بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز تاکید کرد:

بازارسرمایه در تامین مالی شرکت‌ها موفق نبود

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تامین مالی شرکت‌ها در بورس از مهم‌ترین وظایف این بازار بوده اما عملکرد و میزان خروجی‌ها حکایت از عدم تحقق این هدف در بازارسرمایه دارد.
کد خبر : ۱۷۵۸۰۵
رحیم زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز با اشاره به رکود بازار وافت شاخص‌های بورس گفت: عملکرد اصلی بازار سرمایه، تامین مالی شرکت‌های حاضر در این بازار بوده اما متاسفانه بازارسرمایه از این هدف اصلی خود فاصله فراوانی گرفته است.

وی درخصوص اینکه آیا بازارسرمایه توانسته هزینه تامین مالی را کاهش دهد نیز ادامه داد: میزان انتشار اوراق مشارکت و عرضه اولیه را باید در گام نخست مورد ارزیابی قرار داد تا با بررسی این فاکتور نقش بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی مشخص شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در اقتصاد نرخ پایه، کمترین سود دریافتی از معتبرترین مشتری بانک‌ها بوده و از سوی دیگر اوراق مشارکت تجاری شرکت‌های معتبر آن را منتشر می‌کنند و اگر نرخ سودی که بابت اوراق مشارکت تجاری در بازار داده می‌شود از نرخ سود پایه پایین‌تر باشد عملکرد بازار سرمایه مثبت ارزیابی می شود.

این عضو اقتصادی مجلس افزود: حال سوال اینجاست آیا بورس در عملیاتی کردن تامین مالی شرکت‌ها توانسته اقدامی داشته باشند که متاسفانه بازار ما در این زمینه موفق عمل نکرده است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
در تامین مالی پروژه های ساختمانی و راهسازی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
عرضه اولیه سهام آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه در بورس