بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
طی روز جاری روی سامانه کدال منتشر شد:

گزارش حسابرسی شده "وتجارت" و شفاف سازی "مرقام" و "شلیا"

امروز اغلب گروه ها همچون خودرو، فلزات اساسی و غذایی ها با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شدند که اگرچه حجم آن چندان قابل توجه نیست اما در جریان معاملات روز جاری روند معاملات گروه های مذکور اندکی از افت قیمت ها فاصله گرفته است.
کد خبر : ۱۷۲۴۵۵
نویسنده :
جمشیدی

آخرین روز از معاملات هفته جاری بازار سرمایه در حالی طی دقایق ابتدایی با روند صعودی اغلب سهام شرکت ها آغاز شد و از روند منفی روز گذشته اندکی فاصله گرفت که این روند بتریج به سمت نزولی پیش رفت.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز اغلب گروه ها همچون خودرو، فلزات اساسی و غذایی ها با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شدند که اگرچه حجم آن چندان قابل توجه نیست اما در جریان معاملات روز جاری روند معاملات گروه های مذکور اندکی از افت قیمت ها فاصله گرفته است.

بر این اساس در شرایطی که روز گذشته بانک ملت با افت قیمت 38 درصدی پس از شش ماه توقف به تابلوی معاملات بورس بازگشت و زیان سنگینی را به سهامدارانش تحمیل کرد، امروز پیش بینی درآمد هر سهم بانک تجارت به صورت حسابرسی شده روی سامانه کدال آمد که اگرچه نسبت به گزارش حسابرسی نشده بدون تغییر بود اما به نظر می رسد انتشار این گزارش وعده رییس سازمان بورس در خصوص ادامه روند بازگشایی بانک ها را تقویت ببخشد.

بر اساس این گزارش، بانک تجارت که اولین پیش بینی درآمد هر سهم خود را با برآورد سود 167 ریالی ارائه نموده بود پس از اجرای دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر الزام رعایت استانداردهای حسابداری بین المللی، زیان 93 ریالی را برای سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه سال جاری برآورد کرد و بدین ترتیب تعدیل منفی 137 درصدی را برای بودجه سال مالی جاری خود اعلام نمود. در عین حال بانک تجارت بر اساس عملکرد شش ماهه سال جاری خود با تحقق زیان 57 ریالی 61 درصد از زیان برآوردی 93 ریالی را پوشش داد. به نظر می رسد با ارائه بودجه حسابرسی شده بانک تجارت می بایست منتظر بازگشت آن به تابلوی معاملات بورس در هفته آینده باشیم.

علاوه بر این، در جریان معاملات روز جاری نامه شفاف سازی از سوی مدیر عامل شرکت ایران ارقام در خصوص دلایل رشد قیمت سهام روی سامانه کدال منتشر شد که طی آن امیر حسین فتاحی مدیرعامل "مرقام" از عدم رخداد اتفاق با اهمیت اثر گذار بر روند سودآوری شرکت خبر داد و رشد چند وقت اخیر قیمت هر سهم آن در بازار سرمایه را بدون دلیل دانست. همچنین رییس هیات مدیره شرکت مواد ویژه لیا نیز با ارسال نامه شفاف سازی روی کدال رشد قیمت سهام شرکت طی روز های گذشته را غیر منطقی دانست و عنوان کرد که سود برآوردی قبلی همچنان بدون تغییر است.

همچنین طی روز جاری شاهد توقف نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت تهران جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده سهامداران به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و نیز بازگشایی نماد معاملاتی شرکت فرآوری معدنی ایران پس از اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی هستیم.

در پایان این گزارش می افزاید، تا لحظه تنظیم این گزارش روند صعودی قیمت سهام شرکت هایی همچون بانک ملت، هلدینگ خلیج فارس، لیزینگ رایان سایپا  بیشترین تأثیر مثبت را بر روند شاخص کل بر جای گذاشتند و در مقابل "فولاد"، "پارسان" و "فملی" در مجموع نماگر بازار سرمایه را به پایین کشیدند. علاوه بر این داد و ستد 530 میلیون سهم در بازار بورس ارزشی به مبلغ بیش از 88 میلیارد تومان را رقم زد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
سازمان خواب است شتوکا در 11 روز گذشته حدود 55% رشد کرده آقایان یک شفاف سازی هم نمی خواهند . یک سری افراد سفته باز و کلاه بردار تحت لوای یک شرکت سبدگران و با هماهنگی..... دارند سهم را داغ می کنند اونوقت سازمان بورس نشسته آنجایی که آقایان فروختند همه صداشون در می آید .
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
دوست عزيز ظرف يك ماه گذشته كه سهم شتوكا از 610 تومان رسيد به 380 تومان شما اونوقت حواست كجا بود ؟! تعداد زيادي از سهامداران شتوكا تازه امروز رسيدن به قيمت خريدشون ! ضمن اينكه بنياد شتوكا با سهمهايي مانند شليا اصلا قابل مقايسه نيست لطفا حتما صورتهاي ماليش را بررسي كن ، شفاف سازي هم كه تقريبا دو هفته پيش كه سهم هر روز داشت منفي ميخورد اعلام كرد و گفت كه نمايندگي فروش يك شركت بزرگ ايتاليايي را گرفته ، محصولاتش هم كه تو كشور خاص هست ، پوشش سودش هم كه عالي بوده ، بعد تو داري اين سهمو با شليا مقايسه ميكني ؟!! عزيزم يكم اطلاعاتت را ببر بالا و سعي كن با بررسي و تحليل خريدوفروش كني ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
چرا در مورد کبافق و کماسه و نیز بسیاری از سهامی که بی دلیل و با سفته بازی صعود کرده و یا سقوط می کنند سازمان هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
اصل مطلب عمر نازنین بود که تلف شد با بی توجهی مدیران وگردانندگان حال امده ایم واز شفاف سازی وغیر شفاف سازی صحبت می کنیم هر کداممان شرکت دیگری را متهم به غیر شفاف بودن می کنیم ایا سرمایه دار عمده از افت سرمای ترلیاردی خوشحال است که با گرفتن چند صد تومان نوسان خوشحال باشد باید همه دست به دست وهکاری هم جلو سقوط ونابودی را بگیریم در ماشین عظیم وقدر کافی است یک پیچ در کار ماشین اختلال ایجاد کند حداقل ما ان پیچ نباشیم به امید خدا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
در صورتهای مالی نه ماهه بانک تجارت هزینه کارکنان ۳۴ درصد نسبت به سال ۹۴ افزایش یافته است که احتمالاَ افزایش حقوق عمدتامدیران این بانک میباشد موضوع اینست که چرا شرکت ضرر ده ۳۴درصد حقوق کارکنان را نسبت به سال قبل افزایش داده است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
این ابتدای راهیست که رییس جدید سازمان در پیش گرفته و تا زمان به کرسی نشستن تغییرات جدید تر و خشک فعلا با هم خواهند سوخت در جریان شفاف سازی ها و بستن نمادها افراد زیادی که تازه با این جریان رو به رو شده اند متضرر شدند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
کسی هم هست که از تهیه کنندگان تایید کنندگان و تصویب کنندگان صورتحسابهای قبلی بانگها سوال گند جطور شد که ایطور شد سود انچنانی بدل به زیان اینچنی شد خوش به حال اونهایی که میدونستند چه بلایی قراره سر صورتحساب بانکها بیاد