بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
مستطيل شيشه اي تالار

دریاچه خشک بورس منتظر احیا

روند امروز بازار سرمایه اندکی بهتر از دو روز گذشته بود و سهام برخی شرکت های مطرح بورسی توانستند علاوه بر روند صعودی با صف خرید نیز مواجه شوند، شاخص کل نیز در معاملات امروز توانست با رشد بیش از 62 واحدی اندکی از افت قابل توجه دو روز گذشته خود را جبران کند.
کد خبر : ۱۷۲۸۳۷
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 95.11.18 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 96 واحد افزایش به رقم 54221 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 155 واحد کاهش عدد 164339 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 21 واحد افزایش به رقم 26833 واحد رسيد.

همچنین در این روز "خساپا" با 43 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 39 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد کاهش به رقم 835 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2175 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 927 میلیارد ریال رسید.

روند امروز بازار سرمایه اندکی بهتر از دو روز گذشته بود و سهام برخی شرکت های مطرح بورسی توانستند علاوه بر روند صعودی با صف خرید نیز مواجه شوند، شاخص کل نیز در معاملات امروز توانست با رشد بیش از 62 واحدی اندکی از افت قابل توجه دو روز گذشته خود را جبران کند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در معاملات روز جاری روند صعودی و صف خرید سهام دو شرکت سایپا و بانک تجارت توانست جو بورس را از حالت کسل کننده و بی رمق روزهای گذشته خارج نماید، بر این اساس گفته می شود افزایش حجم معاملات و روند صعودی سایپا احتمالاً دلیلی بنیادین دارد که ممکن است سود این شرکت را دستخوش تغییراتی قرار دهد، اهالی تالار معتقدند سهام شرکت های زیر مجموعه سایپا ممکن است یکبار دیگر به داد بازار سرمایه برسند و مجدداً جسارت خرید سهام را در بین اهالی تالار افزایش دهند.

در گروه بانکی نیز بانک تجارت توانست با صف خرید خود و افزایش حجم معاملات دوباره کور سوی امیدی را به کمپ سهامداران بانکی بازگرداند هر چند که اغلب سهامداران این گروه منتظر بازگشت لیدر بانکی ها یعنی "وبصادر" طی هفته جاری هستند، به نظر می رسد با باز شدن نماد بانک صادرات خیلی از تکلیف ها مشخص خواهد شد. اما در مجموع نسبت های خرید و فروش سهام دو بانک مجدداً بازگشته به تابلوی معاملات، جالب تر از گذشته شده است.

اما در گروه معدنی بورس روند نزولی کاملاً مشهود است و این روند در حالی ایجاد شده که اغلب سهام شرکت های فعال در این گروه از شرایط مناسب بنیادین برخوردار هستند، اهالی تالار معتقدند گروه استخراج کانه های فلزی می تواند در کانون توجهات اهالی تالار قرار بگیرد به شرط آنکه نقدینگی جدید وارد بورس شود. همچنان با نگاه میان مدت و بلند مدت می توان به کسب سود در این گروه امیدوار بود.

از سوی دیگر در گروه فلزات اساسی شاهد اوضاع به مراتب بهتری نسبت به گروه معدنی هستیم. در این گروه، گزارشات 9 ماهه اندکی بهتر از آن چیزی بود که اهالی تالار فکر می کردند از سوی دیگر اقبال اهالی تالار نیز به شرکت کوچکتر این گروه بیشتر شده است، برخی ها معتقدند چراغ گروه مذکور را سهام شرکت های تولید کننده روی روشن کردند.

در گروه رایانه ای بورس هم فعلاً سهام شرکت ایران ارقام از شرایط بهتری نسبت به دیگر همگروهی های خود برخوردار است. بنظر می رسد افزایش قیمت و صف خرید ایجاد شده در این نماد به واسطه انتظاراتی است که سهامداران این شرکت از روند آتی سودآوری "مرقام" دارند.

در پایان به نظر می رسد دریاچه خشک بورس این روزها محتاج یک قطره آب است، آبی از جنس نقدینگی.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
تو رو خدا مردم رو به اشتباه نیاندازید. بورس داغونه. محل سوزاندن پوله. با پول هاتون زمین بخرید. طلا یا بذاریدش تو بانک سودش رو بگیرید. بورس ایران سود که نمیده هیچی اصل پولتون رو هم از بین میبره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
پول ها و سرمایه های ملت ایران خرج سلاح برای لبنان سوریه یمن کمیشود و با تجربه بنده این خواست تمامی ملت را و سهامداران هم هست ...پس سکوت
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
تا می بینه دو نفر از سهام یک شرکتی مخرند سریع نماد را میبنده تا پول مردم بیچاره را مسدود کند متاسفم برای همه
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
جالبه هیچ حرفی در باره سهم برکت زده نمی شود که هنوز نیامده سهامداران را متضرر نمود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
3کامنت بالا حال وروز امروز بازار سرمایه بخشیش البته فقط بخشیش بر میگرده به همین تبلیغهای منفی خودمان از بورس با این طرز تفکر چرا باید انتظار داشته باشیم نقدینگی بیاد طرف بازار
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
برکت رفت تو پاچه ها