بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
شاخص بورس تهران در جریان معاملات آخرین روز اردیبهشت ماه ۹۱ واحد رشد کرد.
کد خبر : ۱۷۶۶۶۷
به گزارش بورس نیوز، امروز در جریان دادوستدهای بازار سرمایه تعداد 1638میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 778میلیارد تومان در 60هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 91واحدی در ارتفاع 95هزار و 227واحد قرار گرفت.

بیشترین تأثیر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روزجاری به نام نمادهای معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خراسان و پتروشیمی مبین شد و در مقابل نمادهای معاملاتی ایران خودرو، پالایش نفت تبریز و پارس خودرو با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز متعادلی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 28واحد، آزاد شناور 42واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به ترتیب 61و 211واحد رشد و شاخص‌های کل (هموزن) و قیمت (هموزن) هم 2 و یک واحد افت کردند.

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 206میلیون ورقه به‌ارزش 263میلیارد تومان در 30هزار نوبت، آیفکس 2.7 واحد افت کرد و در ارتفاع 1107واحد قرار گرفت.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ملی سرب و روی ایران، سیمان درود، فرآورده‌های نسوز ایران، صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان، بین‌المللی توسعه ساختمان، نفت سپاهان، فولاد آلیاژی ایران، صنعتی و معدنی شمال‌شرق شاهرود، قند لرستان، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن، نفت سپاهان، حمل و نقل توکا، ایران‌تایر، گلتاش، دارویی لقمان، پاکسان، گروه صنعتی پاکشو، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران، سرمایه‌گذاری سبحان،‌مادرتخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، سپرده‌گذاری مرکزی، کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی،‌سیمان ایلام، داروسازی ابوریحان، بازگشایی شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی سه شرکت گروه سایپا، زامیاد و گسترش صنایع و خدمات کشاورزی به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر تعلیق شدند.

امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 750 میلیون سهم تاپیکو به ارزش بیش از 105 میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده جابه‌جا شد. در تأمین سرمایه امید نیز 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبه‌رو شد.

همچنین 15 میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به ارزش کمتر از 2.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده جابه‌جا شد. بیش از 12 میلیون سهم تراکتورسازی ایریان نیز به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه شد امروز همچنین 12 میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدها درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

در پتروشیمی مبین نیز 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین 10 میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ارزش 5 میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی روبه‌رو شد. در عین حال بیش از 7 میلیون سهم پتروشیمی شیراز به ارزش 1.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد. بیش از 6 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبه‌رو بود.

همچنین 5 میلیون سهم معدنی و صنعتی گل‌گهر به ارزش بیش از 1.5 میلیارد نومان کد به کد شد و 5 میلیون حق‌تقدم خرید سهام کیسون به ارزش بیش از 233 میلیون تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

در گروه صنعتی پاکشو نیز بیش از 3.5 میلیون سهم به ارزش 5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبه‌رو شد و در نهایت بیش از 3 میلیون سهم داروسازی امین به ارزش کمتر از 500 میلیون تومان کد‌ به کد شد.

بر اساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی معاملاتی کم‌حجم را در اغلب نمادهای معاملاتی پیشرو به نظاره نشست که همچنان گروه خودرویی‌ها اصلی‌ترین گروه پر بازدید بورس‌بازهای حرفه‌ای بازار سهام است. در این بین شوق تقسیم سود بالا در فصل مجامع امسال برای شرکت‌های کوچک و برخوردار از ارزش بازار پایین‌تر نسبت به شرکت‌های بزرگ در گروه‌های پیشرو از جمله فلزات اساسی باعث شده تا همچنان تک‌سهم‌ها سلطان بلامنازع روزهای بی‌ثباتی بازار سهام باشند.

این در حالی است که گروه دارویی‌ها به تبع شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت دارو و همچنین تداوم افزایش قیمت‌ها در گروه مواد غذایی و لبنیاتی باعث شده تا همزمان با انتشار گزارش‌های عملکردی 12 ماهه این شرکت‌ها دوباره در کانون توجه بورس‌بازها قرار گیرند.

بیشترین ارزش معاملات امروز بورس تهران ناشی از معاملات صکوک اجاره سه‌ماهه مخابرات با سود 16 درصدی، معاملات درون‌گروهی تاپیکو،‌اوراق مشارکت شهرداری مشهد با سود 16 درصدی، صکوک اجاره گل‌گهر با سود 17 درصد، اوراق مشارکت ملی نفت ایران با سود 21 درصد، اوراق مشارکت ملی نفت ایران با سود 21 درصد و صکوک مرابحه سایپا با سود 18 درصد بوده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می شود؛

عرضه صکوک اجاره به شرکت ریل‌پرداز سیر از طریق فرابورس

عضو هیئت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت:

کاهش تاثیر ریسک‌های سیستماتیک در بورس

نسبت به دوره مشابه در سال 96 به ثبت رسید؛

کسب سود خالص پتروشیمی «شیراز»

بر اساس آمارهای منتشر شده اعلام شد:

رشد فروش شرکت نفت سپاهان در آبان ماه

ارسال نظر