بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

قرارداد آتی طلای سرخ اواخر اردیبهشت در بورس کالا/ زعفران در گرو بازاریابی

مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران موفقیت عرضه زعفران در قرادادهای آتی را منوط به سطح فرهنگ‌سازی و بازاریابی شرکت‌های کارگزاری دانست.
کد خبر : ۱۷۵۹۷۳
علیرضا ناصرپور در گفت‌و‌گو با بورس‌ نیوز زمان راه‌اندازی قراردادهای آتی زعفران را اواخر اردیبهشت‌ ماه اعلام کرد و گفت: با توجه به نیاز فعالان بازار زعفران برای پوشش ریسک وهمینطور ابزاری برای تبدیل ایران به مرجع قیمت جهانی، راه‌اندازی قراردادهای آتی زعفران در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به این مطلب که ایران حجم قابل توجهی از تولید زعفران را در دنیا به خود اختصاص داده اما چندان نقش تعیین کننده‌ای در برندینگ و قیمت‌گذاری این محصول نداشته افزود: امیدواریم با راه‌اندازی قرارداد آتی در این کالا با توجه به کارکرد مثبت ابزارهای مشتقه ایران تبدیل  به مرجع کشف قیمت زعفران دنیا شود.

وی افزود: راه‌اندازی این قراردادها، کمک شایانی به کشاورزان برای فروش محصولات خود به قیمت عادلانه در بازار بوده ضمن آنکه با پوشش ریسک معاملات، کشاورز با آینده‌نگری به کشت محصول اقدام کند.

مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با اشاره به برگزاری جلسات مختلفی با فعالان زعفران در خراسان رضوی مسئولان جهاد کشاورزی گفت: مشخصات این قرادادها درهیات پذیرش مورد موافقت قرار گرفته است.

وی همچنین درپاسخ به سوالی در خصوص میزان استقبال فعالان بازار زعفران از این قرادادها اظهارکرد: طی برگزاری جلساتی با کشاورزان، فعالان و شرکت‌های بزرگ برند زعفران، آنها نیز از عرضه زعفران در قراردادهای آتی استقبال کردند اما عرضه این محصول در آینده چگونه پیش رود، بستگی به پیگیری و فعالیت بیشتر صنعت کارگزاری در این زمینه دارد.

وی پیش بینی حجم زعفران در قراردادهای آتی را کار سختی دانست و گفت: این امر به سطح فرهنگ سازی و بازاریابی شرکت های کارگزاری بستگی دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر