بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
در پی توزیع 620 ریال سود نقدی در مجمع عادی سالیانه

سیمان اردبیل نگین درخشان استان اردبیل

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان آرتا اردبیل( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 روز چهارشنبه مورخ 1394.12.05 درمحل قانونی شرکت با حضور بیش از 96 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۱۵۸۲

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان آرتا اردبیل( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 روز چهارشنبه مورخ 1394.12.05 درمحل قانونی شرکت با حضور بیش از 96 درصد سهامداران برگزار شد.

مجمع سیمان اردبیل

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای احمد مهجوری به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان فاطمی و روحی و به دبیری آقای پایه دار تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای مهندس پایه دار و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1394.09.30

2- تقسیم 620 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی رایمند و همکاران به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

5- افزایش سرمایه 43 درصدی از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و حفظ حداقل سرمایه مورد نیاز جهت ابقاء در بازار دوم بورس از مبلغ 140.000 میلیون ریال به مبلغ 200.000 میلیون ریال

مجمع سیمان اردبیل

مجمع سیمان اردبیل

پیام هیئت مدیره:

با سپاس و قدردانی از کلیه سهامداران و همکاران محترم شاغل در شرکت، که سال مالی ، منتهی به 1394.09.30 را علی رغم مشکلات اقتصادی و رکود روز افزون حاکم بر بازار ، با تلاش و کوشش مضاعف با موفقیت و سود آوری پشت سر گذاشته است.

فعالیت های شرکت در راستای اهداف سازمان و بر اساس نقشه راه تدوین شده به منظور برتری برند محصولات گروه سرمایه گذاری سیمان اسپندار در هفت حوزه به شرح زیر استوار گردیده است:

  1.  حاکمیت شرکتی
  2.  تعالی مالی
  3.  تعالی عملیاتی
  4.  تعالی توسعه منابع انسانی
  5.  تعالی و ارتقاء بهداشت، ایمنی و محیط زیست
  6.  تعالی بازاریابی و فروش
  7.  تعالی بهینه سازی نحوه خرید کالا و خدمات

طی سال مالی گزارشگری، شرکت با تلاش و همت پرسنل زحمتکش، فعالیت های خود را با محوریت هفت حوزه فوق اجراء نموده که نتایج عملکرد آن به تفکیک هر یک از حوزه ها در ادامه گزارش ارائه می گردد.

با توجه به تحولات اقتصادی و علیرغم رکود همه جانبه حاکم بر کشور بویژه در حوزه مسکن و عدم توانایی دولت در اجرای پروژه های زیر بنایی کشور در سال جاری از یک طرف و مشکلات صادرات سیمان به کشورهای CIS بدلیل راه اندازی کارخانجات سیمان عظیم تولیدی در کشور آذربایجان و عدم ثبات نرخ ارز در سایر کشور های حوزه مذکور از طرف دیگر، و فزونی چشمگیر عرضه سیمان بر تقاض، رقابت منفی رقبا در بازار، شرکت توانست با درک شرایط فوق الذکر و تدوین برنامه های مناسب و تنوع بخشی به تولیدات، مشکلات مذکور را با موفقیت نسبی پشت سر گذارد.

مجمع سیمان اردبیل

بیانیه مأموریت شرکت:

تولید و عرضه انواع سیمان با کیفیت مورد نیاز بازار منطقه و کشور های همجوار یکی از اولویت های ماموریت شرکت می باشد که با تلاش های صورت گرفته توسط کارشناسان زحمتکش بخصوص واحد کنترل کیفیت و همچنین رضایتمندی مشتریان و مصرف کنندگان موجب گردید تا همواره از سوی دست اندرکاران و مسئولان محترم به ویژه سازمان استاندارد استان مورد تقدیر و تشکر قرار گیرد. همچنین با عنایت به معادن غنی و مکفی، استفاده از این مواد در جهت کاهش قیمت تمام شده مواد اولیه نیز جزو دیگر اولویت های شرکت بوده است.

  •  تامین منافع و حقوق کلیه ذی نفعان
  •  رعایت استاندارد های زیست محیطی و بهداشت و ایمنی
  •  ایجاد شور و نشاط و رشد و یادگیری و توسعه کار تیمی

گزارش پیوست با ذکر رئوس و سرفصل های کاری انجام یافته و برنامه های آتی شرکت، تصویری گویا از وضع عمومی شرکت و چگونگی فعالیت موثر در کسب موفقیت های حاصله می باشد که بدین وسیله به حضور سهامداران محترم تقدیم می گردد.

گزیده اطلاعات:

مجمع سیمان اردبیل

مجمع سیمان اردبیل

سرمایه و ترکیب سهامداران:

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 100 میلیون ریال ( شامل تعداد 10000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 10000 ریال) بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 140000 میلیون ریال (شامل تعداد 140000000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال ) افزایش یافته است. همچنین به منظور رعایت دستور العمل های بورس اوراق بهادار جهت افزایش سرمایه شرکت تا سقف دویست میلیارد ریال از محل سود انباشته اقدام شده است.

مجمع سیمان اردبیل

مجمع سیمان اردبیل

شرکت سیمان آرتا اردبیل مطابق قانون تجارت و اساسنامه شرکت توسط 5 عضو هیئت مدیره اداره می گردد.

مجمع سیمان اردبیل

شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

وضعیت معاملات و قیمت سهام

شرکت در تاریخ 82.07.28 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه سیمان با نماد "ساربیل" درج شده و سهام آن برای اولین بار در اسفند ماه 82 مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت طی 3 سال اخیر به شرح زیر است:

مجمع سیمان اردبیل

اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی

اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم شرکت برای دوره منتهی به 1394.09.30 و عملکرد واقعی آن به شرح زیر می باشد:

مجمع سیمان اردبیل

جایگاه شرکت در صنعت

شرکت در صنعت سیمان کشور فعالیت داشته و در بین شرکت های فعال در این صنعت با حجم فروش معادل 733.163 تن، 1.2 درصد فروش کل کشور را به خود اختصاص داده است و نسبت به سال قبل 0.2 درصد کاهش داشته است که اهم دلایل آن رکود اقتصادی، کاهش موثر فعالیت های عمرانی و بالطبع کاهش مصرف داخلی و صادرات سیمان می باشد. همچنین سهم فروش این شرکت از کل بازار داخلی و صادرات به شرح زیر است:

مجمع سیمان اردبیل

نقشه راه شرکت اسپندار در راستای چابکی سازمان:

مجمع سیمان اردبیل

ماموریت:

تعالی برند اسپندار به منظور پیشرو بودن در صنعت سیمان و صنایع جانبی از طریق ارائه محصولاتی با کیفیت برتر که خدمات معرفی شده را با قبول تعهد و مسئولیت پذیری کامل در قبال وضایف اجتماعی به انجام رساند.

1- حاکمیت شرکت:

نهادینه کردن فرآیند های حاکمیت شرکت به منظور ارتقاء شفافیت عملکرد سازمان، رشد و توسعه و امکان جذب سرمایه

2- تعالی مالی

چگونه سازمان را در حوزه مالی مدیریت نماییم که با بحران نقدینگی مواجه نشود.

3- تعالی عملیاتی

ایجاد فرایندی پویا و مستمر از طریق بهره برداری از مکانیزم های هوشمند

4- توسعه منایع انسانی

تغییر ساختار سازمانی از طریق بهره گیری از دانش و خرد جمعی

5- بهداشت، ایمنی و محیط زیست

ایفای تعهدات اجتماعی

6- تعالی بازاریابی و فروش

افزایش سهم بازار به صورت مستمر

7- بهینه کردن نحوه خرید کالا و خدمات

برنامه های آینده شرکت:

برنامه های آتی شرکت در راستای اجرای پروژه ی نقشه راه تدوین شده توسط شرکت سرمایه گذاری سیمان اسپندار به شرح زیر می باشد:

  1. حفظ سهم بازار داخلی و خارجی با بررسی ها و مطالعات پیوسته از بازار و رفتار رقبا با ارائه راهکار های متنوع و مناسب.
  2. مطالعه و امکان سنجی تولید محصولات جدید جهت تنوع بخشی به تولیدات و افزایش دامنه حق انتخاب برای مشتریان
  3. تلاش و برنامه ریزی جهت ارتقاء سطح تخصصی و مهارت منابع انسانی از طریق آموزش علمی و کاربردی و افزایش انگیزه کارکنان.
  4. بهینه سازی و بازسازی ماشین آلات و تجهیزات و افزایش اثر بخشی تجهیزات و برنامه ریزی جهت تداوم و اجرای آن.
  5. بررسی و مطالعات پارامتر ها و شاخص های بهره برداری، شناخت گلوگاه ها و تعریف و اجرای پروژه هایث مرتبط در راستای راندمان و بهره برداری از سیستم، در دسترس بودن تجهیزات و ماشین آلات و کاهش مصرف انرژی.
  6. اصلاح و ارتقاء پایروکلون جهت افزایش زمان تبادل حرارتی بین گاز و مواد و با هدف ارتقاء کیفیت پخت و افزایش درصد کلسیناسیون
  7. رفع مشکل آسیاب مواد خام از طریق اصلاح طراحی برخی از تجهیزات جهت افزایش راندمان آسیاب و سیستم پخت و کاهش مصرف انرژی
  8. اصلاح و بهبود راندمان گریت کولر با استفاده از طراحی های جدید در جهت کاهش توقفات و افزایش بازیافت حرارتی و به تبع آن بهبود سیستم پخت
  9. اصلاح و بهبود فن های خنک کن گریل جهت افزایش راندمان عملکرد آنها و اثرات مثبت آن در خنک سازی کلینکر و افزایش کیفیت محصول
  10. اصلاح قرارداد های پیمانکاران تأمین مواد اولیه در راستای کاهش قیمت تمام شده آن
  11. استفاده از مواد افزونی قابل دسترس (ریولیت و آهک پرسیلیس) به عنوان درصدی از ترکیبات خوراک کوره جهت کاهش مصرف سیلیس و در راستای کاهش تعداد مواد اولیه و افزایش کیفیت بهره برداری و همچنین کاهش قیمت تماد شده مواد اولیه
  12. برنامه ریزی جهت حفظ، نگهداشت و ارتقاء استاندارد های مرتبط با صنعت
  13. بهینه سازی زنجیره تأمین کالا از مرحله نیاز سنجی تا خرید کالا جهت کنترل هزینه ها و افزایش بهره وری به منظور حفظ و افزایش سود
  14. یکپارچه و همگرا نمودن اطلاعات، دانش، تکنولوژی، فرایندها و استراتژی ها در راستای انجام کار گروهی با اجرای فاز دوم و سوم سیستم دریافت و تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده ها به صورت آنلاین

مجمع سیمان اردبیل

ترازنامه:

مجمع سیمان اردبیل

صورت سود و زیان:

مجمع سیمان اردبیل


آدرس وبسایت شرکت:

http://aacc.espandar.com/


اشتراک گذاری :
ارسال نظر