بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
در گفتگو با مدیر مالی شرکت پتروشیمی مارون مطرح شد:

اهداف "مارون" جهت اجرای برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی

پروژه های در دست اجرای "مارون" همچون پتروشیمی بوشهر، پتروشیمی سلمان فارسی و برخی از پروژه های پایین دستی تعریف شده در گزارش هیئت مدیره به مرحله ای از پیشرفت فیزیکی رسیده اند که به تأمین هزینه های مالی آن ها نیاز است.
کد خبر : ۱۶۳۸۹۰
نویسنده :
جمشیدی
مدیر مالی شرکت پتروشیمی مارون از برنامه های این مجموعه جهت انجام برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی خبر داد.

مصطفی احمدزاده، مدیر مالی شرکت پتروشیمی مارون با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این برنامه طی دو مرحله اجرا می شود. به گونه ای که مرحله اول آن شامل افزایش سرمایه 50 درصدی و پس از دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار طی سال جاری اجرایی می شود و مرحله دوم نیز طی سال آینده به اجرا در خواهد آمد.

احمدزاده به اهداف اصلی شرکت جهت انجام برنامه افزایش سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه های در دست اجرای "مارون" همچون پتروشیمی بوشهر، پتروشیمی سلمان فارسی و برخی از پروژه های پایین دستی تعریف شده در گزارش هیئت مدیره به مرحله ای از پیشرفت فیزیکی رسیده اند که به تأمین هزینه های مالی آن ها نیاز است. این در حالی است که دریافت وام بانکی زمان زیادی به طول می انجامد و علاوه بر آن هزینه بهره قابل توجهی را بر شرکت تحمیل می کند. بر این اساس به نظر می رسد اجرای برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته بهترین و مطمئن ترین اقدام جهت تأمین نقدینگی مورد نیاز است.

وی افزود: پروژه هایی همچون افزایش ظرفیت خوراک مصرفی و نیز افزایش ظرفیت اسمی واحد های تولیدی از جمله سایر طرح های پایین دستی در دست اجرای این مجموعه به شمار می روند.

مدیر مالی شرکت پتروشیمی مارون به یکی دیگر از اهداف این مجموعه جهت افزایش سرمایه از 400 میلیارد تومان به 800 میلیارد تومان اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش رتبه اعتباری شرکت نسبت به سایر شرکت های فعال در گروه پتروشیمی در بازار سرمایه یکی دیگر از مقاصد "مارون" جهت اجرای برنامه مذکور است، چرا که درآمد فروش شرکت در حالی حدود 44 هزار میلیارد ریال محاسبه می شود که در حال حاضر سرمایه "مارون" چهار هزار میلیارد ریال است. از این رو به نظر می رسد سرمایه شرکت با حجم عملیات و مقدار تولید و فروش آن متناسب نیست. بر این اساس افزایش سرمایه به منظور متعادل سازی سرمایه "مارون" با سایر شرکت های پتروشیمی هم گروه آن لازم به نظر می رسد.

احمدزاده در خاتمه پیرامون زمان برگزاری مجمع عمومی فوق العاده جهت تصمیم گیری در خصوص برنامه افزایش سرمایه گفت: در حال حاضر اقدامات لازم جهت دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار در حال پیگیری است و به محض دریافت مجوزهای لازم مجمع عمومی فوق العاده به این منظور برگزار می شود. این مجموعه تمام تلاش خود را جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران و عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه به طور همزمان می کند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر