که بر علیه پدیده بودند باید بدلیل انتشار اخبار دروغ وکذب بر علیه پدیده از سهامدارن پدیده عذر خواهی کنند .تا کی باید در این مملکت عده ای تنگ نظر مانع از رشد مردم شوند .
ناشناس
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
اخبار دروغ!!!!!! اگر رسانه های ما به وظیفشون عمل میکردند و از روز اول زنگ خطر را به صدا در می اوردند کار به اینجا نمیرسید.اینقدر تبلیغات تلویزیونی و محیطی پدیده زیاد شده بود که مردم داشتن پدیده بالا می آوردن.
نیک
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
یه توسیه بهت می کنم بری داروخانه واسه بالا اوردنت دارو بگیری اخه چون با رفتن پدیده به بورس باز تبلیغاتش مثل گذشته می ترکونه عزیز.خخخخخخخخخخخخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
اخرش این همه حرف زدین گفتین مردم مردم کی پول مارو میدن فکر کنم اول میخواین خزانه پر بشه با پول تعغر کار بری بعد پول مردم بدن راستی تیم پدیده در لیک بر تر هم جزع دارای پدیده است اگه پول ندارین پس پول بازیکنان وتیم را از کجا میدن ان را بفروشن
فاطه خسروی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
سلام خسته نباشد ، فردا موعد دادن پول ماهست آیا میدن پدیده پول مارو؟؟؟
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
ضمن تشکرفراوان ازمدیرسایت واحترام به تمامی نظرات سهامداران پدیده خواهش دارم ازآن تعدادازآقایان. درست نیست نظرات خودشان رابخواهند به بقیه تحمیل کرده ویا به آنها توهین کنند
کسی که ادعاداردازشرکت سودفراوانی برده ودربورس وجاهای دیگر نیز سهام خریده مسلمااز توان مالی خوبی برخوردار است مانند نمایندگان محترم استان خراسان رضوی به محض اخذ چند مصوبه و چند راهکار بسیار زمانبروتامین حقوق دولت و مدیران شرکت بدون در نظر گرفتن حق بیش از یک میلیون ایرانی سرگردان که اکثرا از طبقه زیر متوسط جامعه میباشند اعلان می نمایند با توجه به حل مشکلات پرونده پدیده ومیزان مختومه شد لطفا نمایندگان محترم شما فریاد دادخواهی این جمعیت رانمیشنوید.؟ چه تضمینی ودر چه زمانی این شرکتها نسبت به پرداخت حواله های خود اقدام خواهند کرد.؟ مردم گرفتارند شرمنده خانواده وکلی بدهکارند این تعداد راننده وآشپز وخدمتکارومحافظ ندارندوبا درد جامعه خود آشنا هستند از زمانی که مجمع محترم نمایندگان استان خراسان رضوی پرونده رامختومه اعلان کردند دیگر حتی شرکت تلفن سهامداران را جواب نمی دهند متاسفانه تمام اقدامات مبهم وزمان براست چرا مردم را اینقدر ساده لو تصور می کنید مگر شرکت پدیده با این شرایط میتواند زودترازدوسال وارد بورس شود.؟ تازه نمایندگان محترم میدانند آنهایی که بیش از ( 9 )ماه منتظر اخذ حواله هشان ماندند دیگر ورود شرکت به بورس فقط برای یاران سهامداران که سهم خود را حفظ کردند مرتبط است این همان وعده پوچ وسرخرمن است گویا خوراک خوبی است برای انتخابات پیش رونمایندگان محترم با احترام فراوان بعرض میرسانم شما سروران نمایندگان ما در مجلس هستید ونباید پرونده ای که بلحاظ حقوقی هزاران هزار شاکی درپی دارد آن را مختومه اعلام کنید لطفا کارشناسان حقوقی در این مورد در سایت اعلام نظر فرمایند با تشکراز همه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
کدام فرصت شما حضرات که مردمو بیچاره کردین ان وقت بعد نه ماه امدین تاز میگین ارفاق کردیم از اول کجا بودین وقتی بتن ریزی شرکت پدیده در ۲۴ساعت در کتاب گینس رکورد زد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
جان مادرتون بگین کی پول مارو میدن چرا کسی جواب نمیدهاگه سررسید پول وام امده بود دستگاه قضایی پوست مارو کنده بود
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
تنها راهی که سهام داران آخری ضرر نکنند .....
حقوق عمومی نادیده گرفته شود ودر مورد تغییر کاربری اراضی پدیده جریمه ها دریافت نشود ۰
تمام ۸۰ درصد پهلوان به سهامداران مردمی تعلق گیرد
وگرنه خریدارن اولیه سهام سود میکنند وآخری ها ضرر
بقیه سخنوری ها فقط حرف تو خالی است !!! پول از عدم زاییده نمی شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
وای بر طما ها محرم هم نزدیک شده ان وقت بعد برین مجالس وهی دادبزننین یا حسین نمیخواد پول مرل مردم بدین حسین با من
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
خاک تو سر اون .......مجنون روانی با گروه دزدش که مملکت را به قهقهرا برد و خدا نگذرد از تقصیرنماینده هایی که مفت خورند و سهامدار معدندار ویلا دار زمین خوار دروغگو ......
از خشم خدا بترسید، آه مردم گریبان زن و بچه های شما ها رو خواهد گرفت . بی دینها، بی وجدانها، دزد ها، بیت المال خوارها
من سر رسیدم زمانش 29 شهریوره از فردای این داستانها انصراف دادم چند ماه گذشته ؟! پول خونه ام بوده ! پنجاه سالمه خونه ندارم .... مهندس این مملکتم! نه از نوع دانشگاههای پولی در پیتی ، درس خوندم زحمت کشیدم در وسط جنگ دانشگاه میرفتم بدون هیچ امکاناتی ! کی هستید چی میگید؟؟!! بخدا میام جلوی مجلس تو تهران خودم به آتش میکشم ! با ما دیگه بازی نکنید. با آبروی ما بازی نکنید. تف به این وضعیت ....
مجید
UNITED STATES
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
شرکت پدیده رو حسودان به زمین زدند.
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
پول تعهدنامه دارها رو پرداخت کنند تا بلایی به سر شرکت نیامده است?? چه بازیها که ندیدیم تو این 2 موضوع پدیده و میزان!!!!! دلم به حال مردمی که حقوق خوشان را نمیدانند میسوزد،یک عده دارند بازی سیاسی انجام میدن و اصلا به فکر مردم نیستند و مردم ،مردم،میکنند،حتی مدیران پدیده و هییت مدیره میزان !!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷
بورس نیوز از تو و عملکرد تو به خدا شکایت می کنم.
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۵
مسولین پدیده بترسید از روزیکه مردم دنبال احیای حقشان حرکتی انجام دهند آنروز دیگر دیراست بترسید......بترسید
نسترن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
این تعهد نامه های مسخره ای که به ما دادن بابت چی بود الان با این تعهد نامه ها میشه چیکار کرد از زمان پرداختش گذشت ولی سهام مارو ندادن این پول پول شهریه دانشگاه من بود الان سال تحصیلی شروع شد ولی من نتونستم ثبت نام کنم چرا هیشکی غیرت نداره کاری بکنه لیاقت ما ایرانیا همینه دیگه همیشه سکوت میکنیم
علی
ROMANIA
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
از مدت تهدنامه من یکماه گذشته پس کو اون قول ها و وعد وعیدها چرا پول مردم نمیدن باید چند نفر سکته کنند اون وقت پول مردم بدن
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
بااحترام وسلام وخسته نباشید به مدیرپرتلاش سایت وسهامداران پدیده با توجه به خبرگزاری های بسیاردرفضای مجازی وچاپ اخبارهای متناقض بسیارازشرکت پدیده وغیره ...ازقول مسئولین ذیربط شایانذکراست درخیلی موارد یاواقعیت ها ناگفته میمانندویا حقیقت امر عمدا به بیراهه کشیده میشودویاخبرنگاران شهامت ندارند نسبت اظهارنظرمتضاد ازمسئولین محترم توضیح بخواهندودرپی آن بازارشایعه شکل میگیرد ونقل قولهای بی اساس درجامعه پراکنده میشود خدمت سهامداران میرسانم که روزی را که خبرنگار محترم صداوسیمای جمهوری اسلامی دربرنامه شبکه دو باآقای دادستان کل محترم کشوردرمورد پدیده مصاحبه حضوری داشت بنده خدا دست وپایش میلرزیدوگلویش گرفته بودوحتی قادرنبود یک سئوال اساسی وکلیدی ازایشان بکندولااقل سئوال نماید آقای دادستان کل محترم گیرم که مدیران پدیده خلافهای بسیاری داشتندایاراه ورود قوه قضائیه راه بهتری نداشت .؟ ایانمی شد در اسرع وقت باچند اخطارشدید محرمانه از آنها بخواهید نسبت به پرداخت حقوق دولت واصلاح مسیراقدام نمایند.؟ ویا اول طی نامه ای محرمانه به صدا وسیمای خود ابلاغ میکردید که از تبلیغ پدیده خود داری کند تصور میکنید درست عمل کردید حاصلش حداقل سی هزار سرپرست خانواده بیکار شدندوبیش از یک میلیون بلاتکلیف وتعطیلی بیش از ( 9 ) ماه پروژه آقای دادستان کل محترم من به عنوان یک ایرانی مسلمان بازنشسته به شما احترام بسیاری قائلم اما قبول فرمائید روش درست نبود و برای پیشگیری مفاصد اقتصادی پیشگیری بهترین گزینه است وآن هم راهی ندارد جز محاکمه هرچه شدیدتر مسئولین خاطی – خائن-دروغگو- نفوذی- هدیه بگیر- ویا بقول ما قدیمی ها رفیق دزدو شریک قافله . ....بنده مطمئنم شما بزرگترین جرم را ملتهب کردن جامعه میدانید اما متاسفانه فردای آنروز جامعه بسیاربرآشفت و مردم هرآسان به دفاتر پدیده جهت انصراف حمله ورشدنددرسایت خبرگزاری جمهوری اسلامی محلی رابرای تماسهای بیواسطه بامسئولین نظام جمهوری اسلامی گذاشته اند که سران سه قوه ازجناب آقای رئیس جمهور – رئیس مجلس محترم – رئیس قوه قضائیه محترم و ( 61 ) نفر ازبلند مرتبه ترین مقامات کشوری ضمنا کسی که پیام میگذارد تمام مشخصات از قبیل شماره تماس وآدرس منزل از ایشان ثبت میشود تاامکان ارسال پیام ممکن گردد بنده چندین بار در مورد مشکلات شرکت پدیده و سهامدارانش درآن سایت پیغام گذاشتم وقسمتی از مشکلات حاصله از سوی مسئولین خاطی را بیان کردم وتظلم وداد خواهی نمودم متاسفانه دریغ از یک جواب گویا مسئولین فریاد بیش از یک میلیون ایرانی مظلوم وستمدیده رانمیشنوند همه درخوابند وفقط به موقع ارائه آمارهای دروغین وانتخابات ازخواب بیدارمیشوند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
پهلوان مقدم رو باید بفرستند اوین ، با بازی تبلیغات دروغین که به پا کرده بود ، یه عده مردم ساده لوح و طمع کار رو بیچاره کرد.
ایران آباد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
مردم به هوش باشید هیچ چیزی تغییر نکرده فقط با زیرکی توپ را انداختند تو زمین پدیده وگرنه سناریوی تصاحب کردن شرکت به قوت خودش باقی است...بعدا سلامتون میکنم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
امروز تو خبر گفتند سهام ۳۰۰۰ تومنی پدیده تو بازار آزاد از امروز شده ۲۵۰ تومن !!!!خود ۳۰۰۰ تومن هم خیلی کم بود ویک چهارم قیمت قبلی !!!!
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
محسن پهلواوان و ۱۷نفر امروز من تو زندان دیدمشون. بدبخت محسن از عرش به فرش اومده بود