بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
در پی برگزاری مزایده فروش سهام پتروشیمیران:

متقاضی بالاترین قیمت مشخص شد

قیمت پیشنهادی این متقاضی اندکی بیش از 10 درصد بالاتر از قیمت پایه فروش ارائه شده که بر این اساس فروش سهام پتروشیمیران بیش از 500 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
کد خبر : ۱۵۸۴۰۲
نویسنده :
یارمحمدی
طی دو هفته گذشته شرکت های سرمایه گذاری توسعه ملی، پتروشیمی شازند، مدیریت طرح و توسعه آینده پویا و پتروشیمی اردبیل در یک آگهی مزایده که منتشر کردند خبر از واگذاری 51.76 درصد از سهام شرکت پتروشیمیران دادند که بالاخره طی معاملات روز جاری پاکت ها این مزایده بازگشایی شد.

به گزارش بورس نیوز، قیمت پایه فروش کل سهام عرضه شده مبلغ 450 میلیارد تومان تعیین شده بود که با پیگیری های انجام شده، یک منبع آگاه گفت: بعد از بازگشایی پاکت ها خریداران این سهام مشخص شد که صندوق بازنشستگی کشوری، بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه کرده است.

به نقل از این مقام آگاه، قیمت پیشنهادی این متقاضی اندکی بیش از 10 درصد بالاتر از قیمت پایه فروش ارائه شده که بر این اساس فروش سهام پتروشیمیران بیش از 500 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: برای اعلام تصمیم نهایی منتظر تصویب هیأت مدیره گروه توسعه ملی هستیم تا بعد از آن، این معامله صورت پذیرد.

بر اساس این گزارش، "شاراک" 34.27 درصد و "وبانک" 12.84 درصد از سهام پتروشیمیران را در پرتفوی خود داشتند که شرکت پتروشیمی شازند بر اساس قیمت پایه، اثرگذاری آن را بر سود هر سهم خود کمتر از 20 درصد و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی نیز به ازای هر سهم 14 تومان سود از محل واگذاری این سهام برآورد کرده اند، حال با توجه به قیمت پیشنهادی ارائه شده از طرف صندوق بازنشستگی کشوری سوالی که مطرح شده این است که، آیا اثر گذاری سود فروش سهام پتروشیمیران برای این دو شرکت در این محدوده قرار دارد یا خیر؟


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر