بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر : ۱۵۵۰۸۱
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی این استان گفت: در 5ماه گذشته با صدور 73 میلیون دلار کالا از خراسان شمالی 43درصد از برنامه صادراتی این استان محقق شد.
نیکدل با اشاره به کاهش 8درصدی صادرات خراسان شمالی در 5ماه امسال ابراز امیدواری کرد تا پایان سال تمام تعهد صادراتی 172 میلیون دلاری این استان تحقق یابد.
وی با اشاره به 43میلیون دلار واردات خراسان شمالی در 6ماه گذشته هم گفت: بخش عمده این واردات مربوط به تامین امکانات خطوط تولید و مواد اولیه واحدهای صنعتی است.
دلپسند معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی بیشتر بخش خصوصی با حمایت بخش دولتی گفت: تجار ما باید خود را محدود به داد و ستد با یک کشور نکنند و با بررسی سلایق و تقاضاها و کیفیت های مورد انتظار مردم کشورهای دیگر منطقه از جمله شمال و شمال شرق ایران، دامنه معاملات خود را گسترده تر کنند.
سیمان، کود اوره، پودر کریستال، پودر آلومینا، میله فولادی، مواد پلاستیکی و محصولات کشاورزی، بخش عمده کالاهای صادراتی خراسان شمالی را تشکیل می دهد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر