بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
کارشناس بازار‌سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

ورود شاخص به وضعیت تعادل

کارشناس بازار‌سرمایه گفت: در حال حاضر بازار در وضعیت تعادل قرار دارد و باتوجه به شرایط اقتصادی کشور نباید شاخص بورس روند صعودی یا نزولی را تجربه کند .
کد خبر : ۱۸۴۷۷۱

به گزارش بورس نیوز، در جریان معاملات امروز بازار‌ سرمایه تعداد یک میلیارد و617 میلیون سهم به ارزش 397 میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت که این امر موجبات پیشروی لنگان‌لنگان شاخص بورس در مسیر صعود را فراهم کرد به‌طوری‌که این شاخص با رشد 24واحدی در ارتفاع 166 هزار و 915 واحد قرار گرفت که در این مسیرنمادهای معاملاتیصنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، بانک تجارت و خدمات انفورماتیک عصای دست شاخص بوده اما در مقابل نمادهای معاملاتی ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی جم و گروه مپنا موانع این مسیر بودند.

در این خصوصکیارش هومن مدیرعامل کارگزاری توسعه سهندبهبورس نیوزگفت: بازار در شرایط تعادل به سر می‌برد اما بسیار تحت تأثیر شایعات قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه متأسفانه مشتریان و سرمایه‌گذاران دست به ماشه ایستاده‌اند، افزود: اخبار منتشره در خصوصصنایع خودروسازیموجبات کاهش خوش‌بینی نسبت به افزایش قیمت خودرو را فراهم کرد.

هومن با تأکید بر اینکه به‌تبع شایعات منتشرشده رشد قیمت محصولات خودرویی مورد شک و تردید سرمایه‌گذاران قرار گرفت، افزود: این امر سایر صنایع را نیز تحت تأثیر قرار داد که به‌تبع آن شاخص بازار نیز روند نزولی را در پیش گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر گروه‌های بانکی نیز منتظر اعلام نرخ‌هایتسعیر ارزو افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها هستند.

هومن با تأکید بر اینکه درمجموع بازار در وضعیتتعادلقرار دارد، افزود: اکنون با توجه به شرایط اقتصادی کشور نباید شاخص بازار روند صعودی یا نزولی را تجربه کند .

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه امروز سهام شرکتفملیروند نزولی را در پیش گرفت، گفت: سهام شرکت ملی مس ارزشمند بوده و با توجه به قیمت ونسبت قیمت به درآمداین سهم می‌توان گفت که سهام این شرکت در وضعیت مطلوبی برای خرید قرار دارد البته تغییرات قیمت جهانی محصولات مس نیز در وضعیت سهام این شرکت تأثیرگذار است.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی‌ها از آیندهقیمت جهانی مس،رشد اقتصادی جهان و تقاضای جهانی چین در سهام این شرکت تأثیرگذار بوده اما در حال حاضر قیمت سهام این شرکت مناسب است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر