بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
با صدور اطلاعیه ای ،تأخیر نیم ساعته در شروع معاملات اتفاق افتاد؛

هنگ دوباره سیستم معاملات بورس

سیستم معاملات بورس در اولین روز کاری هفته جاری دوباره مختل شد تا معاملات با نیم ساعت تأخیر آغاز گردد.
کد خبر : ۱۷۰۲۴۹
نویسنده :
کیوان فر

سیستم معاملات بورس در اولین روز کاری هفته جاری دوباره مختل شد تا معاملات با نیم ساعت تأخیر آغاز گردد.

به گزارش بورس نیوز، در حالی که می رفت سفارش گیری در معاملات امروز آغاز شود، بروز اختلال مجدد در سیستم معاملات این فرآیند را با مشکل مواجه ساخت تا با صدور اطلاعیه از سوی بورس و فرابورس زمان گشایش تمامی بازارها از ساعت 9:30 تعیین شود.

اما جالب اینجاست که این اتفاق که دیگر در بازار سهام ایران به یک امر طبیعی مبدل شده، اغلب در زمانی که معاملات رو به بهبود رفته و شرایط مساعدی در بازار شکل می گیرد، اتفاق می افتد و هسته معاملات با اختلال مواجه می شود.

اما نکته مورد نقد اهالی بازار سرمایه این است که در این شرایط هیچ نهاد یا مجموعه ای مسئولیت آن را بر عهده نمی گیرد. بطوریکه در زمان بروز اختلال در سامانه معاملات نه سازمان بوس پاسخگوست، نه مدیریت فناوری بورس تهران و نه حتی شرکت های بورس و فرابورس.

البته شاید برخی بگویند مذاکرات برای بازگشت شرکت فرانسوی ATOS جهت بروز رسانی و پشتیبانی از پایگاه داده ها و نرم افزارهای معاملات در حال پیگیری است؛ اما واقعاً تا کی باید دست روی دست گذاشت و فکری به حال این قضیه نکرد؟ آیا بالاخره تا سیستم های جدید جایگزین شود، سرمایه گذاران و سهامداران مجبور هستند این وضعیت نا به سامان را تحمل کنند و به ویژه در روزهایی که اغلب می رود تا روز خوبی برای کلیت بازار و سهامداران رقم بخورد، چنین اتفاقاتی تمام انتظارات آنها را نقش بر آب کند؟!


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اکبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
متاسفم
ناشناس
GERMANY
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
از نیم ساعتم بیشتر بود