بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

کارا نبودن سیاست‌های بورسی دولت/ مشکل اصلی بازار، ریسک‌های سیاسی است

در روزهای اخیر اظهارنظرهای مختلفی از دولتمردان درخصوص طرح های حمایتی بازار سرمایه و لزوم جهت‌دهی نقدینگی به بورس شنیده میشود و این درحالی است که سیاستهای دولت طی سال های گذشته در این راستا نبوده است.
کد خبر : ۱۷۷۹۰۰
مهدی حیدرزاده، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت کارگزاری مدبر آسیا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز گفت: هدف نهایی دولت از طرح بسته‌های حمایتی از بازار سرمایه، جذب نقدینگی سرگردان از بازارهای موازی مانند بازار مسکن، دلار و سکه و جهت‌دهی آن به بازار امن‌تر و مطمئن‌تری مانند بازار سرمایه است.

وی همچنین گفت: در دولتهای گذشته نیز اتفاق مشابهی رخ داده و این اولین بار نیست که دولتها چنین سیاستی پیش می‌گیرند؛ درواقع سخنان رئیس‌جمهور پیشین در سناریو مشابهی اینبار توسط آقای روحانی تکرار می‌شوند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه مشکل اصلی، ریسکهای سیاسی کشور است، افزود: راه حل نهایی، برطرف کردن ریسکهای سیاسی است.

حیدرزاده درادامه گفت: دولت حمایت ویژه‌ای از بازار سرمایه نداشته یا به عبارت بهتر توان این حمایت را ندارد؛ دولت صرفا سعی میکند با بحث کردن، نقدینگی را به بازار سرمایه بیاورد حال آنکه سرمایه‌گذار معمولا باهوشتر از دولت بوده و مسیر خود را پیدا میکند.

وی در پایان گفت: دولت فقط میتواند در این مورد حرف بزند و بعید است این سیاستها قابلیت اجرایی داشته باشند چرا که دولت ابزاری برای عمل ندارد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
United States of America
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
اخلال گران (سهامداران) حقوقی بورس با بیرون کشیدن سرمایه از بورس و وارد کردن در بازار ارز و طلا دانسته و یا ندانسته اقتصاد کشور را به ورشستگی می کشانند،