بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
عضو هیأت مدیره شرکت زرین معدن آسیا عنوان کرد:

تداوم روند رو به رشد سودآوری با افزایش قیمت های جهانی

با توجه به اتفاق های خوبی که در شرایط فعلی در این صنعت رخ می دهد می توان امسال را سال خوبی برای شرکت های فعال در این گروه دانست و پیش بینی می شود سهامداران بازدهی مناسبی از سرمایه گذاری های خود بدست آوردند.
کد خبر : ۱۷۰۷۰۶
نویسنده :
جمشیدی

روند جهانی قیمت سرب و روی در حالی طی چند وقت اخیر افزایش یافته که بموجب آن شرکت های فعال در این گروه یکی پس از دیگری اقدام به ارائه نامه شفاف سازی روی سامانه کدال می کنند و وعده روند رو به رشد سودآوری در آینده ای نزدیک را به سهامداران می دهند.

در همین ارتباط، عضو هیأت مدیره شرکت زرین معدن آسیا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با توجه به اتفاق های خوبی که در شرایط فعلی در این صنعت رخ می دهد می توان امسال را سال خوبی برای شرکت های فعال در این گروه دانست و پیش بینی می شود سهامداران بازدهی مناسبی از سرمایه گذاری های خود بدست آوردند.

ابراهیم جمیلی به وضعیت سودآوری شرکت های زرین معدن آسیا و معدنی کیمیای زنجان گستران اشاره کرد و گفت: با توجه به بهره وری و تولید بالا طی دوره عملکرد شش ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش 31 درصدی سود در این مجموعه رقم خورده است که قطعاً این روند طی سه ماهه سوم نیز تداوم خواهد داشت.

وی در خصوص برنامه افزایش سرمایه دو شرکت مذکور اظهار داشت: این برنامه ها به منظور سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای جدید از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران اجرایی خواهد شد. به طوریکه شرکت زرین معدن آسیا برنامه افزایش سرمایه 12 میلیارد تومانی را به اجرا در خواهد آورد و در کنار آن سرمایه "کیمیا" حدود 18 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

بنیانگذار شرکت زرین معدن آسیا در خصوص تبعات مثبت ناشی از رشد قیمت های جهانی بر وضعیت سودآوری این مجموعه گفت: بودجه سال مالی معمولاً بر اساس دو دیدگاه خوش بینانه و واقع بینانه تدوین می شود. حال آنکه اساساً تا زمانی که سود محقق نشود نمی توان قول قطعی به سهامداران داد و در شرایط فعلی عملکرد شرکت تاکنون مثبت ارزیابی می شود.

جمیلی به مشکل کمبود خاک معدنی مصرفی شرکت های گروه سرب و روی اشاره کرد در این خصوص ابراز داشت: مشکلات موجود پیرامون تأمین خاک مصرفی مورد نیاز همواره بر سر راه وضعیت شرکت های گروه بوده و این موضوع بارها با مراجع ذیربط مطرح شده، اما تاکنون مرتفع نگردیده است. با توجه به همه این اوصاف می توان گفت وضعیت مجموعه های فعال در حوزه سرب و روی در شش ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته بهبود یافته و وضعیت نابسامان سال های گذشته رو به بهبودی است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر