بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد نرخ 1750 تومانی شیر خام را مطرح کرده و اعمال آن منوط به موافقت وزرا خواهد بود.
کد خبر : ۱۷۸۲۷۶
به گزارش بورس نیوز، درحالی‌که چند روز قبل ستاد تنظیم بازار با نرخ 1570 تومانی برای شیر خام موافقت کرد، دامداران نرخ فعلی را منطقی ندانسته و به دنبال افزایش قیمت بیشتر شیر خام هستند.

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت‌وگو با بورس نیوز در رابطه با آخرین وضعیت نرخ شیر خام بیان کرد: هرچند ستاد تنظیم بازار با نرخ 1570 تومانی برای فروش هر کیلوگرم شیر خام موافقت کرده و دامداران می‌توانند شیر خام تولیدی خود را با این نرخ به فروش رسانند؛ اما نرخ 1570 تومان سودی برای تولیدکننده در بر نداشته و انجمن صنفی موافق آن نیست. قیمت پیشنهادی برای هر لیتر شیر خام، 1750 تومان است.

بهای تمام‌شده تولید شیر خام برای دامداران (درب کارخانه و بدون احتساب کرایه حمل) با احتساب دلار 3800 تومانی برای واردات برخی نهاده‌های دامی همچون سویا، 1595 تومان بوده  چطور می‌توان انتظار داشت دامداران با نرخ 1570 تومانی شیر خام را عرضه کنند و حیات این صنعت، تداوم داشته باشد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد نرخ 1750 تومانی برای شیر خام مطرح کرده و به جد، پیگیر اخذ موافقت وزیران و اعمال این نرخ است. نتیجه تصمیم‌گیری در مورد نرخ شیر خام، ظرف چند روز آینده مشخص خواهد شد.

مقدسی در خاتمه تصریح کرد: دولت قدرت پرداخت یارانه به صنعت لبنی را ندارد. در شرایطی که قیمت همه کالاها در کشور صعودی بوده، نمی‌توان به بهانه‌های مختلف مانع از افزایش نرخ شیر خام شد و به زیان دامداران عمل کرد. بهتر است پس از اعمال افزایش نرخ شیر خام، نرخ محصولات لبنی هم متناسب با بهای تمام‌شده محصولات تعیین شود تا تولید تداوم یابد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر