بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

اثرات CFT بر بازار فاحش نیست/ بورس، گام در مسیر تصحیح شاخص‌ها گذاشت

اخبار اقتصادی در ایران به دلیل اثرگذاری بر بازارهای حاشیه ایی مانند ارز، تأثیر مقطعی بر بورس دارد اما دائمی نیست و پس از ‏تحلیل درست خبر، همه‌چیز عادی خواهد شد.‏
کد خبر : ۱۸۲۸۶۱

اثرات CFT بر بازار فاحش نیست/ بورس گام در مسیر تصحیح شاخص‌ها

فرشید اردبیلیون جهانی مدیرعامل کارگزاری جهان سهم در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز در مورد قرمز شدن شاخص‌های بازار و رابطه آن با رد لایحه CFT گفت: متأسفانه تنها دقایقی بعد از اعلام رد این لایحه بازار واکنش نشان داد. درواقع عده زیادی از سرمایه‌گذاران و سهامداران چون در سود هستند نگران از دست رفتن سودشان بوده و به همین دلیل با هر خبری واکنش نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: البته همین افراد بعد از تحلیل خبر و اطمینان از این‌که اثرات آن خیلی فاحش نیست از نگرانی دست برداشته و بازار تصحیح می‌شود.

جهانی با تأکید بر این مطلب که درواقع بورس ایران مانند بورس نیویورک دارای اهمیت شده و یک بورس بین‌المللی است اظهار داشت: تمام خبرهای ایران که در دنیا خیلی هم زیاد است چه بین‌المللی و چه داخلی، به‌صورت آنلاین و بلافاصله اثر خود را بر بازار ایران می‌گذارد.

وی تأکید کرد: اخبار اقتصادی بر روی بورس ایران خیلی تأثیر دارد یعنی همه خبرهای قیمتی را خیلی سریع انعکاس می‌دهد. این مهم نشان می‌دهد که همه قیمت‌ها واقعی است و کسی نمی‌تواند بگوید قیمت‌های بورس، حباب است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: از همان لحظه اعلام خبر رد لایحه CFT شاخص‌ها تا 5درصد منفی شد و دوباره 3 تا 4درصد بالا آمد.

وی افزود: تا آنجایی که من در خبرها خواندم، شورای نگهبان این لایحه را رد نکرده و تنها ایراداتی به آن گرفته است و این بدان معنی است که بعد از رفع ایرادها از سوی مجلس، شورای نگهبان نیز رأی به تائید خواهد داد.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

زیان ایران خودرو گریبان بازار را گرفت

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

سدی پیش‌روی کامودیتی‌ها / ابزارهای نوین مالی در دسترس فعالان بورس

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

اصلاح بازار در گرو از بین رفتن جو بی‌اعتمادی

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.