بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
نرخ فرآورده ها و محصولات ما اعلام شده و با توجه به میزان آن، اعتراض خود را به پالایش و پخش ارسال کردیم، ولی در حال حاضر بعد از اعمال تعدیلاتی این ارقام به شرکت های این گروه ابلاغ شده است و ما نیز صورت های مالی 6 ماهه خود را در آینده ای نزدیک ارائه خواهیم کرد.
کد خبر : ۱۵۸۲۱۵
نویسنده :
یارمحمدی
با وجود گذشت حدود دو ماه از آخرین مهلت مقرر ارائه صورت های مالی 6 ماهه شرکت های فعال در بازار سرمایه، همچنان شرکت های پالایشی عملکرد نیمه نخست سال مالی جاری خود را در اختیار سهامداران خود قرار نداده اند که در پیگیری های خبرنگار بورس نیوز از شرکت های فعال این گروه، اغلب آنها از اعلام نرخ های فرآورده های مرداد و شهریور سال جاری از طرف شرکت ملی پالایش و پخش خبر دادند.

صرامی، مدیر مالی شرکت پالایش نفت اصفهان در این رابطه گفت: نرخ فرآورده ها و محصولات ما اعلام شده و با توجه به میزان آن، اعتراض خود را به پالایش و پخش ارسال کردیم، ولی در حال حاضر بعد از اعمال تعدیلاتی این ارقام به شرکت های این گروه ابلاغ شده است و ما نیز صورت های مالی 6 ماهه خود را در آینده ای نزدیک ارائه خواهیم کرد. اما از آنجا که منتظر اعلام نظر حسابرس هستیم نمی توان در رابطه با مقدار قطعی پوشش بودجه برآوردی سال جاری اظهار نظر کرد.

این موضوع در حالی است که مدیر مالی شرکت پالایش نفت تبریز در گفتکو با خبرنگار ما اعلام کرده است که نرخ های اعلامی از طرف پالایش و پخش با آنچه برآورد کرده بودند، اختلاف داشته و به همین دلیل در مقابله با آنها اعتراض داشته اند، ولی هنوز نرخ های نهایی در دست آنها نیست.

با توجه به اختلافی که در اظهار نظر این دو مقام مسئول وجود دارد تنها سهامدار این شرکت ها را با ابهام مواجه کرده است و این امر نشان از این دارد که با وجود وعده های شفافیت و ارائه به موقع اطلاعات هنوز ابهامات این حوزه مرتفع نشده و گویا مسئولین نیز چشم خود را بر این موضوع بسته اند.

علاوه بر این، دو مقام مسئول به اتفاق، در خصوص بخشنامه مالیاتی حذف مالیات بر ارزش افزوده یارانه فرآورده های نفتی، نفت کوره، نفت گاز و گاز مایع، اظهار داشتند: ممیزین مالیاتی برای دو سال 92، 93 و نیمه ابتدایی سال 94 با توجه به عدم تمدید بخشنامه مالیاتی، مدعی اخذ مالیات بر ارزش افزوده یارانه فرآورده های نفتی شدند و شرکت های پالایشی نیز در این رابطه اعتراض داشتند که پس از پیگیری بالاخره سازمان امور مالیاتی با بررسی مجدد قانون بودجه این بخشنامه را برای سال های مذکور تمدید کردند. در رابطه با اثر گذاری این موضوع بر سود و زیان این مجموعه ها نیز گفتنی است با توجه به اینکه هیچگونه مبلغی جهت این حساب برای سال های 92 و 93 در نظر گرفته و یا پرداخت نشده بود، لذا تمدید این بخشنامه تأثیری بر درآمد شرکت ها نخواهد داشت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
نفت 120دلاري ونفت35دلاري اوضاع پالايشگاهيها بايد بهتربشه نفت ارزان توليد فراوردههاي سرسام اورسوداعلامي اصلا بچه هم قبول نداره.
مال باخته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
گویا دولت تکلیفش با خودش هم معلوم نیست با معلق نگه داشتن اقتصاد کشور و تحمیل شرایطی بدتر به کسب و کار کشور کشور در دوسال گذشته ایا دولت توقع داره با اینهمه بی اعتباری بازهم بخش خصوصی بهش اعتماد کنه و سرمایه اش را با خطری بسیار بزرگ به نام دولت غیر تصمیم گیر یا دولت ناتوان در تصمیم گیری مواجه بکنه که البته این بی اعتمادی بازسازی اش برای کشور به سالها زمان و هزینه های بسیار سنگین تر از مابه التفاوت نرخ گاز مصرفی و تعیین تکلیف پالایشگاهها در بر خواهد داشت وقتی دولت با فروش سهام پالایشگاهها (حالا اشتباه یا درست ) خودش متولی فروش صادراتی پالایشگاهها است و حق و حقوق صاحبان سرمایه را به هیچ می انگارد توقع دارد سرمایه گذار خارجی به چنین دولتی اعتماد کند البته ممکن است این عملکرد نشان از بی اختیار بودن دولت در امور اقتصادی است که در این صورت فاجعه هزار برار خواهد بود
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
مسولین بر کدام کار چشم خود را نبسته اند؟؟از صبح تا شب هفت روز هفته فقط میگویند توررررم را کنترل کردیم کسی هم نیست بگوید اولا کدام کنترل ثانیا به چه قیمتی؟
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
پالايشيها حق العمل كارند چرا قرارداد را درگير نرخ نفت ميكنند.
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
پالايشيها حق العمل كارند چرا قرارداد را درگير نرخ نفت ميكنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
شبریز
جاوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
تا زنگنه است به فکر سود نباشد بلکه به فکر ضرر باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
برای سودآوری بیشتر پالایشگاه ها, باید به سمت صادرات فراورده های نفتی حرکت کنیم, صادرات نفت کوره به ترکیه و گرجستان و اوکراین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۱
کلید جیب مردم در دست دکتر بود

عجب با قفل جیب سهامداران پالایشی جور بود