بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
رییس هیأت مدیره شرکت کشت و صنعت پیاذر عنوان کرد:

جبران کاهش مقدار و درآمد فروش محصولات در نیمه دوم سال

به طور معمول مقدار فروش محصولات طی شش ماهه اول سال نسبت به نیمه دوم کمتر است و این کمبود تقاضا طی سال جاری در صورت های مالی شرکت به دلیل اوضاع نابسامان اقتصادی نمود بیشتری داشته است. این در حالی است که با توجه به نوع محصولات تولیدی انتظار می رود تا کاهش مقدار فروش طی شش ماهه دوم جبران شود.
کد خبر : ۱۵۶۷۶۷
نویسنده :
جمشیدی
شرکت کشت و صنعت پیاذر پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 94 بر اساس عملکرد نیمه اول امسال خود را با اعلام تعدیل منفی 10 درصدی سود برآوردی و پوشش 19 درصدی سود برآوردی 193 ریالی ارائه نموده است.

در همین ارتیاط، رئیس هیأت مدیره شرکت کشت و صنعت پیاذر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: روند محصولات "غاذر" بدون مواجهه با مشکل خاصی ادامه دارد حال آنکه وضعیت تقاضا برای محصولات تولیدی تغییر کرده که این امر متأثر از دو موضوع پدید آمده است.

خلیل قلی پور افزود: از یک سو توان خرید و نقدینگی متقاضیان کاهش یافته و از سوی دیگر الگوی مصرفی آنها تغییر کرده است.

وی به کاهش مقدار فروش محصولات طی شش ماهه اول امسال اشاره کرد و ابراز داشت: به طور معمول مقدار فروش محصولات طی شش ماهه اول سال نسبت به نیمه دوم کمتر است و این کمبود تقاضا طی سال جاری در صورت های مالی شرکت به دلیل اوضاع نابسامان اقتصادی نمود بیشتری داشته است. این در حالی است که با توجه به نوع محصولات تولیدی انتظار می رود تا کاهش مقدار فروش طی شش ماهه دوم جبران شود.

رییس هیأت مدیره شرکت کشت و صنعت پیاذر در خصوص افزایش قیمت فروش محصولات گفت: اواسط تیر ماه سال جاری افزایش قیمت 10 تا 15 درصدی بر کلیه محصولات تولیدی اعمال گردید. از این رو می توان گفت "غاذر" از ابتدای سال در شرایط افزایش هزینه تولید محصولات همچون دستمزد و انرژی فعالیت می کرد و این امر بر بهای تمام شده محصولات تولیدی تأثیر گذاشت. به گونه ای که اعمال قیمت محصولات تولیدی طی عملکرد دوره های بعدی نمایان خواهد شد.

قلی پور با اشاره به برنامه های شرکت برای تولید محصولات جدید، در این خصوص گفت: برنامه ای جهت تولید سبزیجات منجمد شده در کنار تجهیز دستگاه های واحدهای تولیدی در نظر داریم که منابع مالی لازم جهت تأمین هزینه های آن از محل اجرای برنامه افزایش سرمایه 60 درصدی تأمین می شود.

وی در خاتمه به کاهش تقاضا برای محصول پودر آب پنیر اشاره کرد و اظهار داشت: در حالی این محصول با کاهش تقاضا از سوی شرکت های مصرف کننده همچون شکلات سازی مواجه شده که امیدواریم با بهبود وضعیت اقتصادی و رونق فضای کسب و کار، این موضوع نیز بر طرف شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر