بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
رئیس هیات مدیره شرکت بیمه میهن اظهار کرد:

نبود شفافیت لازم در صنعت بیمه کشور

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه میهن اظهار کرد:" صنعت بیمه در کشور شفافیت لازم را ندارد."
کد خبر : ۱۸۳۵۹۷
به گزارش بورس نیوز، "عبداله رحیم لوی بنیس" با بیان اینکه صنعت بیمه در ایران از لحاظ DPS و EPS وضعیت ممتازی نسبت به سایر صنایع ندارد، بیان کرد: صنعت بیمه در کشور فاقد شفافیت لازم  بوده و به عنوان کارگزار بورس نمی توان وضعیت سهام و سود این صنعت را برای یک سال بعد پیش بینی کرد.

اومدعی شد: معمولا مدیران صنعت بیمه می توانند با خواست خود یک EPS را اعلام کنند یا نکنند و یا ذخائر را کم و زیاد کنند.

این فعال بازار بورس گفت: به عنوان یک سهامدار می توان  بسیاری از صنعت ها را تحلیل بنیادی کرد اما در صنعت بیمه به این دلیل که دست مدیریت ها در ارتباط با نحوه تنظیمات و ویرایش صورت های مالی یک مقدار بازتر از صنایع دیگر است، این کار امکان پذیر نیست.

مدیرعامل سابق یک شرکت کارگزاری، درباره علت عدم تمایل سرمایه گذاران به خرید سهام شرکت های بیمه ای در بورس هم گفت: سهامداران چند بخش هستند بخش اول با هدف سرمایه گذاری بلند مدت وارد بورس می شوند که پس از خرید سهام صبر می کنند و EPS و DPS سهام گرفته می شود.

بخش دیگر به گفته وی، تصمیم به خرید اعتباری دارند و برای این منظور، افزایش ارزش دهی شرکت ها را بررسی می کنند.

رحیم لوی بنیس، گفت: استاندارد شفاف ودقیقی در ارتباط با کف ذخائر وجود دارد اما رعایت نمی شود و تا حدودی درمدیریت شرکت ها سلیقه ای رفتار شده و این مساله سبب ترس سهامداران می شود.

این کارشناس بازار سرمایه، عنوان کرد: شرکت های بیمه ای در ایران درگیرسهامداران نامتقارن بوده و شرکت های بیمه ای صددرصد خصوصی به معنای واقعی وجود ندارد زیرا یا  عمدتا دولتی هستند و یا خصولتی و آن تعداد اندکی که خصوصی هستندبیشتر برای سهامداران نقش تامین نقدینگی را ایفا می کنند.

رحیم لوی بنیس  تصریح کرد: درکنار این نامتقارن بودن، سهم شناوری و نقد شوندگی درصنعت بیمه نسبت به سایر صنایع بسیار پایین است البته صنعت بیمه در کشور ذاتا سود ساز نیست و ریسک تصمیم گیری را برای سهامدار بالا می برد.

وی یادآور شد که مجموع این دلایل، تمایل سهامدار برای ورود به بازار صنعت بیمه  را کم می کند.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه میهن گفت: "تا زمانی که اصل 44 در صنعت بیمه به معنای واقعی اتفاق نیافتد و بحث مالکیت و مدیریت دولت تعیین تکلیف نشده باشد کار خیلی سخت است و ابتدا باید سهامدار با انگیزه باشد، که ما در بیمه هیچ سهامدار با انگیزه ای نداریم و اگر گاهی برخی از شرکت های بیمه ای در تابلوی بورس برجسته می شوند خیلی واقعی نیست و برنامه منظم بلند مدت یا میان مدت برای بازار سرمایه برای سهام های بیمه ای وجود ندارد."
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صورت گرفت؛

صدور مجوز افزایش سرمایه 68 درصدی "فالوم"

مدیرکل امور شعب و بازاریابی بانک دی خبر داد:

بسته‌های متنوع تسهیلاتی در طرح صبا ارزش‌آفرین بانک دی

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سوئیفت، تبادلات بانکی را صفر نمی‌کند/ تشریح عوامل ماندگاری سبزپوشی بانکی‌ها

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس نیوز مطرح کرد

چکش رانت بر سر اقتصاد با خروج کالاها از بورس/ رانت دلار 4200 تومانی بورس را بدنام کرد

ارسال نظر