بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
رئیس اتحادیه تلفن همراه کرج گفت: بخشی از مشکلات مرتبط با حوزه تهیه کالاهای مورد نیاز،اجناس قاچاق، واردات بی‌ضابطه کالاهای فاقد استاندارد و بی‌کیفیت و البته کاهش قدرت خرید مردم است.
کد خبر : ۱۸۲۴۲۳

به گزارش بورس نیوز، محمدمهدی غفوریان گفت: بخشی از مشکلات موجود متاثر از از تحریم‌های اقتصادی شرایط سیاسی است،اما بخش مهم دیگر ناشی از رفتارها ونگاه‌های اشتباه عموم جامعه است که فضای بی‌اعتمادی را در سطح بازار به وجود آورده است.

وی با تاکید بر ضرورت انتقال اطلاعات و اخبار صحیح و دقیق از وضعیت اقتصادی کشور به مردم، در راستای ایجاد اعتماد عمومی افزود: در این شرایط وبا بالا رفتن میزان اعتماد ودرک متقابل میان مردم ومسئولان، فضای بازارهایمان به سمت آرامش و فعالیت سالم و منطقی پیش خواهد رفت.

این فعال صنفی در خصوص مسایل و مشکلات اصناف توضیح داد: بخشی از مشکلات مرتبط با حوزه تهیه کالاهای مورد نیاز،اجناس قاچاق، واردات بی‌ضابطه کالاهای فاقد استاندارد و بی‌کیفیت و البته کاهش قدرت خرید مردم است.

وی افزود: عوارض شهرداری، مسایل مالیاتی، فعالیت دستفروشان، افزایش چند برابری اجاره واحدهای صنفی، افزایش دستمزد کارگر و البته تصمیم‌گیریهای بعضا غیرمنطقی و کارشناسی‌نشده مسئولان در حوزه مسایل مرتبط صنفی بدون نظرخواهی از تشکلهای صنفی است.

وی ادامه داد: طی سالهای گذشته تعاملات خوبی میان اتاق اصناف البرز با ادارات و نهادهای دولتی حاصل شده است که طی آن بسیاری از مشکلات اصناف برطرف شده است.

رئیس اتحادیه تلفن همراه کرج در خصوص بازار تلفن همراه و وسایل جانبی نیز اظهار کرد: وضعیت این بازار بسیار آشفته و نابسامان شده است، واردات تلفن همراه در بدترین شرایط ممکن است، بازرسی از واحدهای صنفی و نظارت در صنف تلفن همراه، عملا ارزش خود را ازدست داده است به دلیل اینکه کالایی وجود ندارد که به واسطه فروش آن نیاز به نظارت باشد.

رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور درخصوص واردات وخرید وفروش تلفن همراه نیز گفت: در حال حاضر واردکنندگان استقبالی از واردات تلفن همراه نمی‌کنند و تمایل برای خرید تلفن همراه هم در پایین‌ترین سطح خود است.

غفوریان ادامه داد: مصرف تلفن همراه در ایران ماهانه یک میلیون دستگاه است که ضرورت فکری اساسی برای بهبود وضعیت تلفن همراه کشور را یادآور میشود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر