بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
معاون اول قوه‌قضاییه از دستگیری ۵ متهم در پرونده ثبت سفارش خودرو خبر داد و گفت که چهار نفر در بازداشت هستند.
کد خبر : ۱۷۸۳۵۴
به گزارش بورس نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه جلسه مسئولان عالی قضایی درباره پرونده‌های اخیر سکه، ارز و خودرو اظهار کرد: قرار شد در این دسته از پرونده‌ها معاون اول قوه قضاییه با همکاری دادستان کل کشور به موضوع رسیدگی، هماهنگی و همکاری کنند.

این مقام مسئول در دستگاه قضایی گفت: در این پرونده‌ها نشستی با حضور قضات رسیدگی‌کننده به پرونده و همچنین دادستان تهران و ضابطان و خود بنده برگزار و ضمن هدایت مسائل و نظارت بر آنها، تسهیلاتی داده شد.

به گفته سخنگوی قوه‌قضاییه در خصوص پرونده ثبت سفارش به ویژه خودرو تاکنون پنج نفر از مدیر و احیانا همکاران فعلی و چند ماه قبل وزارت صنعت، معدن و تجارت دستگیر شدند که چهار نفر در بازداشت هستند.

محسنی اژه‌ای گفت: یکی از دستگیر شدگان مدیرکل سازمان توسعه تجارت و دیگری معاون وی است و یک نفر هم طراح این سامانه است که اخیراً منفصل شده بود که وی نیز بازداشت شده و فرد چهارم نیز خانمی است که تا دو سه ماه پیش یعنی همزمان با ثبت این سفارش‌ها همکاری و مسئولیت داشته است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: به دادستانها گفته شد روند رسیدگی را تسریع کنند و هیچ گونه اغماضی در خصوص فردی که مورد اتهام قرار گرفته است و در هر موقعیتی که باشد، نکنند. همچنین دادستان تهران و دادستان کل کشور در این خصوص نامه هایی به وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشته بودند و دادستان کل کشور نیز نامه‌ای به بانک مرکزی نوشته بود که هرچه زودتر در خصوص ثبت سفارش‌ها لیست آنها را برای ما بفرستید و روز پنجشنبه بانک مرکزی آن را برای دادستان تهران و کل کشور فرستاد که امروز دادستان کل کشور گفت سی دی آن فرستاده شده است و بررسی می‌کنیم، البته نواقص زیادی دارد که از بانک مرکزی می‌خواهیم برطرف کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسنی اژه‌ای گفت: ما علاوه بر وزارت صنعت و معدن که نامه نوشتیم و پاسخ داده شده و توسط دادستان‌ها در حال بررسی است به وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز نامه‌ای نوشتیم که هنوز جواب ندادند و امیدوارم جواب بدهند. با توجه به پاسخ‌هایی که تا کنون دریافت کردیم، افرادی تحت تعقیب قرار گرفتند و دستگیر شدند؛ البته تعدادی از واردکننده‌ها نیز احضار و مورد تحقیق قرار گرفتند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر