بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم امروز نیم‌نگاهی دارد به عرضه اولیه و حاشیه‌های آن تا دنده معکوس خودروسازان برای شتاب بیشتر.
کد خبر : ۱۸۴۹۰۸
به گزارش بورس‌نیوز، دُلار و ما اَدراک دُلار؛ امروز لب خندان دلار در سبزه‌میدان چنان به اخم دارندگان دلار خانگی گره زده شده بود که با یک مَن عسل نیز نمی‌شد دلار فروشان را درک کرد؛ در بازار فردوسی نیز حتی صرافان نیز به فروشندگان پیوستند اما خریداری در این بیابان برهوت یافت نشد.
بازار دلاری بورس کشور نیز به واسطه رشد دلاری که طی 6ماهه گذشته به خود دید، ریزش را به جان خرید و آینده‌ای مبهم با چاشنی رکود سنگین را به ارمغان آورد که سنگینی آن امروز در بازار بر دوش سهامدار حس شد.

حقوقی‌های بازار نیز این علامت را از بازار گرفته و مسیر خود را تغییر دادند تا از روز شنبه با یک بُعد دیگر در بازار حضور پیدا کنند.

عرضه اولیه و حاشیه‌ها

امروز بازار شاهد یک عرضه‌اولیه دیگر بود که شایعه و شائبه دامان این عرضه را هم گرفت، شایعه‌ای از نوع لغو عرضه اینبار «زکشت» را گرفت اما سریعا از قلعه عرضه‌کننده خبری رسید که عرضه‌اولیه این سهام براساس اطلاعیه منتشره عرضه و حتی پیام ناظر نیز صادر شده اما بوقچی از تالار خبررساند که ساعت عرضه اولیه این سهام به 12:30 تغییر یافت لذا به دلیل عرضه این سهام پس از ساعات معاملات می توان امیدوار بود که مشکلی برای هسته معاملات نیز ایجاد نشود.
در  عرضه اولیه «زکشت» به  هر کد 80 سهم  رسید ضمن آنکه مشارکت 250 هزارنفری نیز در این عرضه رقم خورد.

بادی بر امواج موج‌سواران

صندوق توسعه صنایع دریایی اعلام داشته که آمادگی کامل برای حمایت از پروژه‌های ساخت و تعمیر در این کارخانه را دارد؛ شرکت صدرا نکا و سایر شرکت‌های فعال در صنایع دریایی می‌توانند از تسهیلاتی که برای اینگونه پروژه‌های تعیین‌شده استفاده کنند.

 این گروه، 1972 میلیارد ريال سود خالص به همراه آورد. به این ترتیب، می توان گفت حاشیه سود خالص صنعت حمل و نقل حدود 20 درصدی است.

همانطور که انتظار می رود «حکشتی» از تمام شرکت های این گروه کیلومترها جلوتر است و یکه تازی می کند. البته با توجه به نوع فعالیت این شرکت، عملکرد آن را باید در پایان سال مالی مورد توجه قرار داد. اما بر اساس گزارشات منتشر شده تا به امروز، «حتاید» علاوه بر ثبت رشد قابل توجه در سود خالص، رتبه اول از این حیث را به نام خود ثبت کرده است. «حسینا» به عنوان رقیب دیرینه «حتاید» در جایگاه دوم قرار دارد و توریل نیز در پله سوم ایستاده است.

فولاد و علامت سوال

پس از ابطال معاملات روز دوشنبه ، امروز هم حجم قابل اعتنایی ورق فولاد مبارکه در بورس معامله شده بود که ناظر بازار این معاملات را هم تائید نکرد.

معکوس خودروسازان برای شتاب

خبری دست به دست می شود که گویا علی رغم تاکید وزیر صنعت مبنی بر افزایش قیمت خودرو و همچنین پیش فروش شرکت ایران خودرو، شرکت رقیب یعنی سایپا لیست قیمت محصولات خود را ویژه آذرماه 97 بدون افزایش اعلام کرد.

طبق لیست اعلامی این شرکت، فقط خودروهای گروه وانت نیسان و پیکاپ ریچ مشمول افزایش قیمت شده‌اند.

معامله بیش از 3000 میلیارد ریال اوراق بهادار در بورس تهران

در پایان معاملات تالارهای بورس اوراق بهادار تهران چهارشنبه مورخ 21 آذر ماه، در 125 هزار دفعه، تعداد 1 میلیارد و 252 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از 3 هزار و 279 میلیارد ریال معامله شد و ارزش بازار رقم معادل 627 هزار میلیارد تومان را ثبت کرد و شاخص کل با 882 واحد کاهش به رقم 165352 واحد رسید.

شاخص بازار اول با 947 واحد کاهش به 121936 واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با 318 واحد کاهش رقم 328815 واحد را تجربه کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر