بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
افت مقدار فروش محصولات ناشی از کاهش تقاضا و در مقابل افزایش هزینه های مالی از جمله دلایل کاهش سودآوری این مجموعه به شمار می رود. حال آنکه این شرکت طی سه ماهه سوم سال جاری حدود 76 ریال سود محقق ساخته که این رقم نسبت به سود محقق شده 41 ریالی طی شش ماهه اول امسال حدود 35 ریال تفاوت دارد.
کد خبر : ۱۵۹۹۴۴
نویسنده :
جمشیدی

شرکت کشت و صنعت پیاذر پیش بینی درآمد هر سهم خود را طی عملکرد 9 ماهه سال مالی منتهی به 29 اسفند سال 94 با اعلام تعدیل منفی 14 درصدی سود برآوردی انتشار نموده و طی این مدت 46 درصد از سود برآوردی 165 ریالی را محقق کرده است.

در همین ارتباط، رییس هیأت مدیره شرکت کشت و صنعت پیاذر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز پیرامون دلایل اعلام تعدیل منفی سود برآوردی "غاذر" عنوان کرد: افت مقدار فروش محصولات ناشی از کاهش تقاضا و در مقابل افزایش هزینه های مالی از جمله دلایل کاهش سودآوری این مجموعه به شمار می رود. حال آنکه این شرکت طی سه ماهه سوم سال جاری حدود 76 ریال سود محقق ساخته که این رقم نسبت به سود محقق شده 41 ریالی طی شش ماهه اول امسال حدود 35 ریال تفاوت دارد. به عبارت بهتر "غاذر" توانسته طی عملکرد سه ماهه سال جاری معادل نیمه اول همان سال سود به دست آورد.

خلیل قلی پور افزود: انتظار می رود تا بازار فروش محصولات به تدریج رونق یابد و از این رو می توان گفت پوشش سود برآوردی 165 ریالی تا پایان امسال دور از انتظار نخواهد بود.

وی در بیان دلایل کاهش تقاضا برای خرید محصولات تولیدی شرکت اظهار داشت: شرکت های تولید کننده مواد غذایی و شکلات عمدتاً مصرف کننده محصول پودر آب پنیر هستند که وضعیت تولید و فروش این تولید کنندگان نیز در شرایط رکود اقتصادی چندان جالب توجه نیست و امیدوارم با گشایش های اقتصادی وضعیت عملیاتی مجموعه های مذکور بهبود یابد و تقاضا برای محصولات تولیدی "غاذر" افزایش یابد.

علاوه بر این همراه با افزایش هزینه های عمومی و مالی، موجودی آماده برای فروش محصولات رشد یافته است. به گونه ای که موجودی آماده برای فروش به ارزش حدود پنج میلیار تومان محاسبه می شود که این رقم معادل 75 درصد از سرمایه ثبت شده شرکت می باشد.

رییس هیأت مدیره شرکت کشت و صنعت پیاذر با اشاره به اجرای برنامه افزایش سرمایه 150 درصدی، در خصوص برنامه های "غاذر" جهت اجرای طرح های توسعه ای اظهار داشت: این مجموعه در نظر دارد تا کارخانه تولید کننده پودر آب پنیر و شیر خشک مستقر در شهرک صنعتی شهر تبریز را از محل منابع مالی حاصل از اجرای برنامه افزایش سرمایه خریداری کند تا خطوط تولید پودر آب پنیر در کارخانه مذکور انتقال یابد و از این رو نیازی به خرید تجهیزات و دستگاه ها جهت توسعه واحد تولیدی پودر آب پنیر نباشد. علاوه بر این کارخانه تولیدی مذکور از وضعیت سودآوری مناسبی برخوردار است و اجرای این برنامه می تواند ارزش افزوده مناسبی را برای شرکت به ارمغان آورد.

علاوه بر این، برنامه مذکور در راستای الزام سازمان محیط زیست جهت انتقال کارخانه اجرایی می شود. همچنین این مجموعه در صدد نوسازی تجهیزات خطوط تولیدی بسته بندی نیز می باشد.

قلی پور در خاتمه در خصوص افزایش نرخ فروش محصولات تولیدی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون افزایش نرخ فروش قابل توجهی اعمال نشده و می توان گفت به طور میانگین 10 درصد از قیمت فروش محصولات افزایش یافته است. با این حال امیدواریم تا در پی رونق بازار فروش محصولات و اجرای برنامه هایی به سود برآوردی 165 ریالی تا پایان سال دست یابیم و کسب رشد رتبه چهارم از میان 500 شرکت از نظر بهره وری سرمایه در جشنواره ملی نوید بخش پتانسیل های "غاذر" می باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
غاذر و قلی پور کارشون درسته حتما تا زمان مجمع شرکت به سوددهی میرسه و وضعش بهتر میشه