بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
شرکت پتروشیمی زاگرس در 3 ماهه نخست سال جاری، سود 1811 ریالی محقق ساخته که رشد ۶4 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
کد خبر : ۱۷۸۲۷۳
به گزارش بورس‌نیوز، این سود در حالی محقق شده که «زاگرس» به سبب اورهال 57 روزه در این دوره تنها 583 هزارتن متانول تولید کرده که 26 درصد از حجم تولید مدت مشابه سال ۹6 کمتر بوده است.

با در نظر گرفتن پیش بینی تولید 3150 تن متانول برای سال 97 و نرخ جهانی این محصول و نرخ ارز، در صورت تحقق این حجم تولید، تحقق سود حداقل 10000 ریالی برای سال جاری محتمل خواهد بود.

یک منبع آگاه در شرکت نفت و گاز و پتروشیمی پارسان (سهامدار عمده زاگرس) در گفت و گو با بورس نیوز در خصوص وضعیت «زاگرس» بیان کرد: محصول تولیدی زاگرس (متانول) در بازارهای جهانی افزایش قیمت بیشتری نسبت به برخی دیگر از محصولات پتروشیمی داشته و این امر، رشد سودآوری زاگرس را رقم زده است.

وی ادامه داد: هر چند با توجه به تحریم ها و دیگر عوامل روند قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی و به تبع آن سودآوری شرکت ها قابل پیش‌بینی نیست، اما احتمالا روند مثبت سودآوری زاگرس در ادامه سال هم تکرار شده و این شرکت سود بیشتری نسبت به سال 96 محقق خواهد ساخت.

وی خاطرنشان کرد: البته این موضوع تاثیر با اهمیتی بر سودآوری «پارسان» بر جای نخواهد گذاشت.

وی در خاتمه تصریح کرد: سیاست پارسان در مجامع پیش روی، مطابق سنوات گذشته، و تقسیم حداکثر سود به سهامداران هر شرکت خواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر