بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
مدیرعامل «والبر» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

پتانسیل دارویی‌ها جهت رشد قیمت / اقدامات «والبر» در برابر فشار تحریم‌ها

این مجموعه به منظور به حداقل رساندن آسیب‌های احتمالی ناشی از تحریم ها، دپوی مواد اولیه به اندازه مصرف یکسال آینده را در برنامه های خود قرار داده و با این حساب، نگرانی خاصی بابت تامین مواد اولیه نخواهیم داشت.
کد خبر : ۱۷۹۶۳۶
به گزارش بورس‌نیوز، به‌رغم رشدهای چند 10درصدی برخی سهم‌ها در ماه‌های اخیر، سهم دارویی‌ها هنوز رشد چندانی نداشته است. 
با توجه به اعلام خبر تصویب افزایش قیمت ۹ تا ۱۲درصدی داروهای داخلی توسط وزیر بهداشت، فعالان بازار سرمایه انتظار رشد سودآوری شرکت های دارویی را دارند.

محمدعلی شیرازی مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری البرز «والبر» در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز در خصوص افزایش قیمت دارو بیان کرد: قیمت بعضی از اقلام دارویی به طور میانگین افزایش ۱۰درصدی داشته و این افزایش نرخ، شامل محصولات شرکت‌های زیرمجموعه «والبر» نیز می‌شود. 

وی افزود: افزایش قیمت‌ها موجب رشد سودآوری دارویی‌ها نخواهد شد چرا‌که بهای تمام شده نیز رشد داشته است.

شیرازی در رابطه با وضعیت عملکرد شرکت‌های این گروه عنوان کرد: شرکت‌های زیرمجموعه گروه سرمایه‌گذاری البرز در دوره ۵ ماهه، سودی را که در بودجه پیش‌بینی شده بود محقق ساخته‌اند اما ابعاد و شدت تحریم‌ها به طور کامل مشخص نیست؛ ولی این مجموعه به منظور به حداقل رساندن آسیب‌های احتمالی ناشی از تحریم‌ها، دپوی مواد اولیه به اندازه مصرف یکسال آینده را در برنامه‌های خود قرار داده و با این حساب، نگرانی خاصی بابت تامین مواد اولیه نخواهیم داشت.

این فعال صنعت دارو در خاتمه تصریح کرد: گرچه انتظار رشد سودآوری دارویی‌ها نمی‌رود اما سهم شرکت‌های دارویی در حال حاضر، در قیمت‌های واقعی معامله نمی‌شود و نسبت P بر E شرکت‌های دارویی بسیار پایین بوده که به نظر می‌رسد سهم دارویی‌ها پتانسیل رشد خواهد داشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر