بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
تلاش برای ایجاد یک‌میلیون فرصت شغلی؛

نوبخت: دغدغه مسوولان ایجاد ثبات اقتصادی است

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: دغدغه همه مسئولین امروز این است که شرایطی برای ثبات اقتصادی ایجاد کنند.
کد خبر : ۱۸۳۴۸۸
به گزارش بورس نیوز، محمد باقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم نامه تامین مالی برای اشتغال زایی در بخش کشاورزی بین سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد:  دغدغه همه مسئولین امروز این است که شرایطی که بدخواهان ما در خارج از کشور ایجاد کرده اند را خنثی و ثبات اقتصادی در ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: ارز و درآمدهای ارزی متغیرهای برون زا هستند که تحت تاثیر شرایط ایجاد شده قرار گرفته اند، اما بانک مرکزی توانست ثبات نسبی ایجاد کند.

نوبخت مطالبه امروز مردم برای ایجاد فرصت های شغلی جدید را به حق دانست و افزود: با توجه به آهنگ قابل قبول مهارت آموزی فارغ التحصیلان ایجاد شغل های جدید و پایداری آن ها خواست به حق مردم است.

وی امضاء تقاهم نامه سازمان برنامه و بودجه کشور با وزارت جهادکشاورزی برای ایجاد شغل در بخش کشاورزی را نیز در همین راستا برشمرد.

 نوبخت تاکید کرد: با امضاء این تفاهم نامه ۸۲ هزار شغل  در ۱۰ رشته بخش کشاورزی ایجاد می شود که بیشترین اهمیت آن برای مناطق مرزی و کم برخودار تر است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه سخنان خود از ایجاد یک میلیون فرصت شغلی تا پایان سال در کشور خبر داد و گفت: اشتغالزایی ربطی به تحریم ندارد و ابراز ناتوانی برای انجام بسیاری از کارها به بهانه تحریم قابل پذیرش نیست.

وی افزود: بنا به اعلام مراجع رسمی جهانی ایران هجدهمین کشور ثروتمند دنیا است و امریکا نباید فکر کند که می تواند با فشار اقتصادی و تحریم ما را وادار به مذاکره کند.

نوبخت با اشاره نتایج مذاکرات قبلی با امریکا، اظهار کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی بیش از ۱۲ بار اعلام کرد که ایران بر تعهدات خود پایبند بوده است و حالا این امریکاست که باید پاسخگوی بدعهدی خود به افکار عمومی جهان باشد.

وی ادامه داد: هر چند ممکن است امریکا مزاحمت های را با تشدید تحریم ها ایجاد کند، اما ما با تمام توان به راه خود ادامه می دهیم.

نوبخت با یادآوری خودکفایی کشور در تولید گندم، افزود: ایران کشوری است در مقطعی ۱۰ میلیون تن گندم وارد می کرد، اما در حال حاضر به خودکفایی تولید این محصول رسیده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سال زراعی گذشته دولت 12هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت کرد که ۷ درصد بیش از پیش بینی ها بود.

نوبخت در پایان تاکید کرد: آنچه باید برای خرید تضیمنی گندم در سال زراعی جاری انجام می‌شد از اردبیهشت آغار کرده ایم و منتظر تصمیم مراجع مربوط برای تعیین قیمت خرید هستیم.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تشریح کرد؛

آخرین جزییات پرداخت عیدی کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:

یکی از اهداف دولت، مهار تورم در سال آینده

درخصوص افزایش یارانه‌ها مطرح شد؛

واکنش نوبخت به پیشنهاد یارانه‌ای احمدی‌نژاد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

گندم، یک محصول استراتژیک

ارسال نظر