بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: از طرف من به‌عنوان نماینده بازرگانان در پارلمان بخش خصوصی کشور، ذکر کنید که شرکت‌ها و موسسات به هیچ عنوان دفاتر ۱۰ ساله خود را در اختیار آنها قرار ندهند و در صورت اصرار می توانند از حضور آنها در شرکت ممانعت کنند یا فقط مطابق دستوالعمل معاون اول رئیس جمهور دفاتر یکسال گذاشته را در اختیار بازرسان بگذارند.
کد خبر : ۱۷۵۶۱۸
به گزارش بورس نیوز، محمد رضا نجفی منش، با اشاره به گلایه برخی از شرکت‌ها و موسسات بخش خصوصی کشور از مراجعه افراد زیر مجموعه موسسه حسابرسی تامین اجتماعی برای بررسی دفاتر 10 ساله شرکت‌ها گفت: این موسسه کار خلاف قانون انجام می‌دهد و با توجه به بخشنامه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر بررسی یکساله دفاتر، نمی‌دانم چرا اصرار به انجام کار خلاف قانون را دارند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بخشنامه محور است و سعی می‌کند با صدور بخشنامه‌های مختلف کار خود را جلو ببرد اما بخش خصوصی قانون محور است و هر چه قانون و دولت تصویب کرده باشد آن را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: از طرف من به عنوان نماینده بازرگانان در پارلمان بخش خصوصی کشور ذکر کنید که شرکت‌ها و موسسات به هیچ عنوان دفاتر 10 ساله خود را در اختیار آنها قرار ندهند و در صورت اصرار می‌توانند از حضور آنها در شرکت ممانعت کنند.

نجفی‌منش تاکید کرد: شرکت‌ها و موسسات فقط مطابق دستوالعمل معاون اول رئیس جمهور دفاتر یکسال گذاشته را در اختیار بازرسان بگذارند.

به گزارش ایلنا، رئیس انجمن قطعه‌سازان همگن ادامه داد: در صورت اصرار این موسسه برای بررسی 10 ساله دفاتر و وصول شکایات از طرف بخش خصوصی کشور، بلافاصله اتاق بازرگانی به عنوان مشاور روسای سه قوا با دولت و شخص آقای جهانگیری جلسه خواهد گذاشت تا به این مسئله و نقض دستور معاون اول رسیدگی شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر