بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
مستطيل شيشه اي تالار

شاخص "فولادی" بورس تهران !

روند امروز بورس آرام تر و با شتاب کمتری نسبت به دیروز پیگیری شد و با توجه به غیبت لیدر بازار یعنی "خساپا"، سایر سهام نیز به دنبال سایر پیشتازان بازار در دامنه منفی و در مداری متعادل مورد معامله قرار گرفتند.
کد خبر : ۱۶۰۵۲۰
نویسنده :
کیوان فر

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 94.11.13 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 653 واحد افزایش به رقم 51052 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1293 واحد افزایش عدد 164425 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 311 واحد افزایش به رقم 28291 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فولاد" با 103 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "اخابر" با 100 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 8 واحد افزایش به رقم 787 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 4607 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 3017 میلیارد ریال رسید.

روند امروز بورس آرام تر و با شتاب کمتری نسبت به دیروز پیگیری شد و با توجه به غیبت لیدر بازار یعنی "خساپا"، سایر سهام نیز به دنبال سایر پیشتازان بازار در دامنه منفی و در مداری متعادل مورد معامله قرار گرفتند. بطوریکه خودرویی ها و بانکی ها اکثراً در دامنه منفی قیمت ها و البته با حجم معاملات بالا داد و ستد شدند و عرضه ها در میان نمادهای فعال آنها نسبتاً زیاد شد. اما در پی این عرضه های سنگین این دو گروه اکثراً منفی شدند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، خودرویی ها امروز شاهد بازگشایی دو نماد "ورنا" و "وساپا" بودند که هر دوی این سهام با رشد قابل توجه قیمت و البته حجم معاملات به تابلو برگشتند. بطوریکه سرمایه گذاری رنا با 73 درصد رشد قیمت،  271 میلیون سهم معامله شد و سرمایه گذاری سایپا نیز 44 درصد رشد قیمت کرد و حجم معاملاتی بیش از 122 میلیون سهمی را به ثبت رسانید.

حجم معاملات این دو سهم در حالی پس از بازگشایی این دو نماد بسیار چشمگیر بود که برخی از احتمال کاهش قیمت آنها جهت اصلاح قیمت سخن می گویند و در مقابل گروهی دیگر معتقدند با برگشت سایپا پس از تصمیم گیری پیرامون شمولیت ماده 141 قانون تجارت این دو سهم به همراهی گروه خودرویی دوباره با اقبال جدیدی رو به رو شده و به رشد خود ادامه خواهند داد. به هر ترتیب بایستی منتظر ماند دید هفته آینده کدام دیدگاه در بازار درست از آب در می آید؟

در گروه فلزات اساسی هم گرچه باز هم شاهد عرضه های رگباری حقوقی در نماد "فولاد" بودیم، اما باز هم تقاضا به این سهم آنچنان بالا بود که حتی پس از معامله 200 میلیونی در این نماد و متعادل شدن روند معاملات آن، دوباره صف خرید حدود 72 میلیونی بدون پاسخ ماند. اما حرکت حقوقی در لیدر گروه فولادی یادآور رفتار حقوقی "وبصادر" است که پس از توافق در لوزان سوئیس رقم خورد و عرضه های سنگین در نماد مذکور ترس سرمایه گذاران را در پی داشت.

همین ترس موجب شد در اوایل معاملات و با آغاز روند عرضه پر حجم سهام توسط حقوقی برخی سرمایه گذاران دستورهای خود را از صف خرید این سهم حذف کنند تا جایی که سهم نیز برای لحظاتی به تعادل رسید؛ اما دوباره با پایداری تقاضا سهم به صف خرید رسید.

"ذوب" نیز به دنبال "فولاد" بالاخره توانست تا سقف قیمت های مجاز روزانه رشد کند و در پایان معاملات نیز صف 49 میلیونی خریداران را بدون پاسخ بگذارد. اما این سهم در حالی این روزها بسیار پر نوسان شده که صحبت بر سر تعریض پل فلزی نقش جهان اصفهان و نیز پروژه ساخت بیش از 2500 واحد مسکونی در فولاد شهر است؛ گرچه به نظر می رسد این موارد نتواند چندان تقاضای محصولات این مجتمع را متحول سازد و مهمترین عامل اثرگذار بر این سهم فولادی برنامه افزایش سرمایه آن است که معلوم نیست بالاخره کی به اجرا در می آید؟

پالایشی ها نیز که از دو روز پیش و با افزایش نسبی بهای نفت مورد توجه قرار گرفته بودند، امروز نیز با صف های میلیونی خریداران رو به رو شدند که "شبندر" در صدر هم گروهی هایش با پایداری 98 میلیون صف، معاملات خود را به پایان رسانید.

این گروه در حالی دو سه روزی است روند معاملات پر قدرت تری را در پیش گرفته که هنوز هم نتواسته جایگاه خود را به عنوان لیدر بورس به دست آورد. یادش به خیر؛ روزگاری پالایشی ها موتور محرک بورس را به صورت طولانی مدت روشن نگه داشته بودند.

"شپنا" هم در حالی در مسیر رشد قیمت های حاکم بر گروه خود با اقبال خریداران روبه رو شد که واحد بنزین سازی آن امروز رسماً به بهره برداری رسید تا از این پس بنزین را نیز در سبد محصولاتش داشته باشد.

البته در خصوص این گروه صحبت هایی هم مبنی بر بازدید یک هیأت فرانسوی از سایت های نفتی اهواز جهت انعقاد قرارداد با شرکت های نفتی و پالایشی به گوش می رسد، هر چند این موضوع هنوز تأیید نشده و جزییات آن و اینکه کدام شرکت های بورسی در این قراردادها حضور خواهند داشت، معلوم نیست.

امروز در گروه سرمایه گذاری ها نیز شاهد رشد قیمت ها بودیم، اما در میان آنها "وسبحان" در چهارمین روز پس از زمان عرضه اولیه و در حالی که دیروز به تعادل رسیده بود، امروز وارد دامنه نوسان منفی شد تا به طور متوسط حداکثر 13 درصد سود را عاید سرمایه گذاران کند.

شاخص نیز در حالی در نیم ساعت ابتدایی معاملات امروز وارد کانال 73 هزار واحدی شد که حجم معاملات در کلیت بازار نیز نسبتاً مناسب به نظر می رسید، اما بعد از آن حرکت صعودی اش متوقف شد تا این نماگر به همین میزان رشد بسنده کند و با معاملات مثبت فولادی ها همچون فولاد استوار باشد .

همچنین از دیگر اخبار مهم امروز وعده تازه ای بود که ولی اله سیف جهت تک نرخی شدن ارز اعلام کرد تا با توجه به اجرای برجام و لغو تحریم ها این برنامه عملیاتی گردد. اما بایستی دید آیا این وعده آقای رییس تنها در حد حرف باقی خواهد ماند و یا بالاخره محقق خواهد شد؟!


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
ليدر بازار سايپاست شركتي با زيان انباشته و حشتناك و زيان 85 توماني تلفيقي و بدهي كلان به بانك و قطعهساز و تامين اجتماعي و........... ليدر پتروشيمي ها هستند منبعد حرفت را اصلاح كن
امینی
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
باباجان من بالاخره این ها زیان انباشته شان را جبران خواهند کرد بس کنید اینقدر منفی بازی
ناشناس
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
واقعا ، یعنی چه لیدر خساپا هست؟
ناشناس
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
عمو بورس ایراته دیگه !!!
محمد
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
عزیزم از سهم جا موندی داری دست و پا میزنی؟ سریع بعد از بازگشایی مجدد سوار شو.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
ایا این حقوقی ها واقعا دشمن ملت و سهامداران هستند ؟ چرا نمی گذارند که سهام شرکت ها رشد کنند و در اینده اقتصادی پویا داشته باشیم
ایینستین
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
من به خرف هیچکس گوش نمی دعم سهام همه شرکت ها را میخرم تا رشد قیمت کنند ان هم به بالاترین قیمت می خرم
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
بله حقوقی میدونه چکار میکنه .گزارش مدیر عامل فولاد مبارکه در روز گذشته به صراحت بیان میکنه با توجه به تفاهم نامه های جدید 36 الی 40 ماه چیزی در حدود 4 سال طول میکشه تولیداتش رو دو برابر کنه. پس زمان سودهیش در بلند مدت خواهد بود.با توجه به سود فعلی رنج قیمتی 120تومان نرخ خوبیست .حقوقی هم که تا 20 روز پیش سهام رو 105تومان جمع کردهبود حالا باید عرضه کنه .ما باید حواسمون باشه هر کجا صف دیدیم نریم وایسیم
ناشناس
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
خیلی ی خوب بالاخره رشد میکنه دیگه اخه 100 تومان یا 120 تومان هم شد قیمت سهم بابا جان من خودتان را بالا بکشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
چرا توی این بازار برخی از تک سهم ها رو به مدت طولانی می بندن؟ کسی از کنتور سازی خبر داره؟ چرا نمادشو باز نمی کنن؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
بورس نیوز جان هنوز توی صنایع کشور نزدیک به هفتاد درصد مدیران وابستگی شدید به معجزه همه هزاره ها و پایداریها دارند . چون در آن 8 سال به کمک و مساعدت دولت کشور را غارت کردند و سرمایه های نجومی بدست آوردند . پس تعجبی نداره که حقوقی اینطور آبشاری و ناجوانمردانه سهم عرضه کنه چون مفت بدست آورده
یاور
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
واقعا عجب ملتی هستید شماها همه اش نق نق
رشد کنید دیگه اه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
چی بخریم خودرویی مثبت فولادی منفی
ناشناس
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
فعلا نخر، بفروش به این ملت همیشه در صف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
تا قبل از نهایی شدن برجام تمامی کارشناسان میگفتن اولین گروهی که بعد از برجام مورد توجه قرار میگیره گروه بانک هستش.
ولی الان به واضح میبینیم که ذلیل ترین گروه بانکی ها هستن.
تو روزی که شاخص بالای 1000واحد میره و تمام سهام تو صف خریدن بانکی ها تو قیمت صفر تابلو معامله میشن و اون روزم که شاخص متعادل هستش بانکی ها اولین سهامین که تو صف فروش میرن.
تو این مدت کم بیشتر سهام بیش از 30%افزایش قیمت داشتن به جز بانکی هااا!!!؟؟
راستی اون کارشناسا الان کجان؟؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
من امر.ز سهام بانک امریکا که پایین قیمت داره را به قیمت 43000 تومان خریدم از طریق بروکر خارجی اخه 120 تومان اصلا قیمتی نیست که اینقدر هی حبابی حبابی میکنین
محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
لطفا در رابطه با عدم پرداخت سود مجمع به سهامدارن توسط نماد ثاباد گزارش تهیه کنید و از مدیران شرکت بخواهید در این رابطه پاسخگو باشند، من با امور سهام این شرکت چندین بار تماس گرفتم و خواهان پرداخت سود سهامم طبق اطلاعیه زمانبندی پرداخت سود که در کدال منتشر کردن شدم ولی مسئول امور سهام من رو تهدید کرد و با بی احترامی بهم گفت اطلاعیه کدال مهم نیست و تو سهامت رو فروختی و طبق اطلاعیه بهت سود نمیدیم و شرکت حق داره تا ماه ها بعد سود رو پرداخت نکنه و ما از تمام مهلتی که داریم برای پرداخت نکردن سود استفاده میکنیم!
سها مدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
پتروشیمی ها از قافله جا ما نده اند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
در حق سهامداران وساپا و رنا ظلم بزرگی شد نمادشان را در کف قیمت بستند و پس از رشد 13000 واحدی در زمان منفی بازکردند در حالی که وساپا علاوه بررشد زیر مجموعه هایش 600 میلیلرد تومان از مطالباتش را هم وصول کرده برخلاف اغلب نماد ها که تعدیل منفی داشته اند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
ار حقوقی رفتارش را اصلاح کنه ما حقیقی ها حاضریم میلیاردها نومان بریزیم تو فولاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
خدا بگن این حقوقی ها را چکارشان نکند باز دارن فولاد را حجیم عرضه می کنند و خرید ما حقیقی ها اینجوری لطمه میخوره و در کل اقتصاد ایران را خراب و ضایع می کنند
ایینستین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
اگر دولت واقعا پشت سهامداران و اقتصاد ایران هست باید حقوقی ها را کنترل کند و در مجموع محدودیت فروش بگذارد
سروش
-
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
بورس نیوز چرا وساپا در بازار دوم بورس باز شده است؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
من اگر پول و سرمایه کلان می داشتم جواب این حقوقی ها را میدادم و کمک حقیقی ها می کردم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
تمامی پول های بلوکه ازاد شده باید به بورس سرازیر شوند تا علاوه براینکه خسارات سهامداران جبران شود بازار بورس و در پی ان اقتصا دایران رشد عملی کند
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
حقوقی می داند تو این سهامها چیزی نیست که داره می اندازه به سهامدارها . اگر خبری بود نمی فروخت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
سهام فقط فولاد